• 16 902 online
  • 1 139 609 medlemmar
  • 59 031 009 inlägg
  • 8
  • 9
2015-05-15, 08:34
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jo, jag håller med dig. Kanske inte som Brienne of Tarth i Game of Thrones men att hon skulle vara med bad ass än den verkligen generiska blondin vi fick nu.
Det är inte utan viss ironi jag citerar mig själv här. Alldeles nyss läste jag nämligen att Samus längd och vikt i alla spel förutom Other M är 191 cm och 90 kg. Brienne of Tarth, eller snarare Gwendoline Christie klockar in på just 191 cm. Enligt en tveksam Google-träff väger hon in på 75 kilo. Så för att få sig en bild av hur Samus faktiskt ser ut så är det bara att kolla på Game of Thrones och lägga på 15 kilo muskler. Om Samus inte är en amazonkrigare snarare än nån våpig snärta.

TS anser ju att jag är rädd för förändring men det är långt från sanningen. Däremot är jag inte alls förtjust hur man nerfar en karaktär genom att skära bort nästan fyra decimeter och förmodligen 40 kg. Gärna en Zero Suit Samus men då den bitiga krigarinna som hon faktiskt är. Vill jag ha sexualiserade kvinnliga karaktärer så kan jag spela Dead or Alive eller kanske Rumble Roses.
Citera
2017-09-21, 08:43
Medlem
Är Samus nya look i Samus Returns ett steg i rätt eller fel riktning?

https://i.imgur.com/D2LUUsY.jpg

Vänster: remake på Metroid 1
Höger: remake på Metroid 2

Som ni ser på skillnaden i upplösning är det alltså den högra bilden som är från det nya spelet. Är hennes look på den högra bilden ett steg i rätt riktning, eller såg hon bättre ut på den vänstra?

Jag tycker hon såg bättre ut i det gamla spelet, i det nya har hon blivit så smal och spinkig. Håller ni med?
Citera
2017-09-21, 11:42
Medlem
salxars avatar
Kommer det spela någon roll? Hon har väl dräkten på sig 90% av spelet ändå? Eller har jag missat något?
Citera
2017-09-21, 15:15
Moderator
BigFatCones avatar
Sammanfogade två trådar om Samus Arans utseende och gav den nya tråden en passande rubrik. Nya trådar som på något sätt handlar om hennes utseende kommer att belönas med Varningar för 0.02.

Mvh,
Moderator
Citera
2017-09-21, 15:16
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Kommer det spela någon roll? Hon har väl dräkten på sig 90% av spelet ändå? Eller har jag missat något?
Det är typ... Två eller kanske tre personer på forumet som bryr sig om hur Samus ser ut under sitt power armor. Vi andra är mer intresserade av just hennes power armor, rörelseförmåga och uppgraderingar när vi pratar om henne snarare än spelen hon är med i.
Citera
  • 8
  • 9