Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-10-16, 21:38
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pap01
Dock, baserat på sättet du skriver och din minst sagt liberala användning av könsord och okväden i relation till din syster slår du inte mig som en särskilt stabil och sund person heller. Det kanske är något du borde jobba på.

När du har levt eller nästan tvingats att leva med en dubbelmoral syster som min samt mamma och äldre bror där de konstant har gjort dig till familjens svarta får sen du var 5år tills idag 25 och syskonen är 13 år äldre än dig i snitt så kan du komma tillbaka och visa mig hur sund eller liberal du kan vara samt stabil min vän.

Jag är stabil nog nu efter att överlevt alla dessa år oavsett skador men sund blir svårt då man tvingas vakna och se dessa idioter som fortsätter att förstöra ens liv och komma undan med det än idag.. och det enda man kan göra alt avslöja hela sanningen och leva i skammen att man har sådan familj och att har haft det skitigt till och från (inga detaljer avslöjas tyvärr) eller att fortsätta leva i det feta lögnen man lever i och hålla masken tills man är gammal och bitter över att man tvekade ta rätten i ens egna händer.. Vilka trevliga val man har att göra med härligt vah..

ang din teori så kan det nog stämma såvida de inte tvingar farsan i det tysta att skänka bort alla delar till just de och på papper kommer framstå som hans egen vilja.. men det kvittar nu jag kommer kolla mina val hos polisen alt rådgöra med en advokat..

tack alla ni som läst och svarat
__________________
Senast redigerad av RR- 2013-10-16 kl. 22:10.
Citera
2013-10-17, 13:25
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
När du har levt eller nästan tvingats att leva med en dubbelmoral syster som min samt mamma och äldre bror där de konstant har gjort dig till familjens svarta får sen du var 5år tills idag 25 och syskonen är 13 år äldre än dig i snitt så kan du komma tillbaka och visa mig hur sund eller liberal du kan vara samt stabil min vän.

Jag kan inte kommentera på hur du blivit den du är, det är insikter du måste komma till på egen hand. Men om det är som du beskriver i din historia vore det konstigt om det inte satt sina spår i dig, precis som du säger. Min post kanske lät mer "nedvärderande" än var tänkt. Men för att utveckla den vidare, det du kanske bör fundera över är dig själv snarare än din syster. Fråga dig vilken eventuell tillfredsställelse du egentligen får av att "sätta dit" din syster, om det är värt det och om det kommer att hjälpa dig något i längden. Det här är inte menat att nedvärdera dig eller vad du gått igenom, men det viktiga för dig måste väl ändå vara att hitta en varaktig väg till lycka, oberoende och mental balans. Fråga dig om hämnd, hot och jävelskap är vägen dit. Eller om det kanske är bättre att försöka lämna det bakom dig, bryta av kontakten och gå vidare med ditt eget liv. Bara du vet, men ta en funderare i alla fall.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback