Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-12, 12:23
  #25
Medlem
vigillarfittas avatar
Jävla säljarsluskar som nu gråter ut i tidningen : http://nt.se/nyheter/finspang/karvar...-12436965.aspx


Jag ber dessa svin fara och flyga när dom kommer med sina lögner om att det "har gjorts en gruppbeställning i området och eftersom dina grannar redan har beställt så får ni ett grupprabbatpris".

Sector Alarm : Sluta ljuga folk rakt upp i ansiktet så kanske ni blir bättre bemötta.

Första gången gången Sector Alarm kom och drog valsen om "gruppbeställning" blev jag nyfiken och frågade grannarna som säljaren påstod ha beställt larm.
Grannarna hade fått veta att JAG hade beställt larm.
Sector Alarms säljare skall avvisas. De är notoriska lögnare.

Hur fan man media ge utrymme till Sector Alarm bara för att deras säljare säljer dåligt. Ofattbart.
Citera
2016-01-12, 18:31
  #26
Medlem
Jävligt illa att du inte vet vad du pratar om, Sector alarm går bättre än nånsin.
Citera
2016-01-12, 19:41
  #27
Medlem
godboys avatar
Alla dessa larmföretag har väl guldläge nu när folk är oroliga över sina egendom. Jag kan fatta att många vill ha någon form av larm i sitt hus. Dock anser jag att man skall läsa på ordentligt innan man tecknar något avtal. Kolla med konkurrenter och alternativa metoder.

Flera av dessa väktarbolag har låååång inställelsetid, flera timmar, om de ens dyker upp alls. Kolla upp sånt noga innan ni skriver på något.

Jag köper ALDRIG något vid dörren, inte ens larm. Jag söker upp de företag jag i så fall är intresserad av.
Citera
2016-01-26, 20:41
  #28
Medlem
så man ska känna sympati mot säljare kl 21 på kvällen? Fy fan.
Citera
2016-01-27, 21:49
  #29
Medlem
PaulPaljetts avatar
Jag brukar se dom när dom är på väg så jag öppnar dörren innan de ringt på. När de förvånat säger "jaha, så du såg mig?" säger jag bara "javisst, i kameran".. Då tittar de sig omkring och försöker få syn på kameran varpå jag säger "du kommer inte hitta den". När de sedan trots allt försöker sälja på mig larm säger jag bara "jag har redan, du märkte väl att jag hade koll på dig?" och så lommar de iväg förvirrade.
Citera
2016-01-28, 09:15
  #30
Medlem
Räcker att någon okänd bil stannar till utanför här så är grannen över och frågar vad tusan som pågår. Effektivt och bra och givetvis gör man likadant om någon skummis stryker omkring på området och e uppe på tomterna. Vem behöver larm? Köp ordentliga dörrar och fönster och installera brandvarnare + värdeskåp så är man good to go
Citera
2017-10-23, 15:19
  #31
Moderator
Ruskigbusss avatar
Övervakning och integritet --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2020-01-22, 16:17
  #32
Medlem
Dom är verkligen sjukt påstridiga. Min tjej släppte in en tjomme från sector alarm. I en hel jäkla timme har jag upprepat ordet nej.
Citera
2020-02-06, 12:33
  #33
Medlem
Dom "lär" sig att inte ta ett "nej". Så verksamheten kretsar kring att hitta "offer" som inte kan tacka nej, alt personer med något socialt handikapp. Lol
Citera
2020-02-09, 14:35
  #34
Medlem
urgts avatar
Hade en Sector Alarm-tjomme hem till mig nyss. Han försökte få det att låta som att det var ett erbjudande från hyresvärden att få ett "gratis" brandlarm, plus snacket om att man kanske ska ha inbrottslarm också eftersom det är ett "osäkert område".

Att inte företag fattar att de slaktar sitt varumärke med såna här metoder i internetåldern...
Citera
2023-04-26, 00:29
  #35
Medlem
QwertySalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Hm, och 20:20 hände samma sak för mig. Nyss fått äldsta dottern att somna när det ringde på dörren.
Helt yr i kupan öppnade jag och där stod en besöksbokare som nära på tvingade på mig en tid redan imorgon kl 17.00.

Ska direkt imorgon ringa Sector Alarm och avboka den där tiden.

Min åsikt är att det bara är tattarföretag som ägnar sig åt aktiv försäljning som att ha skränande idioter vid entréer vid köpcentrum (Telenor), eller dörrknackning (Postkodlotteriet & Sector Alarm).

Helt seriöst, Reka... HUR FUNKAR DET I HUVUDET PÅ DIG??? Vem i helvete lägger sig redan kl 20:20?? Jävla psykopat.
Klart att man är uppe klockan 20:20, det är då som alla är vakna
Citera
2023-04-26, 00:34
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QwertySalm
Helt seriöst, Reka... HUR FUNKAR DET I HUVUDET PÅ DIG??? Vem i helvete lägger sig redan kl 20:20?? Jävla psykopat.
Klart att man är uppe klockan 20:20, det är då som alla är vakna
Tycker det låter för sent. Vet iofs inte. Något släkt bolag driver något liknande och styvfarsan sålde larm också ett tag men tycker personligen inte att man ska störa folk efter åtta.

Förhoppningsvis inte rutiner som de har.
Fan man kanske skulle sätta upp några av kamerorna man har liggandes och se om man kan se ut genom dem.

En sak jag inte begriper är varför man ska slänga ut stora summor på larm/vaktbolag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback