Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-07-05, 14:35
  #1
Medlem
Agent Coopers avatar
Vistas dagarna i enda på en arbetsplats där byggarbete pågår. Det kapas väggar o tak. Detta medför ett rikligt dammande av betongdamm.
Det jag vill komma till är, att jag står och andas in detta under dagen och undrar nu om det kan vara farligt? Känns något tungt i lungorna fram på eftermidagarna och drar man ett fingert över skrivbordet så blir fingret helt grått!
Någon som vet. Är nyfiken på vad man kan kräva av chefen!
Citera
2005-07-05, 17:24
  #2
Medlem
Du kan få samma effekt som att du slutar röka när du slutar arbeta där. Mao. ett jävla hostande och slembildande, känsla av tungandning.

Förhoppningsvis är inte skiten man drar ner i lungorna permanent skadande och inte heller cancerframkallande.
Citera
2005-07-05, 18:07
  #3
Medlem
Ecstanols avatar
Kol

Kronisk obstruktiv lungsjukdom. Jag kommer få det av mitt lagerarbete, och du kommer få det av ditt byggjobb.
Sedan kan vi få sjukpengar och träffas på 7:ans ölhall och röka ihjäl oss. Utanför då förstås.
Citera
2005-07-05, 19:39
  #4
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ecstanol
Kronisk obstruktiv lungsjukdom. Jag kommer få det av mitt lagerarbete, och du kommer få det av ditt byggjobb.
Sedan kan vi få sjukpengar och träffas på 7:ans ölhall och röka ihjäl oss. Utanför då förstås.

See you there!
Citera
2005-07-05, 20:13
  #5
Medlem
har ni inga "munskydd"?
Citera
2005-07-05, 20:20
  #6
Medlem
Farligt!

"Byggnadsarbetare riskerar att få lungsjukdomen kol, visar ny omfattande svensk studie.

Rökning är inte enda sättet att drabbas av dödliga lungsjukdomar. Rök och damm på byggarbetsplatser skördar många ickerökares liv, visar en ny svensk studie."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=236867
Citera
2005-07-05, 22:39
  #7
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
"Byggnadsarbetare riskerar att få lungsjukdomen kol, visar ny omfattande svensk studie.

Rökning är inte enda sättet att drabbas av dödliga lungsjukdomar. Rök och damm på byggarbetsplatser skördar många ickerökares liv, visar en ny svensk studie."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=236867

Usch fan! Grejen är att jag inte är byggarbetare!!! Jag råkar bara jobba i en lokal där byggarbete pågår.
Citera
2005-07-05, 23:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
Usch fan! Grejen är att jag inte är byggarbetare!!! Jag råkar bara jobba i en lokal där byggarbete pågår.

Men vad lustigt det låter, du sitter där vid ditt skrivbord och de håller på att bygga så dammet ryker, hur kan du koncentrera dig på vad du gör? Låter konstigt att ni inte sitter i andra lokaler under renoveringen. De kanske ändå är klara snart?
Citera
2005-07-05, 23:24
  #9
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Men vad lustigt det låter, du sitter där vid ditt skrivbord och de håller på att bygga så dammet ryker, hur kan du koncentrera dig på vad du gör? Låter konstigt att ni inte sitter i andra lokaler under renoveringen. De kanske ändå är klara snart?

Å nej. Det kommer ta ett par veckor!
Det är ett lager jag jobbar i. Skulle bli svårt att flytta alla varor!
Citera
2005-07-06, 20:18
  #10
Medlem
Bixos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
Usch fan! Grejen är att jag inte är byggarbetare!!! Jag råkar bara jobba i en lokal där byggarbete pågår.

Om byggarbetare kan få sjukdomen så kommer väl även du, som vistas i lokalen, att kunna få sjukdomar.... eller.....?
Citera
2005-07-06, 22:23
  #11
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bixo
Om byggarbetare kan få sjukdomen så kommer väl även du, som vistas i lokalen, att kunna få sjukdomar.... eller.....?


Jo jo det är ju klart. Får väl avvakta o se om något händer. Om så blir fallet, så är det en byggherre som ska få smaka.
Citera
2013-12-03, 18:35
  #12
Medlem
speedcolas avatar
*bump*

Nån som sitter på lite ny information? Läste nyligen att kvarts i stendamm blivit klassat som cancerframkallande. Hur skyddar man sig bäst? Hjälper dammfilter i sånadär "engångsmasker"?

Jag undrar främst angående betongdamm
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback