Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-08, 17:24
  #13
Medlem
madmwazels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Från din trasiga powerknapp ska det gå 2st kablar till ditt moderkort, om du gör så att dom kablarna nuddar varandra (dvs kopparn, inte plastskalet) så kommer datorn starta.

Aha! Tack.

När jag öppnade upp datorn märkte jag att den ena av dessa två kablarna åkt ur plasthållaren... Går det att trycka tillbaka den där i? Jag testade lite snabbt men det är svårt att komma åt, sedan var jag tvungen att sticka. Det går inte att ta ut den delen för att pilla med, separat, utan jag måste in och pilla långt inuti.
Citera
2013-10-08, 21:58
  #14
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madmwazel
Aha! Tack.

När jag öppnade upp datorn märkte jag att den ena av dessa två kablarna åkt ur plasthållaren... Går det att trycka tillbaka den där i? Jag testade lite snabbt men det är svårt att komma åt, sedan var jag tvungen att sticka. Det går inte att ta ut den delen för att pilla med, separat, utan jag måste in och pilla långt inuti.

Ja, om du kan återansluta sladden så borde den fungera.

Vad startknappen gör i praktiken är att koppla ihop kablarna medans man trycker in knappen.
Citera
2013-10-09, 15:49
  #15
Medlem
madmwazels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Ja, om du kan återansluta sladden så borde den fungera.

Vad startknappen gör i praktiken är att koppla ihop kablarna medans man trycker in knappen.

Finns det något knep för att få i den? Sladden verkar tämligen större än hålet... Är som sagt svårt att komma åt där. Men om man ska kunna byta ut knappen (som någon annan sa) så borde det ju gå att få ut det på något sätt, förstår bara inte hur.

Det hade ju varit smidigt om jag kunde få bort knappen så att jag kunde slå ihop kablarna manuellt för att starta datorn i alla fall. Men just nu kommer jag ju inte åt dessa utan att montera ner datorn, icke ikopplad... Så jag kan inte ens testa om det fungerar. Är det våld med hävstångskraft som gäller för att få ut knappen?
Citera
2013-10-09, 16:01
  #16
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madmwazel
Finns det något knep för att få i den? Sladden verkar tämligen större än hålet... Är som sagt svårt att komma åt där. Men om man ska kunna byta ut knappen (som någon annan sa) så borde det ju gå att få ut det på något sätt, förstår bara inte hur.

Det hade ju varit smidigt om jag kunde få bort knappen så att jag kunde slå ihop kablarna manuellt för att starta datorn i alla fall. Men just nu kommer jag ju inte åt dessa utan att montera ner datorn, icke ikopplad... Så jag kan inte ens testa om det fungerar. Är det våld med hävstångskraft som gäller för att få ut knappen?


Jag har ingen aning om hur knappen sitter fast faktiskt, har nog aldrig behövt ta bort en enda powerknapp i mitt liv om jag ska vara ärlig. Antingen så får du googla eller testa dig fram. Lycka till
Citera
2013-10-09, 16:27
  #17
Medlem
madmwazels avatar
Tadaaa http://i.imgur.com/L2B4H3a.jpg

Lite våld och tejp gjorde susen.
Citera
2013-10-10, 10:36
  #18
Medlem
Mcreadys avatar
hahaha utmärkt lösning! Kunde inte gjort det bättre själv!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback