Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-05, 10:32
  #49
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag ställer mig mer frågan om spelarna orkar. Det här kommer att belasta spelarna mer och jag lite tveksam om det är så bra alla gånger. Det är lättare att avstå en träningslandskamp för en mindre skada eller bara spela en halvlek. Det kommer att bli svårare.
Det jag undrar är om inte detta bara är ett trick från UEFA för att tvinga stjärnorna från dom stora klubbarna att spela även träningslandskamper. Det kommer alltså att bli ytterligare en maktkamp mellan UEFA och dom stora klubbarna, jag undrar verkligen om det är en bra idé. Risken finns att klubbarna biter tillbaka och istället vägrar släppa spelare i tid innan mästerskapen och lite annat sånt.
Citera
2014-12-05, 21:40
  #50
Medlem
Lär bli intressant att se hur länge det kommer hålla!
Citera
2014-12-06, 06:32
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det jag undrar är om inte detta bara är ett trick från UEFA för att tvinga stjärnorna från dom stora klubbarna att spela även träningslandskamper. Det kommer alltså att bli ytterligare en maktkamp mellan UEFA och dom stora klubbarna, jag undrar verkligen om det är en bra idé. Risken finns att klubbarna biter tillbaka och istället vägrar släppa spelare i tid innan mästerskapen och lite annat sånt.

de flesta träningslandskamper spelar väl stjärnorna dock ändå? kollar inte frekvent på något speciellt utländskt lags träningsmatcher men i sveriges fall brukar väl till exempelvis zlatan spela i de fall han inte är eller precis har varit skadad?

kanske ser annorlunda ut för sydamerikanska länder där deras stjärnor oftast spelar i europeiska klubbar och de inte orkar flyga över atlanten, men rent generellt brukar väl de flesta ställa upp i träningslandskamperna?
__________________
Senast redigerad av M.S 2014-12-06 kl. 06:34.
Citera
2014-12-06, 10:22
  #52
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
de flesta träningslandskamper spelar väl stjärnorna dock ändå? kollar inte frekvent på något speciellt utländskt lags träningsmatcher men i sveriges fall brukar väl till exempelvis zlatan spela i de fall han inte är eller precis har varit skadad?

kanske ser annorlunda ut för sydamerikanska länder där deras stjärnor oftast spelar i europeiska klubbar och de inte orkar flyga över atlanten, men rent generellt brukar väl de flesta ställa upp i träningslandskamperna?
Lite dåligt formulerat av mig där. Jag menade dels att få dom att spela fler matcher men kanske framför allt att det var ett sätt att få dom att spela hela matcher. Jag brukar ju inte heller kolla andra lag men känslan jag har fått är ju att det väldigt ofta blir att stjärnorna går av i halvtid.
Citera
2014-12-06, 13:52
  #53
Medlem
Skrota allt som har med landslag att göra förutom VM och EM. Hatar allt som har med träningslandskamper mitt i pågående klubblags säsong!
Citera
2014-12-06, 18:19
  #54
Medlem
johanjosefssons avatar
EM är redan urvattnat utan bronsmatchen. Är man så jävla bekväma att man inte "har motivation" att spela en jävla match om medalj, då ser jag inte hur man skulle orka en pissturnering med massa B-spelare.
Citera
2014-12-06, 18:21
  #55
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disipador
Skrota allt som har med landslag att göra förutom VM och EM. Hatar allt som har med träningslandskamper mitt i pågående klubblags säsong!

Ja, för det är ju viktigare att miljardärens klubblag får använda sina överbetalda spelare än att Nationen får det...
Citera
2014-12-14, 22:17
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
EM är redan urvattnat utan bronsmatchen. Är man så jävla bekväma att man inte "har motivation" att spela en jävla match om medalj, då ser jag inte hur man skulle orka en pissturnering med massa B-spelare.

De avskaffade ju den för att bronsmatcher ansågs ofta vara tråkiga. Men oftast är stämningen mer avslappnad än den stelare finalen, och matcherna ofta ganska trevlig blandning av allvar och underhållning på elitidrottsnivå.
Citera
2015-05-17, 16:52
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
När finns plats för andra träningsmatcher (exempelvis) Sverige-Brasilien?

Eftersom det är tre lag i gruppern (men undantag för League D) så kommer ett lag i varje grupp vara "lediga" varje omgång och då finns det nog utrymme att klämma in en vanlig träningsmatch mot länder från övriga kontinenter.
Citera
2015-05-17, 17:47
  #58
Medlem
Hur det skulle kunna se ut om man utgår från dagens ranking


League A
GRUPP A
Tyskland
Rumänien
Italien

GRUPP B
Belgien
Frankrike
England

GRUPP C
Holland
Spanien
Kroatien

GRUPP D
Portugal
Schweiz
Tjeckien

League B
GRUPP A
Slovakien
Bosnien
Ukraina

GRUPP B
Wales
Skottland
Polen

GRUPP C
Grekland
Danmark
Island

GRUPP D
Österrike
Ryssland
Sverige

League C
GRUPP A
Nordirland
Irland
Bulgarien

GRUPP B
Ungern
Albanien
Norge

GRUPP C
Serbien
Turkiet
Montenegro

GRUPP D
Israel
Slovenien
Armenien

League D
GRUPP A
Finland
Makedonien
Azerbadjan
San Marino

GRUPP B
Vitryssland
Färöarna
Moldavien
Malta

GRUPP C
Lettland
Litauen
Liechtenstein
Georgien

GRUPP D
Estland
Cypern
Kazakstan
Luxemburg

Andorra och Gibraltar får inte plats?
Citera
2015-05-17, 17:53
  #59
Medlem
vilka kriterier gäller för den gruppindelningen? den ser ju skum som fan ut. varför ligger inte de top 12 rankade länderna i grupperna i "league A"? eller sitter jag bara och kollar på en helt utdaterad ranking?
__________________
Senast redigerad av M.S 2015-05-17 kl. 17:59.
Citera
2015-05-17, 18:28
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
vilka kriterier gäller för den gruppindelningen? den ser ju skum som fan ut. varför ligger inte de top 12 rankade länderna i grupperna i "league A"? eller sitter jag bara och kollar på en helt utdaterad ranking?


Det är baserat på den senaste rankingen, vilken tittar du på?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback