Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-05, 22:46
  #373
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Nära att ge upp den här såpoperan.
Tjusiga välartikulerade män som springer runt och kämpar för sin rätt att vara...Ehm pirat.
När Eleanor eller Max öppnar munnen så snabbspolar jag.

Vad finns kvar av den där Urca-skatten?

Jag har spolat förbi Max sub plots sedan säs 1. Ointressant karaktär och seriens sämsta skådis.
Citera
2017-03-06, 22:14
  #374
Medlem
l150s avatar
Tycker det tar sig rätt bra nu.

Citera
2017-04-09, 03:35
  #375
Medlem
Verkar som att serien är slut nu. Jag gillade dom två första säsongerna. Tredje och fjärde har haft sina tillfällen, men överlag har jag inte alls gillat dom. För mycket fokus på politik, och alldeless för mycket dialog. Jag har varit väldigt nära att ge upp serien, men har dröjt kvar för att se hur det slutar. Nu i efterhand, känner jag att jag kunde skippat det.
Citera
2017-04-09, 13:11
  #376
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beace
Verkar som att serien är slut nu. Jag gillade dom två första säsongerna. Tredje och fjärde har haft sina tillfällen, men överlag har jag inte alls gillat dom. För mycket fokus på politik, och alldeless för mycket dialog. Jag har varit väldigt nära att ge upp serien, men har dröjt kvar för att se hur det slutar. Nu i efterhand, känner jag att jag kunde skippat det.

Den är slut finito. Nu efter är det som händer som nu alla vet som läst Skattkammarön. Jo håller med. Såg serien till sista sekunden men det var för mycket djävla tjat för att det nu ska bli en hög poäng. Vi fattar att nu alla är smarta och de agerar utifrån det men att nu pusha på just detta i var enda sekvens blir för mycket till slut helt enkelt. Att nu Flint skulle vara homo och att det var en kvinna (halvneger) som styrde allt egentligen jo det var ju PK politik så man spyr på det. Men oavsett detta ok serien får väl 7 solar av 10 som slutbetyg från min sida.
Citera
2017-04-24, 21:54
  #377
Medlem
RonnyRasks avatar
Vilket antiklimax det blev där på slutet, hade ju suttit och hoppats på en gigantisk avgörande strid likt den i konungens återkomst.
Citera
2017-05-22, 01:17
  #378
Medlem
Idittfejss avatar
Alltså, är det en bra serie eller? känns som inte det är så jättepopulär? eller har jag fel? finns det många brister i serien eller?
Citera
2017-05-28, 06:15
  #379
Medlem
onnyts avatar
Blir det någon fortsättning tro? Lämnades ju en och annan cliffhanger tex Bill överlevde fighten med Flint och spolades iland. Urca-skatten ligger fortfarande nergrävd och bög-Flint är den enda som vet vart.
Citera
2017-05-28, 09:28
  #380
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Blir det någon fortsättning tro? Lämnades ju en och annan cliffhanger tex Bill överlevde fighten med Flint och spolades iland. Urca-skatten ligger fortfarande nergrävd och bög-Flint är den enda som vet vart.

"Fortsättningen" är ju Skattkammarön som filmatiserats ett antal gånger, senast 1990:

Skattkammarön (1990) http://www.imdb.com/title/tt0100813/

Black Sails visar hur skatten hamnar på ön.
Citera
2017-05-29, 15:06
  #381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
"Fortsättningen" är ju Skattkammarön som filmatiserats ett antal gånger, senast 1990:

Skattkammarön (1990) http://www.imdb.com/title/tt0100813/

Black Sails visar hur skatten hamnar på ön.



Jag tycker ändå man slarvat här. Vi fick väl aldrig förklarat hur Billy ens fick tag på kartan?
Citera
2018-02-04, 19:11
  #382
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Tycker det tar sig rätt bra nu.


Han blev ju dränkt i fotogen eller vad fan dom använde på den tiden, elenor slog en flaska med någon vätska precis innan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback