Citat:
Ursprungligen postat av
dafuqup
Okej, jag läser själv matte 2c på komvux och tröttnar på studietakten som är för låg. Hinner glömma bort sakerna mellan lektionerna då jag inte har någon motivation/ork för att studera hemma.
Så för mig blir det att endast få behörighet, kanske fixar ett D i slutändan om jag ägnar någon timme innan varje prov men jag lär mig ju verkligen ingenting. Kommer bli spännande att se hur framtida studier kommer gå

Studietakten förutsätter att man inte kan något. Har man förkunskaper och "mattehjärna" går det undan. Jag har diskuterat med min lärare angående upplägget och han är med på noterna. Förhoppningsvis kan jag börja med 3c innan året är slut.
Förövrigt har polletten äntligen trillat ner. Har läst lite på Studera och Antagning och kommit fram till att det kommer räknas som en "riktig" grundläggande behörighet. Jag kommer däremot inte konkurrera med betygen, därför är HP viktigt för att jag då kommer med i en urvalsgrupp där mina kunskaper ställs mot andras.
Fullt fokus på HP nu kommande två veckor.
Kommer sedan också att söka till högskolan redan till vårterminen. Tanken är att försöka komma in som undantag. Tänkte prova både basår och någon företagsekonomisk kurs, då jag har reell kompetens på det området. Kostar inte mer än ett frimärke så det är värt att ta chansen. Kan jag spara en termin är det bara en bonus. Om inte, så fortsätter jag med den ursprungliga planeringen.