Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-26, 12:32
  #1
Avstängd
http://oi43.tinypic.com/2m6vj4n.jpg

Tycker denna bild sammanfattar det hela väldigt väl. Det är Nintendos sexikon Samus samt en cosplayer.

Det är exakt samma karaktär, exakt samma scen och exakt samma pose. Med undantag för den risiga upplösningen på ett GBA (som spelet är på) så ser ju Samus mycket bättre ut än cosplayern, inte sant? Och det trots att cosplayern ändå är väldigt snygg.

Det är helt enkelt så att påhittad perfektionism ofta är snällare mot det manliga ögat. Jag tycker denna bild visar det så jädra bra för man ser verkligen skillnaderna side-to-side.
Citera
2011-11-26, 13:03
  #2
Medlem
Fast nu ser man ju inte brudens rumpa lika bra på den högra. Om byxorna åkte upp ett par mil mellan skinkorna så hade nog de flesta föredragit den.
Citera
2011-11-26, 13:06
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BigBanger
Fast nu ser man ju inte brudens rumpa lika bra på den högra. Om byxorna åkte upp ett par mil mellan skinkorna så hade nog de flesta föredragit den.

Det syns ganska tydligt att Samus har en större och klart bredare rumpa än cosplayern (och cosplayern är som sagt snygg).

Men visst, Samus har string också och det har inte bruden.
Citera
2011-11-26, 14:23
  #4
Medlem
Solingens avatar
Du menar att ifall du behövde en bild att använda som runkvirke och den här bilden var den enda du kunde få tag på - så skulle du fokusera blicken på dataspelsfiguren istället för den riktiga människan medan du går lös på dig själv?
Citera
2011-11-26, 14:25
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Solingen
Du menar att ifall du behövde en bild att använda som runkvirke och den här bilden var den enda du kunde få tag på - så skulle du fokusera blicken på dataspelsfiguren istället för den riktiga människan medan du går lös på dig själv?

Jag menar att påhittade figurer oftast är snyggare än riktiga tjejer eftersom de är skapade av fantasin. Och till skillnad från verkligheten finns det inga gränser i fantasin.
Citera
2011-11-26, 14:30
  #6
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solingen
Du menar att ifall du behövde en bild att använda som runkvirke och den här bilden var den enda du kunde få tag på - så skulle du fokusera blicken på dataspelsfiguren istället för den riktiga människan medan du går lös på dig själv?




Ts, "inbillad perfektion"? Varför skulle perfektion som inte är naturlig (dvs. att GBA-bilden är trots allt illustrerad), vara konstigare än naturlig perfektion?
Citera
2011-11-26, 14:59
  #7
Medlem
Nemesis1s avatar
Va?! Är Samus Aran en tjej?! =o
Citera
2011-11-26, 15:19
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Va?! Är Samus Aran en tjej?! =o

En fetarslad tjej dessutom!
Citera
2012-10-18, 08:47
  #9
Avstängd
Varför finns det inte fler speltjejer med defekter?

Bara så jag klargör det här direkt - jag syftar INTE på fula, feta tanter nu, utan kvinnliga spelkaraktärer som är gjorda för att se bra ut, MEN som har någon skavank. Så posta inte den där feta subban från Fable nu tack (eller liknande).

Jag har bara två exempel på detta:

1) Samus från Metroid: Other M. Hon har en skönhetsfläck i ansiktet istället för perfekt len hud som alla andra kvinnor som är menade att se bra ut i spel.

2) Vanessa från P.N.03. Hennes rumpa är dallrig istället för fast - ganska anmärkningsvärt med tanke på hur mycket de fokuserar på hennes rumpa i spelet.

Finns det fler exempel på tjejer som har "defekter" eller "skavanker", trots att de ser väldigt bra ut i övrigt? Jag saknar detta då en karaktär enligt mig får mer dynamik om hon inte är helt perfekt, utan har en brist.
Citera
2012-10-18, 09:16
  #10
Medlem
Så ett födelsemärke i ansiktet är att betrakta som en brist?
Citera
2012-10-18, 09:35
  #11
Medlem
Mailmanss avatar
Vet inte om jag håller med TS om att leverfläcken samus har är ful.
Inte heller om rumpan är dallrig mera gungande.

Men du är alltså ute efter typ ärr i ansiktet eller liknande? Inte större saker som utbytta armar mot vapen eller så, utan mindre defekter?
Citera
2012-10-18, 09:36
  #12
Medlem
.ANDERSs avatar
Du kan ju testa "katawa shoujo" så ska du få se på kvinnliga karaktärer med lite defekter. Spelat det i 10 minuter då det är en såkallad "visual novel" och fastnade inte. Finns att tanka på Piratebay eller på deras hemsida gratis!

Är japansk föressten, fattar inte direkt hur man kan gilla det men en polare på Steam sa att det var bra. Värt ett test tycker jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback