Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-24, 11:38
  #1657
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Kan du lista vilka som är bättre och varför?

Livingroom utanför Düsseldorf betraktas av många som en av Tysklands bästa klubbar. Kanske inte riktigt lika snygga tjejer som på Artemis men en helt annan servicenivå där tjejerna beter sig som flickvänner och ger riktiga kyssar. Inträdet är lägre och en halvtimme med en tjej kostar 50 euro. Dock är lokalerna trånga och inte så kul på vintern.

Sedan finns det fler bra klubbar runt Düsseldorf och även i Frankfurt-området. Till exempel Mainhattan, Sharks, Palace, Dolce Vita och Golden Times.

Artemis enda fördel är att det ligger i Berlin som är lätt för oss svenskar att flyga billigt till. Det finns annat att göra i staden och Artemis lokaler är stora och rymliga vilket är bra vintertid.
Citera
2017-09-24, 15:30
  #1658
Medlem
fkkgoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worstcasescenario
Det är väl mest att jag kan kombinera en jobbresa med ett besök i Berlin och som jag förstått är det bara Artemis som är FKK där?

Ja i så fall skulle jag också besöka Artemis!


Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Kan du lista vilka som är bättre och varför?

För mig är klubbesök en "helhetsupplevelse" (slitet uttryck). Mat (öl), bastu, prata med damer, slöa, vara bland folk och naturligtvis kunna ha sex med vilken valfri dam jag vill på klubben. Utseende är viktigt, men service är minst lika viktigt. Det är länge sedan jag kude gå igång på en 10p som beter sig som en "star fish", eller bli sugen på en dam som konstant försöker att sälja extratjänster under hela tiden likt en desperat telefonförsäljare.
Det är mitt besök, mitt nöje och mina pengar.
Utifrån de kriterierna så kommer Artemis långt ner på min lista, för det känns som turistmarknad i Marocco eller Indien där man inte kan stå still mer än 5 sekunder innan någon vill sälja något.
De två klubbar som kommer högst upp på min lista är Babylon utanför Köln och LivingRoom i Kaarst. Om man ser till kvalitet på lokaler, mat, wellness, stämning, damer och service från damerna får de högst totalomdöme i min bok.
Klubbarna har brister så klart. Visst blir LR trångt kalla vinterkvällar när inte ens TV-tältet går att använda och visst är damerna inte yngst och snyggast på Babylon. Men man vet före ett besök att det kommer vara avslappnande och tillfredsställande, och man kommer åka därifrån mätt och belåten på många plan.
Detta var eliteserien.
I Serie 1 (just strax under) placerar jag Samya, Finca Erotic Golden Time, Sixens och Harmony. Samya är en rolig partyklubb, men servicenivån når inte upp till topp. Finca har vid mina besök haft hör service men en för begränsad line-up dessutom är det Hessen-priser vilket påverkar. Golden Time är bra på alla plan förutom att klubben ofta blir ett "vitt hav". Sixsens i Nederländrena har jag bara besökt en gång men det gav mersmak. Harmony är en mycket fin klubben, men saknar en bred line-up och det råder viss Hamburg-nivå på servicen+pris.
I serie 2 kommer bland annat Acapulco, Atmos, Dolce Vita och Artemis.
Hessenklubbarna har jag inte besökt på många år och av recensioner och andras berättade upplevelser så verkar läget i Hesssen drastiskt ha förändrats de senaste fem åren så mina synpunkter är nog för gamla för att vara av värde.

F
Citera
2017-09-24, 16:26
  #1659
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fkkgoer
Det är mitt besök, mitt nöje och mina pengar.
Utifrån de kriterierna så kommer Artemis långt ner på min lista, för det känns som turistmarknad i Marocco eller Indien där man inte kan stå still mer än 5 sekunder innan någon vill sälja något.
Precis

Citat:
Ursprungligen postat av fkkgoer
De två klubbar som kommer högst upp på min lista är Babylon utanför Köln och LivingRoom i Kaarst. Om man ser till kvalitet på lokaler, mat, wellness, stämning, damer och service från damerna får de högst totalomdöme i min bok.
Klubbarna har brister så klart. Visst blir LR trångt kalla vinterkvällar när inte ens TV-tältet går att använda och visst är damerna inte yngst och snyggast på Babylon. Men man vet före ett besök att det kommer vara avslappnande och tillfredsställande, och man kommer åka därifrån mätt och belåten på många plan.
Detta var eliteserien.
I Serie 1 (just strax under) placerar jag Samya, Finca Erotic Golden Time, Sixens och Harmony. Samya är en rolig partyklubb, men servicenivån når inte upp till topp. Finca har vid mina besök haft hör service men en för begränsad line-up dessutom är det Hessen-priser vilket påverkar. Golden Time är bra på alla plan förutom att klubben ofta blir ett "vitt hav". Sixsens i Nederländrena har jag bara besökt en gång men det gav mersmak. Harmony är en mycket fin klubben, men saknar en bred line-up och det råder viss Hamburg-nivå på servicen+pris.
I serie 2 kommer bland annat Acapulco, Atmos, Dolce Vita och Artemis.
Hessenklubbarna har jag inte besökt på många år och av recensioner och andras berättade upplevelser så verkar läget i Hesssen drastiskt ha förändrats de senaste fem åren så mina synpunkter är nog för gamla för att vara av värde.

F

Stor skillnad på Living Room (LR) å ena sidan Dolce Vita (DV) / Acapulco å andra sidan på din lista.

Under en 3-dagars i Düsseldorf besökte jag tidigare alltid LR 2 dagar och DV 1 dag.
Men en hel del vatten har runnit under broarna.
Matnivån på LR har sjunkit ganska rejält i år jämfört med tidigare år. En solig lördag i september nyligen var det inte ens utegrill. Bara sunken skinka som middag. Även 4 tidigare besök i år har det varit dålig mat. Och det kan ju knappast vara en slump. Har även hört andra gäster som klagar på maten. Den stora fördelen med LR är att man kan ta nästan vilken tjej som helst och få bra service med kyssar, mm. Men managements kontroll har orsakat att många stamtjejer har lämnat LR på senaste tiden. Detta finns även dokumenterat på ISG.

Utegrill varje gång jag varit på Dolce Vita i år (8 gånger). Nackdelen är att välja tjejer. Varierande servicenivå. Men när man hittat guldkornen på DV så klår DV numera LR. Minst lika bra mat och överlägsna rökfria lokaler.

Därför besöker jag numera DV 2 dagar och LR 1 dag under en 3-dagarsresa.

Om man besöker Düsseldorf sällan, t.ex. bara 1 eller 2 gånger per år så är fortfarande LR bättre, därför att det är lättare att välja tjejer. För frekventa Düsseldorf-besökare rekommenderar jag DV före LR.

Ger också en stark rekommendation till Mainhattan i Frankfurt. En annan medelstor klubb, som är komplett och håller bra nivå på många variabler (mat, dryck, relaxavdelning med no-no-contact, pris, rökfria lokaler, uteplats, line-up och service). Håller även för vintern. Och bäst mat på alla klubbar jag besökt.
__________________
Senast redigerad av Arnold15 2017-09-24 kl. 16:40.
Citera
2017-09-24, 19:20
  #1660
Medlem
fkkgoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Stor skillnad på Living Room (LR) å ena sidan Dolce Vita (DV) / Acapulco å andra sidan på din lista.

Ja av alla åsikter i min post är det den om DV som jag är mest tveksam till. Jag anar att klubben kan vara mycket bättre än den bild jag fått, men under mina besök har jag inte lyckats fånga detta. För mig är det viktigt att kunna få en avslappnad och bra helhet och jag har lyckats stöta på underliga prisstrukturer och lite väl mycket uppsell på DV, tyvärr. Sen den nya lagen slog till har jag inte varit tillbaka, så jag vet inte vilken servicenivå jag har att vänta. Jag hoppas kunna återvända till NRW om någon månad eller två och då kommer jag nog att lyssna på dina synpunkter och ge klubben en ny chans. Hoppas jag lyckas vaska fram guldkornen bara!

Acapulco skulle jag för två/tre år sedan placerat mycket högre. Tyvärr har bristerna på klubben blivit för stora. Rummen är slitna, toaletterna sunkiga (sist hade de i alla fall till slut lagat de söndersparkade dörrarna som varit trasiga längre) maten om det inte är grill är inget att hurra för, allmänt förfall skulle jag vilja säga. Det går inte att jämföra med hur det var 2010-2013 när det var en fräsch klubb med bra mat och fin line-up (den ungerska kolonin var underbar bara den). Dessutom får jag rapporter om att lagen tas på stort allvar på klubben vilket inte gör att klubben åker upp i min gradering. Synd för Acapulco med sin fina prisbild var ett favoritställe.

Ja LR går upp och ner. Maten förra helgen var OK och Amira var på plats så jag åkte inte hem hungrig på något plan. Men visst är inte line-upen av samma nivå som i vintras/våras, men den är fortfarande bra. Jag upplevde något jag aldrig tidigare upplevt förra helgen, jag avbröt ett rumsbesök på grund av dålig service. Jag har besökt LR sen 2008 och alltid fått minst OK, oftast bra, service. Men denna gång gick jag bet, Men jämfört med andra klubbar så är procenten hög leverans skyhögt över de flesta andra klubbar.
En pluspoäng till LR för att det ligger flyers i skåpen om hur man kan protestera mot nya lagen

F
Citera
2017-09-28, 22:43
  #1661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Kan du lista vilka som är bättre och varför?
Du har gjort några korta besök på Artemis. Fråga är om du skulle varit där längre om du kunnat? FKK-torskarna kan man dela in i 2 grupper, och vilken grupp tillhör du?

De som är nöjda med att knulla 1, 2 eller 3 horor på upp till 4 timmar och sedan lämna clubben. De här personerna blir nöjda med vilken club som om det finns tillräckligt med horor. Finns ingen större anledning att testa nya clubbar om man reser för egna slantar.

De som vill stanna minst 4 timmar på clubben, helst 12. De här personerna söker ofta (inte alltid) en helhetsupplevelse. Jag och andra personer i den här gruppen har olika åsikter om de bästa clubbarna, men har vi någon gemensam åsikt så är det att Artemis inte tävlar i toppskiktet.

Man kan dessutom ha specialönskemål som gör att man letar vissa ställen. Måste du ha swimmingpool? Gillar du sauna, och helst flera olika, och med doft-sauna och gud vet vad? Kinkig med mat, öl, vin och sprit? Kräver du välstädade lokaler eller är du helt okänslig för mögel? Gillar eller ogillar silikontuttar? Ska hororna vara så unga som möjligt eller spelar det ingen roll? Kan du hantera aggressiva erbjudanden eller vill du hellre välja själv i lugn och ro?
Citera
2017-09-28, 22:54
  #1662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Men managements kontroll har orsakat att många stamtjejer har lämnat LR på senaste tiden. Detta finns även dokumenterat på ISG.
Tjejer slutar hela tiden på clubbar. Ibland kommer de tillbaka.

Vad har ändrats i managements kontroll senaste månaderna på LR? Gärna enligt dina egna uppgifter. Rykten på ISG intresserar mig mindre med tanke på individerna som skriver där.
Citera
2017-09-29, 20:48
  #1663
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uc17
De som vill stanna minst 4 timmar på clubben, helst 12. De här personerna söker ofta (inte alltid) en helhetsupplevelse. Jag och andra personer i den här gruppen har olika åsikter om de bästa clubbarna, men har vi någon gemensam åsikt så är det att Artemis inte tävlar i toppskiktet.

Så sant som det är skrivet.
Citat:
Ursprungligen postat av uc17
Tjejer slutar hela tiden på clubbar.

Jag har 3 klubbar som jag besökt väldigt intensivt de senaste 3 åren (minst 16 besök per klubb):
Mainhattan, Dolce Vita och Living Room. 3 klubbar i mellanstorleken.

Living Room har haft en mycket hög omsättning på tjejer de senaste åren jämfört med de 2 andra klubbarna. Flera av dessa dyker upp på Dolce vita, men inte det motsatta (d.v.s. går inte från DV till LR).

Något är det i alla fall som gör att tjejerna inte trivs på LR. Kan vara managements kontroll. Kan vara något annat också. T.ex. att tjejer blir utkastade från LR för minsta gnäll från någon klient.
Fick höra det senast från en tjej som berättade att en erfaren LR-tjej vägrat (en gång!) göra BBBJ med en av de tyska stamklienterna (vet dock inte om det var före eller efter 1 juli), så åkte hon ut. Även en av mina favorittjejer blev utkastad av icke angiven anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av uc17
Ibland kommer de tillbaka.

Inte på LR. Om en tjej en gång blivit utkastad så får hon inte komma tillbaka.
"She will not come back" var svaret i receptionen när jag frågade efter en tjej.

Citat:
Ursprungligen postat av uc17
Rykten på ISG intresserar mig mindre med tanke på individerna som skriver där.
Du menar att skribenterna på ISG i första hand tillhör grupp 1? se nedan
Citat:
Ursprungligen postat av uc17
De som är nöjda med att knulla 1, 2 eller 3 horor på upp till 4 timmar och sedan lämna clubben. De här personerna blir nöjda med vilken club som om det finns tillräckligt med horor.
Det intrycket får jag också.
__________________
Senast redigerad av Arnold15 2017-09-29 kl. 21:43.
Citera
2017-10-01, 17:10
  #1664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uc17
Du har gjort några korta besök på Artemis. Fråga är om du skulle varit där längre om du kunnat? FKK-torskarna kan man dela in i 2 grupper, och vilken grupp tillhör du?

De som är nöjda med att knulla 1, 2 eller 3 horor på upp till 4 timmar och sedan lämna clubben. De här personerna blir nöjda med vilken club som om det finns tillräckligt med horor. Finns ingen större anledning att testa nya clubbar om man reser för egna slantar.

De som vill stanna minst 4 timmar på clubben, helst 12. De här personerna söker ofta (inte alltid) en helhetsupplevelse. Jag och andra personer i den här gruppen har olika åsikter om de bästa clubbarna, men har vi någon gemensam åsikt så är det att Artemis inte tävlar i toppskiktet.

Man kan dessutom ha specialönskemål som gör att man letar vissa ställen. Måste du ha swimmingpool? Gillar du sauna, och helst flera olika, och med doft-sauna och gud vet vad? Kinkig med mat, öl, vin och sprit? Kräver du välstädade lokaler eller är du helt okänslig för mögel? Gillar eller ogillar silikontuttar? Ska hororna vara så unga som möjligt eller spelar det ingen roll? Kan du hantera aggressiva erbjudanden eller vill du hellre välja själv i lugn och ro?

Såhär beskrev jag mitt dröm-FKK i ett tidigare inlägg:

"Så summa summarum, mitt dröm-FKK skulle bestå av rena nya fräscha lokaler med större egenutrymme i omklädningsrummet, gärna egen dusch och toa, ljusa rum med vita nytvättade lakan i sängarna samt ett stort antal unga snygga slanka ryskor med blå ögon i högklackat och stay-ups (ej platåskor)."

Behöver ingen pool, ingen bastu. Är kinkig med mat och dryck. Tycker om när det är väl städat, gillar snygga tuttar oavsett silikon eller ej, ålder inte över 35, föredraratt inte få en massa erbjudanden hela tiden utan vill kunna ha egentid mellan sessionerna.
Citera
2017-10-01, 21:39
  #1665
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
............. ålder inte över 35, föredraratt inte få en massa erbjudanden hela tiden utan vill kunna ha egentid mellan sessionerna.

Varför besöker du Artemis i så fall?
Värre ställe att få en massa erbjudanden hela tiden får man leta efter.
Citera
2017-10-02, 08:12
  #1666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Varför besöker du Artemis i så fall?
Värre ställe att få en massa erbjudanden hela tiden får man leta efter.

Se uc17:s inlägg, det var ett svar på det.


Besöker Artemis för att det är det enda jag känt till tidigare samt att det är enkelt att ta sig dit och det har alltid funnits åtminstone 4-5 riktigt snygga brudar IMHO.
Citera
2017-10-02, 19:51
  #1667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uc17
Tjejer slutar hela tiden på clubbar.
Av erfarenhet väntar jag mig att tjejer slutar på clubbar. Så är det alltid. Vissa speciella clubbar som Bernds har låg omsättning men jag har inte observerat att LR eller Mainhattan skulle ha lägre omsättning än normalt. DV kan jag inte säga något om.

Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Men managements kontroll har orsakat att många stamtjejer har lämnat LR på senaste tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Något är det i alla fall som gör att tjejerna inte trivs på LR. Kan vara managements kontroll. Kan vara något annat också. T.ex. att tjejer blir utkastade från LR för minsta gnäll från någon klient.
Fick höra det senast från en tjej som berättade att en erfaren LR-tjej vägrat (en gång!) göra BBBJ med en av de tyska stamklienterna (vet dock inte om det var före eller efter 1 juli), så åkte hon ut.
Först är det managements kontroll som är orsak, sedan är det att tjejer blir utkastade? Att tjejer blir utkastade är förstås en slags kvalitetskontroll.

Det verkar helt rimligt att en tjej blev utkastad om hon vägrade BBBJ före 1 juli. Speciellt mot en stamkund som har betydligt bättre trovärdighet än en besökare som är där första gången och lägger in ett klagomål. Hur ska clubben kunna hålla en hög standard om man inte sorterar bort de dåliga tjejerna menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Om en tjej en gång blivit utkastad så får hon inte komma tillbaka.
Även detta är helt rimligt. Menar du att en tjej som blir utkastad för dålig service ska få komma tillbaka nästa vecka? Vissa clubbar har regeln att om en tjej arbetar på en annan club (alltså växlar mellan flera clubbar) är hon inte välkommen.

Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Living Room har haft en mycket hög omsättning på tjejer de senaste åren jämfört med de 2 andra klubbarna. Flera av dessa dyker upp på Dolce vita, men inte det motsatta (d.v.s. går inte från DV till LR).
Jag tycker inte LR haft en mycket hög omsättning jämfört med andra clubbar. Möjligen jämfört med DV. Många torskar tycker att LR är ett bra ställe som nästan garanterar en bra service av hororna utan att man som torsk behöver oroa sig för att ha kåtat upp sig på en tjej med dålig service. Jag har däremot aldrig någonsin sett de lovorden om DV. Förutom en person på Flashback... Då är det inte så konstigt att en tjej som inte platsar på LR ändå kan jobba på DV. En tjej som blir utkastad från DV med deras låga servicekrav på tjejerna kommer aldrig bli insläppt på LR med nuvarande management.


Du skulle kunna göra mig och andra en tjänst genom att göra en lista över tjejer som du vet lämnat LR för gott. Då vet vi att vi inte kan räkna med att träffa dessa tjejer längre. Faktiskt nästan så jag jag kan gissa vem du frågade efter senast
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
"She will not come back" var svaret i receptionen när jag frågade efter en tjej.
men jag vill gärna ha det bekräftat.

Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Du menar att skribenterna på ISG i första hand tillhör grupp 1? se nedan
Jag menar att på ISG finns allt ifrån förstagångsbesökare till besatta torskar. De få inlägg jag ser i LR-tråden av trovärdiga skribenter räcker inte till för att jag ska tro på att ISG kan ge den stora sanningen. Bara enskilda skribenter har trovärdighet, inte ISG som helhet.
Citera
2017-10-02, 19:55
  #1668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Behöver ingen pool, ingen bastu. Är kinkig med mat och dryck. Tycker om när det är väl städat, gillar snygga tuttar oavsett silikon eller ej, ålder inte över 35, föredraratt inte få en massa erbjudanden hela tiden utan vill kunna ha egentid mellan sessionerna.
Är du kinkig med mat, dryck och städning så tror jag Golden Time är din club. Trots att där finns ett antal 35+ tjejer. Clubben ligger på landet så det är inte lika lätt att ta sig dit som till Artemis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback