Jag är över 20 år och hittills inte tagit körkortet, först var det pga att jag inte hade något intresse, men med tiden har jag märkt att körkort är nästan som ett måste i dagens samhälle, för att få jobb bl.a.
Har övningskört med pappa som är relativt bra chaufför, han jobbar inom att köra fordon och även övningskört med min syster som är äldre än mig och tog körkortet för 6 år sedan eller så.
Lärde mig starten m.m väldigt snabbt med pappa, inte nå problem där precis.
Problemet kom när vi började köra i trafiken, mest vid korsningar där det kommer bilar från alla möjliga håll. Där dom kommer från höger, vänster samt även framåt.
Dessa var rent helvete och det kändes som att jag inte ens kan tänka överhuvudtaget, som korsslutning i hjärnan där jag inte har någon aning om när jag ska köra.
Jag undrar om andra har liknande eller haft liknande problem? och hur jag kan lösa det?
Jag har aldrig riktigt varit en höjdare i trafiken, heller inte med cykel för den delen.
Har funderat på forsätta övningsköra nu med pappa men jag är helt enkelt rädd för att det ska gå åt helvete och att man kommer krocka.
Höll på köra i diket en gång också pga jag drog upp kopplingen eller något så bilen bara for iväg
Tips?