Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-09, 00:23
  #121
Medlem
koffskis avatar
Jag har inte läst igenom i närheten av allt som skrivits i tråden men här är i alla fall mina tankar och synpunkter:

Att sätta upp klistermärken tror jag kan vara en strategi som är självmotarbetande. Klistermärken ses ofta som nedskräpning och associeras med politisk aktivism och ofta extremister. Jag är inte säker på om det skulle vara särskilt bra att sätta upp propaganda-klistermärken "över allt".

Jag är kluven runt "Kärlek, medkänsla, förståelse & visdom!" - liknande budskap. Det är detta "vi" som redan vet vad det är identifierar psykadelika med men för andra tror jag att det endast verkar som flum och hippieskit. "Kärlek, medkänsla, förståelse & visdom!-budskapets innebörd" går bara att förstå när man testat på psykadelika. Det blir lite att predika för kören.

Vad jag tror skulle fungera bäst är en konversation med folk. Möten, utan massa bullshit eller hippieliknande influenser. Att kanske röra sig på stan och tala med folk. Det behövs mänsklig kontakt som bevisar att alla som brukar psykadelika/hallucinogener inte är missbrukare med skev hjärna, utan faktiskt normala medborgare, med jobb familj och ett normalt liv i övrigt.

Organiserade träffar med någon föreläsning eller liknande kanske är ett bättre tillvägagångssätt där det är fritt för vem som helst att komma. Jag kan tänka mig att utdelning av broschyrer skulle kunna fungera. Om det skall göras tror jag att det är viktigt att personen som gör det inte passar in på någon stereotyp brukare av hallucinogener. Inte för att dessa är dåliga människor men för att folk har fördomar och de lyssnar inte på folk de ser ner på eller liknande.

Ha det bra
__________________
Senast redigerad av koffski 2014-05-09 kl. 00:40.
Citera
2014-05-09, 02:22
  #122
Medlem
Fixa ett tusental upplagor av boken Psychedelic Information Theory som du sedan ställer dig i ett stånd och ger ut gratis till nyfikna människor, det är en bra början. Själv skulle jag inte orka med en sådan grej då jag gör vad jag vill göra oavsett vilka konsekvenser det innebär i framtiden (dvs. finns det hallucinogener och jag vill tripp, ja då tar jag en hallucinogen inte svårare än så - moral kallas det).
Citera
2014-05-09, 08:42
  #123
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Fixa ett tusental upplagor av boken Psychedelic Information Theory som du sedan ställer dig i ett stånd och ger ut gratis till nyfikna människor, det är en bra början. Själv skulle jag inte orka med en sådan grej då jag gör vad jag vill göra oavsett vilka konsekvenser det innebär i framtiden (dvs. finns det hallucinogener och jag vill tripp, ja då tar jag en hallucinogen inte svårare än så - moral kallas det).

Tror det är en smart grej, jag fick en pocketversion av Koranen som en tjomme ställt vid disken i en prylbutik. Det tog 15 år, men till slut började jag läsa. Det hade jag nog aldrig gjort ifall jag inte fått den rätt i handen i princip.
Citera
2014-05-09, 13:40
  #124
Medlem
Vindlings avatar
Har tänkt lite: Vore inte det bästa att börja med att inrikta kampanjen på att värva människor som redan går i liknande tankegångar men som inte känner till projektet ännu (och som kanske inte ens känner till psykedelier)? Människor som i sin tur kan bidra till att bygga upp en starkare rörelse.
Citera
2014-05-10, 22:13
  #125
Avstängd
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Det som kommer att avgöra för när politikerna inte längre kan kontrollera psykedelian är när så många tar dem, eller har en naturlig relation till dem genom att ha fått saklig information och snackat med folk som tar. Då spelar inga lagar eller normer längre någon roll.
Ja, det är mer det jag personligen tänker att jag bidrar till.

Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Att sätta upp klistermärken tror jag kan vara en strategi som är självmotarbetande. Klistermärken ses ofta som nedskräpning och associeras med politisk aktivism och ofta extremister. Jag är inte säker på om det skulle vara särskilt bra att sätta upp propaganda-klistermärken "över allt".
Det gillas inte av alla, men precis som när skräpmediernas budskap ses utanför varje affär och kiosk så påverkar det massornas sätt att tänka, vilket är vad vi också är ute efter - fast i en bättre riktning förstås. =)

Citat:
Ursprungligen postat av xiz
Fixa ett tusental upplagor av boken Psychedelic Information Theory som du sedan ställer dig i ett stånd och ger ut gratis till nyfikna människor, det är en bra början. Själv skulle jag inte orka med en sådan grej då jag gör vad jag vill göra oavsett vilka konsekvenser det innebär i framtiden (dvs. finns det hallucinogener och jag vill tripp, ja då tar jag en hallucinogen inte svårare än så - moral kallas det).
Ja, det är en bra idé, gjorde ungefär så med ett mindre antal permakulturböcker förut fast sålde dem vidare till inköpspris om ingen erbjöd mer. Det var inte särskilt svårt att få iväg i alla fall, hade med ett par i väskan bara när jag var ute.

Citat:
Ursprungligen postat av Vindling
Har tänkt lite: Vore inte det bästa att börja med att inrikta kampanjen på att värva människor som redan går i liknande tankegångar men som inte känner till projektet ännu (och som kanske inte ens känner till psykedelier)? Människor som i sin tur kan bidra till att bygga upp en starkare rörelse.
Jo, det är väl det vi sysslar med här nu bland annat, lite löst sammansatt över internet.

Systemet är Problemet
Permakultur är Svaret
Citera
2014-05-11, 01:20
  #126
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Det gillas inte av alla, men precis som när skräpmediernas budskap ses utanför varje affär och kiosk så påverkar det massornas sätt att tänka, vilket är vad vi också är ute efter - fast i en bättre riktning förstås. =)

Folk sållar bort såntdär automatiskt, precis som internetreklam. Men visst kan det vara roligt för de som redan är insatta att se bevis på att det finns likasinnade. Men tro mig, affischer, klistermärken och sprayningar värvar inga aktivister. Flygblad är ungefär lika meningslöst.

Att byta ut löpsedlarna som Dan Park gjorde kan bli en liten snackis däremot.

Hur ska ni få ihop startkapitalet. Kommer ni att ta pengar ur egen ficka eller ska ni ha nån insamlingskampanj, försöka värva sponsorer, låta de som langar tjack, benso, svamp m.m på marknadsplatserna donera i gengäld mot att ni raggar kunder åt dom?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback