Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-07, 22:41
  #361
Medlem
Detevigaavigas avatar
tycker den är bra
Citera
2021-12-08, 01:50
  #362
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Är det verkligen någon vit man med i den scenen? Det minns inte jag, och jag har ändå sett filmen två gånger (båda versionerna). Se den, den är mycket bra.

(FB) Nymphomaniac - Lars von Triers nya

Läste något om att en abort skulle vara med i filmen? Gissar att det är grafiskt. Nej, jag håller mig till interracial sex tack. Body horror är inte min grej. Våld på film ska kännas fejk (underhållning) och inte för realistiskt, tycker jag.
Citera
2021-12-08, 07:00
  #363
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
(FB) Nymphomaniac - Lars von Triers nya

Läste något om att en abort skulle vara med i filmen? Gissar att det är grafiskt. Nej, jag håller mig till interracial sex tack. Body horror är inte min grej. Våld på film ska kännas fejk (underhållning) och inte för realistiskt, tycker jag.


Jag tror dig när du säger att Shanti Rooney är med, även om jag inte minns det. Som tolk då.

Hon utför en abort på sig själv, med nålar och utan bedövning. Men den scenen är bara med i den långa, fem och en halv timme, versionen. Du kan fega ur och se den på bara tre och en halv som finns på någon streamingtjänst. Fast den långa är värd det. Det är förutom aborten mest hennes samtal med Seligman (Stellan) som klipps bort och de är roliga.


Och efter att ha läst igenom ditt inlägg lite mer noggrant så tror jag nog du skulle uppskatta filmen. Den är väldigt rolig, avsiktligt, och absolut i scenen du tar upp, men även andra.
__________________
Senast redigerad av Sir Dwain 2021-12-08 kl. 07:45.
Citera
2021-12-31, 02:58
  #364
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Frågor som uppstår: Var hela hennes rörelsemönster och blickar iscensatta av Lars Von Trier eller rycktes skådespelaren med för en kort stund och blev en nyfiken kvinna som inte kunde slita blicken från en Lång Hård Svart Penis när den fanns i hennes nära förgrund?

Du vet att det inte är Charlotte som knullar på riktigt va? Ingen "kändis" gör det i filmen.

https://www.mtv.com/news/1724571/nym...ac-sex-scenes/
Citera
2021-12-31, 19:31
  #365
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Du vet att det inte är Charlotte som knullar på riktigt va? Ingen "kändis" gör det i filmen.

https://www.mtv.com/news/1724571/nym...ac-sex-scenes/
Jag minns att han gjorde samma sak med idioterna. Tog in porrstjärnor för han ansåg det var fel att använda skådespelare till porr. Nån hette trine och dog rätt ung. Skrivits en hel del om henne.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback