Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-24, 20:42
  #145
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Tyvärr bryr sig inte nybilskunderna om rostskydd vilket drabbar oss begagnatägare.


Ett bra exempel på varför rosteländet ser ut som det gör.
Så du tycker att den som köper en ny bil ska ta hänsyn till den som sedan ska köpa den begagnad? Jävla kommunisttänk, självklart köper jag den bil jag vill ha, om du vill köpa den när jag är klar med den så är det väl ditt problem.
Citera
2018-03-30, 15:55
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag vill tvätta bort vägsaltet från min bil, men det känns onödigt om det bara kommer tillbaka igen.
Hur vet man vilken dag Trafikverket slutar att salta och hur länge ligger det sista saltet kvar på vägarna innan det försvinner?
Jag bor i varmaste delen av landet.

Huruvida Trafikverkets vägar saltas går att kolla på Trafikverkets hemsida under trafikinformation. I regel slutar kommunerna salta tidigare, åtminstone där jag bor.
Dels blåser saltet av vägen i form av damm när fordon passerar, dels försvinner ju saltet med regnvatten.

Tror personligen att nästa vecka blir den sista med saltning i söder.
Citera
2018-03-30, 16:27
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Så du tycker att den som köper en ny bil ska ta hänsyn till den som sedan ska köpa den begagnad? Jävla kommunisttänk, självklart köper jag den bil jag vill ha, om du vill köpa den när jag är klar med den så är det väl ditt problem.
De som vill köpa din begagnade Audi med 30-talsdesign är nog mest utlänningar i orten så det drabbar ingen fattig om vi nu ska tramsa till det.
Annars köper man inte en begagnad kärra som gått mer än 3500 mil och det första man gör då är att rostskydda.
Om förste ägaren rostskyddat sitter en dekal på rutan som höjer begagnatpriset en del även på dåliga bilar.

De som tycker att man ska sluta salta vet inte vad de talar om. Finns massor av utlänningar som aldrig sett snö och har körkort utfärdat av en klanhövding ute efter vägarna. Möter man en sådan som får sladd på en osaltad isväg hjäper ingen ESP.
Citera
2018-03-30, 18:26
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Det folk måste förstå är att saltet i princip är det enda sättet att få bort snö från större vägar i t.ex Stockholm.

Nu senaste snökanonen i Stockholm låg det ca 0,5dm tjocka drivor snö över hela Nynäsvägen, med rejält uppspårade filer, snön har ingenstans att ta vägen, saltas det smälter snön och det kan rinna undan.

Rost? Min bil är leasad, den bilens rost om 5 år berör inte mig

0,5 dm TJOCKA drivor med snö. Du menar 5 cm. Herrejävlar vilka problem det skulle skapa i Norrbotten *ASG*. Är du seriös? Kan man inte köra bil i extremt lite snö så skall man f*n i mig inte ha körkort överhuvudtaget.
Citera
2018-03-30, 18:32
  #149
Medlem
förbjud krockkuddar också, kör man illa ska det straffa dig.
Citera
2018-03-30, 19:43
  #150
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
0,5 dm TJOCKA drivor med snö. Du menar 5 cm. Herrejävlar vilka problem det skulle skapa i Norrbotten *ASG*. Är du seriös? Kan man inte köra bil i extremt lite snö så skall man f*n i mig inte ha körkort överhuvudtaget.

Du är typexemplet på en trött Norrbottning som inte kan se bortom sin grusväg trafikerad av max 10 bilar/dygn. För älrigt talat, är det några som faktiskt kan köra bil är det folk från större städer. Lika kul varje sommar i Stockholm, så många vilsna bilar och panikslagna förare, majoriteten utomsocknes på genomresa.

Men ja, snödrivor på en hårt trafikerad väg utan dike/väggren för snön att försvinna ner i är ett problem. Noterar även att vissa av er som påstår er värna om era bilar och hellre se att det grusades istället, visst, om en blästrad front och pitstop på Ryds varje dag är vad ni vill ha...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback