Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-07, 23:16
  #1
Medlem
Hej!

Jag har alltid skött mina tänder bra. Aldrig haft hål, alltid borstat noggrant osv, men det är ändå en väldigt tydlig gul nyans i deras utseende. Är det något man kan göra som verkligen hjälper? Eller är det liksom genetiken som avgör det?

Vet inte var fan man postar detta, så lägger detta här.

Tillägg: Snusar inte, röker inte.

Mvh
__________________
Senast redigerad av wierop 2013-10-07 kl. 23:30.
Citera
2013-10-07, 23:19
  #2
Medlem
Dj-mEros avatar
Sluta snusa.
Citera
2013-10-07, 23:20
  #3
Medlem
Shuffless avatar
Om du röker eller snusar så är det nog pga det. Annars vet jag inte varför det är så, själv är mina tänder väldigt ljusa, nästan "genomskinliga" längst ut. Sök på diverse huskurere på google alternativt tandblekning?
Citera
2013-10-07, 23:21
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wierop
Hej!

Jag har alltid skött mina tänder bra. Aldrig haft hål, alltid borstat noggrant osv, men det är ändå en väldigt tydlig gul nyans i deras utseende. Är det något man kan göra som verkligen hjälper? Eller är det liksom genetiken som avgör det?

Vet inte var fan man postar detta, så lägger detta här.

Mvh

Finns en grej man kan köpa på apoteket, man lägger in det i tänderna i några min varje dag så får man vita tänder, trodde de inte var sant men funkade, borstar bara tänderna på morgonen ändå har jag tänder vitare än snön
Citera
2013-10-07, 23:22
  #5
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wierop
Hej!

Jag har alltid skött mina tänder bra. Aldrig haft hål, alltid borstat noggrant osv, men det är ändå en väldigt tydlig gul nyans i deras utseende. Är det något man kan göra som verkligen hjälper? Eller är det liksom genetiken som avgör det?

Vet inte var fan man postar detta, så lägger detta här.

Mvh

Ja men det kostar
Citera
2013-10-07, 23:26
  #6
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavon
Finns en grej man kan köpa på apoteket, man lägger in det i tänderna i några min varje dag så får man vita tänder, trodde de inte var sant men funkade, borstar bara tänderna på morgonen ändå har jag tänder vitare än snön
Vad heter denna produkt?
Citera
2013-10-07, 23:37
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Vad heter denna produkt?

Den heter Iwhite, har ni funderingar så finns det på http://www.iwhiteinstant.com/sv/vanliga-fr%C3%A5gor kopierade dom mest frågade frågorna här nere V

Hur vita tänder kan jag få?

Resultatet varierar från användare till användare och kan bero på hur fläckarna uppstått och materialtätheten hos dina tänder.
Klinisk forskning visar emellertid att du kan få upp till 8 nyanser ljusare tänder på bara 20 minuter. Genomsnittet var 4,8 nyanser. Dessa resultat har bekräftats offentligt via notarius publicus. Graden av vitare tänder beror också på hur mycket fläckar du har före behandlingen. Ju mer fläckar du har, desto starkare effekt får du.

Hur länge behåller tänderna sin vithet?

Effekten varar i flera veckor (ca 6-8 veckor) men är bland annat beroende på vad du äter och dricker. Produkter som tobak, rödvin, te och kaffe kan ge nya missfärgningar. Eftersom iWhite Instant är skonsamt kan du enkelt förbättra resultatet med 1-2 skenor.
Citera
2013-10-07, 23:38
  #8
Moderator
blomvattnares avatar
Barn och familj --> Hår- och kroppsvård
/Moderator
Citera
2013-10-08, 02:10
  #9
Medlem
KakaJaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wierop
Hej!

Jag har alltid skött mina tänder bra. Aldrig haft hål, alltid borstat noggrant osv, men det är ändå en väldigt tydlig gul nyans i deras utseende. Är det något man kan göra som verkligen hjälper? Eller är det liksom genetiken som avgör det?

Vet inte var fan man postar detta, så lägger detta här.

Tillägg: Snusar inte, röker inte.

Mvh

Crest 3D whitening patches, en gång i månaden i en halvtimme, 5 för 100:- på ebay Helt ofarliga om man inte har tandproblem och inte använder det för ofta
Citera
2013-10-08, 03:12
  #10
Avstängd
lite halvkonspiratorisk som man är fanns det en tidspunkt när jag läste på mig om flour.
själv gick jag över till flourfri tandkräm, och tänderna har blivit liiite vitare, men fortfarande är fläckarna oförändrade. Haft få hål genom livet

misstänker att jag har "dental flourosis" då man själv var väldigt flitig, borstat hårt och tagit rejäla klickar tandkräm sedan barnsben för att man ville leka duktig

kanske du också har det?
http://en.wikipedia.org/wiki/Dental_fluorosis
Citera
2013-10-09, 21:21
  #11
Medlem
har en polare som tuggar några standard tuggummin som tydligen ska göra tänderna vitare, hennes tänder är sjukt vita. men hon tuggar 10 timmar om dagen
Citera
2013-10-09, 21:29
  #12
Medlem
EugeneHutzs avatar
tänder är naturligt gula. inte kanariegula såklart men i gul ton. det finns en förklaring till det som jag inte orkar googla upp men det har med styrkan i emaljen att göra. tänderna är alltså hårdare när dom är gula om jag inte minns helt fel. nått sånt.

Men undvik kaffe och te är väl enklast.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback