2013-10-11, 22:01
Medlem
Jag är 19, fyller 20 i november. Mår riktigt kasst. Vill avsluta mitt liv. Eller jag tror det i alla fall. Har ganska mycket mediciner.
Fluoxetin 20mg 1/dag
Zopiklon (Imovane) 7,5mg 1/dag
Nozinan 25mg 1/dag
Metoprolol 50mg 2/dag
Oxascand 10mg 3/dag
Quetapin 100mg 1/dag
Quetapin 200mg 1/dag
Niferex 100mg 1/dag

Just nu har jag kraftig ångest. Behöver kanske någon att prata med. Men det känns som om jag inte orkar mer.
Citera
2013-10-11, 22:03
Medlem
Finns här! Bara att maila. det vänder TILL SLUT! har känt samma sak många gånger genom åren. Hör av dej om du vill ventilera ♥
Citera
2013-10-11, 22:07
Medlem
Maila även mig om det är så! Du förtjänar inte att må dåligt! Men det allra bästa är att söka hjälp hos kurator tex. Har även själv tänkt tanken många gånger!
Du är inte ens 20 och har måååånga år kvar att leva. Få barn, man, fint hus. Om du pratar med någon så kommer de hjälpa dig upp ur dina tankar.

Ta väl hand om dig <3
Citera
2013-10-11, 22:09
Medlem
ViGillarHinkars avatar
Det är värt att härda igenom det svåra för att få uppleva det lätt, roliga och glada. För det kommer en dag. Det är typ allt jag vet.
Citera
2013-10-11, 22:34
Medlem
Gantz92s avatar
Det vore lättare att ge råd om du kunde specificera varför du mår såpass dåligt.
Citera
2013-10-12, 01:32
Medlem
After rain comes a rainbow
Citera
2013-10-12, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondie93
Jag är 19, fyller 20 i november. Mår riktigt kasst. Vill avsluta mitt liv. Eller jag tror det i alla fall. Har ganska mycket mediciner.
Fluoxetin 20mg 1/dag
Zopiklon (Imovane) 7,5mg 1/dag
Nozinan 25mg 1/dag
Metoprolol 50mg 2/dag
Oxascand 10mg 3/dag
Quetapin 100mg 1/dag
Quetapin 200mg 1/dag
Niferex 100mg 1/dag

Just nu har jag kraftig ångest. Behöver kanske någon att prata med. Men det känns som om jag inte orkar mer.

Det ser faktiskt ut som att du blir söndermedicinerad. Jag upplever extremt obehagliga bieffekter av min medicin, och jag äter bara en sorts. Jag har mycket svårt för att se att sådär många mediciner på något sätt kan vara bra för en tjej/kille som mår dåligt. Prata med din läkare och fråga om du inte kan trappa ner!

Och gällande att avsluta sitt liv. Tänk att detta är en botten, och efter detta kan det bara bli uppåt, även om det tar en stund. De flesta självmord sker när en människa mår som sämst, men studier har visat att efter en riktig sunkig period kommer ofta en bättre...håll ut blondie! Betänk att hur dåligt du än mår nu så kommer dina föräldrar må sämre om du tar bort dig själv.

Lev...:-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in