Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-10, 12:38
  #1
Medlem
Kengs avatar
Hej

För en tid sedan så skulle jag åka på semester utomlands, med flyg bokat så började jag titta på ett hotell 5 dagar innan avgång. Bokningssidan jag använder mig av är trivago, där hittar jag ett hotell jag gillar för bra pris och bra läge, så jag bokar och betalar alltså detta.. Men

Då jag får min bokningsbekräftelse så upptäcker jag att jag får en bekräftelse på ett HELT annat hotell ute i skogen som jag absolut inte vill ha. Jag avbokar detta och ser då att återbetalningen tar ca 10 dagar. Jag hinner alltså inte få tillbaka pengarna innan jag åker och jag måste boka ett nytt hotell.

Då jag känner att jag viill ha hjälp med detta så försöker jag ta kontakt med trivago, dom har inget telefonnummer men de lovar att svara inom 48 timmar via mail. Jag beskriver mitt problem och önskar få någon hjälp med detta och efterfrågar även ett telefonnummer för snabbare hantering då jag poängterar att ärendet är brådskande. 4 dagar senare (dvs dagen innan jag ska åka) får jag ett svar där dom vill ha en länk till felet. Då förstår jag att ärendet kommer gå i snigelfart fastän jag nämnt att det är brådskande så jag skickar länken dom vill ha och drar utomlands ändå fast med nästan 10 000 kr mindre i reskassa som jag hade kunnat ha jävligt roligt för.

Efter fortsatt kontakt med trivago så har de nu erkänt att det är deras fel.
De ville bl.a ha kvitton på bokning och avbokning, skärmdump på att felet har existerat osv. och allt detta ger jag till dom. Dom är nu villiga på att ev. betala avbokningsavgiften.
Saken är den att det var ingen avbokningsavgift eftersom jag avbokade den nästan omedelbart.

Problemet var ju att jag fick ligga ute med en stor summa pengar i onödan så min semester blev förstörd, och deras värdelösa service som inte uppfyller svar inom 48 timmar.

Så det jag undrar nu är vad jag har för rättigheter? Kan jag kräva någon typ av ersättning/kompensation för sveda och värk?
__________________
Senast redigerad av Keng 2013-10-10 kl. 12:43.
Citera
2013-10-17, 00:25
  #2
Medlem
Kengs avatar
Har fått som svar att de inte tänker kompensera på något sätt.. Finns det inget man kan göra?
Citera
2013-10-17, 13:22
  #3
Medlem
dethalvabarnets avatar
Ingen aning , http://www.konsumentverket.se/ ? Hatar deras reklam på TV.
Citera
2013-10-17, 13:36
  #4
Medlem
Beaumonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keng
Så det jag undrar nu är vad jag har för rättigheter? Kan jag kräva någon typ av ersättning/kompensation för sveda och värk?

Det jag kan se att du skulle ha rätt till är ersättning för den ekonomiska skada du har lidit. Det skulle alltså vara räntan för att du legat ute med pengarna under 10 dagar. Så det skulle röra sig om någon krona då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback