Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-13, 11:21
  #193
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lilljansson
nja men runda former och jag vet inte om jag skulle säga att den dallrar, det är väl den hårfina gränsen.
man vill ju inte ha ett syckelstyre eller en rumpa som inte rör sig alls men de är ju ifs från person till person.

ja men du ser vi har olika defititioner på vad idelaet är och därmed gråskalan och ja som du säger de kanske är idealet för afrosvenskar men de beror på vad man attraheras av.
och hade dessa människor inte stört sig på att rumpan var för stor så hade dom stört sig på att den var för liten eller något annat med den.
jag säger inte att idealet ska vara på just dehär viset då vi alla har våra egna preferencer men kommer alltd vara människor som debatterar emot.
OK, att den är rund. Att den dallrar är ju tydligt om du tittar på de tre sista bilderna, däremot innebär ju inte det att den är dallrig. Alltså, om jag har lite fett på magen betyder det inte per automatik att min mage är fet.

Naturligtvis finns det flera olika ideal, och dessa reflekteras ofta i fiktion som exempelvis spel.

Till exempel finns det ideal där rumpan är liten och vältränad. Kolla bara reklam för gym eller olika sporter.

Sedan finns det hiphop-idealet där rumpan är stor och dallrig.

Olika kulturer har alltså utformat olika ideal, och det är upp till individen att välja vilket man vill följa. Har jag fel?

Sedan undrar jag också vilket ideal hon i OP hör in på enligt dig? Gymidealet eller hiphopsidealet?
Citera
2018-05-13, 11:39
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
OK, att den är rund. Att den dallrar är ju tydligt om du tittar på de tre sista bilderna, däremot innebär ju inte det att den är dallrig. Alltså, om jag har lite fett på magen betyder det inte per automatik att min mage är fet.

Naturligtvis finns det flera olika ideal, och dessa reflekteras ofta i fiktion som exempelvis spel.

Till exempel finns det ideal där rumpan är liten och vältränad. Kolla bara reklam för gym eller olika sporter.

Sedan finns det hiphop-idealet där rumpan är stor och dallrig.

Olika kulturer har alltså utformat olika ideal, och det är upp till individen att välja vilket man vill följa. Har jag fel?

Sedan undrar jag också vilket ideal hon i OP hör in på enligt dig? Gymidealet eller hiphopsidealet?


ja men absolut de har du helt rätt i att olika kulturer följer olika ideal.
oj de är svårt för mig enskilt att säga faktiskt har inte funderat så mycket på hur man ska klassificera den så tror inte jag kan de faktiskt sorry.
vart skulle du lägga den utifrån ditt perspektiv?
Citera
2018-05-13, 11:43
  #195
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lilljansson
ja men absolut de har du helt rätt i att olika kulturer följer olika ideal.
oj de är svårt för mig enskilt att säga faktiskt har inte funderat så mycket på hur man ska klassificera den så tror inte jag kan de faktiskt sorry.
vart skulle du lägga den utifrån ditt perspektiv?
Man behöver ju inte fundera så mycket, räcker att titta på den och bilda sig en uppfattning.

För mig har den idealet liten och vältränad. Det vill säga en liten nätt gymrumpa som många tjejer skulle vilja ha men är för lata för att få.
Citera
2018-05-13, 11:48
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Man behöver ju inte fundera så mycket, räcker att titta på den och bilda sig en uppfattning.

För mig har den idealet liten och vältränad. Det vill säga en liten nätt gymrumpa som många tjejer skulle vilja ha men är för lata för att få.


jo ifs de har du rätt i men kommer alltid finnas dom med den kroppstypen som säger att oavsett hur mycket du tränar så kommer du aldrig komma i närheten av den rumpan.
Citera
2018-05-13, 11:49
  #197
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lilljansson
jo ifs de har du rätt i men kommer alltid finnas dom med den kroppstypen som säger att oavsett hur mycket du tränar så kommer du aldrig komma i närheten av den rumpan.
Ett ideal behöver man inte alltid uppnå, det kan bara vara till för att kämpa emot.
Citera
2018-05-13, 11:51
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Ett ideal behöver man inte alltid uppnå, det kan bara vara till för att kämpa emot.


jo men det är där män och kvinnor skiljer sig åt tror jag, män kan vara nöjda över att sträva efter de medans kvinnor måste komma precis dit till den nivån, eller vad man ska säga.
Citera
2018-05-13, 13:07
  #199
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Äntligen ett riktigt argument! Ja sex säljer, även om man kan tro motsatsen då man läser allt det vissa tomtar postar i den här tråden. Har dock en del frågor till dig också:

1) På vilket sätt är rumpan i OP överdriven?
2) Varför tycker du inte att animerat är sexigt när det föreställer kvinnor?


Nej, inte alls. Jag efterfrågar bara argument på alla åsikter som vräks ut här. Till exempel säger du att du inte är intresserad av brudar i spel. OK, men varför? De föreställer ju sexiga tjejer.
Jag gav dig en förklaring, jag gillar heller inte att se sexiga tjejer när jag läser en bok om historiska slag eller hjälper min son med läxorna. Jag gillar att se sexiga tjejer när jag vill se sexiga tjejer. Varför har du problem med det?
Citera
2018-05-13, 13:10
  #200
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Jag gav dig en förklaring, jag gillar heller inte att se sexiga tjejer när jag läser en bok om historiska slag eller hjälper min son med läxorna. Jag gillar att se sexiga tjejer när jag vill se sexiga tjejer. Varför har du problem med det?
Att du inte vill se det när du hjälper din son med läxorna är en sak, men varför inte annars? Varför vill du hellre se fula eller 5/10-tjejer än sexiga?
Citera
2018-05-13, 14:06
  #201
Medlem
BigFatCones avatar
Jag passade på att sammanfoga dom trådar jag hittade som diskuterar spelkaraktärers utseende. Detta är Enda och Stora Tråden där vi diskuterar spelkaraktärers utseende. Vilket även är den nya rubriken för det här tråden.

Mvh,
Moderator
Citera
2018-05-14, 10:13
  #202
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Att du inte vill se det när du hjälper din son med läxorna är en sak, men varför inte annars? Varför vill du hellre se fula eller 5/10-tjejer än sexiga?
Har ingen aning vad du babblar om. Hur kan du få min läsning om andra slaget vid svensksund att till att jag gillar fula istället för sexiga?
Citera
2018-11-30, 06:32
  #203
Avstängd
Vill återuppliva denna tråd med lite nya infallsvinklar:

Att folk bryr sig om hur karaktärer i spel ser ut är uppenbart. Men när det kommer till sex appeal verkar folk låtsas om som att det inte spelar någon roll. Min teori är att detta har med socialt grupptryck att göra, de flesta män är helt enkelt livrädda för att erkänna att man tycker låtsaskaraktärer kan vara attraktiva. Speciellt om man är singel, för då åker stämpeln på direkt. Lite grann som att det var pinsamt förr att erkänna att man gillade ABBA eftersom de var så fjantiga.

Kvinnor å andra sidan kan lättare kommentera sexiga spelkaraktärer, vilka de ofta gör också. Jag frågade min syster vad hon tyckte om den här rumpan:

https://i.imgur.com/K9NfCkH.png

https://i.imgur.com/kaQHecx.png

Hon tyckte tjejen såg ut att ha en J-Lo-kropp – smal kropp men stor röv. Sedan frågade jag igen vad hon specifikt tyckte om rumpan, och då blev svaret "som J-Los, mjuk och otränad dallerrumpa". Vilket jag tyckte var rätt roligt.

Har kvinnor lättare att kritisera andra kvinnors kroppar, även om det bara rör sig om spelkaraktärer? Har kvinnor även lättare att uttrycka sig än vad män har? Frågan man män får man sällan målande beskrivningar som min syster gav, utan då blir det mest "ah snygg". Sedan om man frågar varför den är snygg får man inget vettigt svar.

Håller ni med min syster?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback