Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-01, 23:01
  #181
Avstängd
Nån filmar mig med. Är säker på med 100 procent att nån buggar en och läser ens mail... Det var en som sa dels att det sitter en kamera i mitt rum och som filmar i vidvinkel!
Citera
2014-01-02, 10:12
  #182
Medlem
Luftgevär biter på lampor och kameror. Sätt ett skott i dessa. Låtsas som ingenting. Frakta gärna bort geväret från huset t ex till någon du känner så att det inte finns något vapen i huset om det skulle bli "rabalder". Låtsas om ingenting. Sätter han upp nytt så skjut bort dessa också
Citera
2014-01-07, 19:20
  #183
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Har inte läst igenon alla sidor men krävs det inte tillstånd för övervaknings kameror utomhus oavsätt var dom är riktade?
Citera
2014-01-13, 23:19
  #184
Medlem
kalashnikovsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Min första reaktion är att ni kan ge igen med samma medicin, sätt upp egna kameror och lampor riktade mot mannens hus. Men isf. prata med myndigheterna innan så inte ni gör något olagligt.
Frågan är vad som är lagligt för dig?
Citera
2014-01-20, 03:17
  #185
Medlem
han får väl bara filma sin egen tomt och inte er?

hos oss på precont sitter chefen förstås med dolda kameror överallt på kontoret och till och med ut mot gatan men han skiter för det mesta i lagen och vad ska vi göra? polisanmäla chefen?

polisanmäl er granne igen och igen om ni måste och ge inte upp! såna människor blir bara värre och värre om man låter dom hållas ostraffat!
Citera
2014-09-09, 18:26
  #186
Medlem
SexSexSexs avatar
en sådan människa kommer man bara tillrätta med genom fula metoder, om ni inte vill hålla på med fula metoder flytta därifrån. eller acceptera läget med kameror riktade in mot tomten, det kanske inte är så farligt

sätt upp egna kameror. det ger bevis om hans intrång på eran tomt och för skadegörelse

jag rekommenderar er att läsa sun tzus art of war om ni ska stanna kvar, man ska känna sin fiende, och det är en korkad variant av de strateierna som han använder mt er, lär du dej suntzu kommer du att vinna över honom
Citera
2014-09-09, 19:18
  #187
Avstängd
barbiedukkans avatar
Han kanske känner sig hotad av er på något sätt, bästa är väl att gå och ringa på och ta ett ordentligt snack med han. Så kanske ni får klarhet till varför han väljer att övervaka er.
Citera
2014-09-10, 00:27
  #188
Medlem
ta ett kort och klistra framför hans kameror
Citera
2014-09-13, 11:30
  #189
Medlem
GeorgeTakeis avatar
Jag har inte läst hela tråden så det är mycket möjligt att det här har kommit upp tidigare, och i så fall ber jag om ursäkt, men det går inte att lösa med ett staket, en häck eller något liknande?
Citera
2014-09-20, 09:46
  #190
Moderator
Ruskigbusss avatar
Alltså, jo, någon övervakar er och det handlar om er integritet, men det handlar inte om staten eller företag utan privatpersoner, så vi rör oss nog på juridikens område.

Övervakning och integritet --> Juridik
/Moderator
Citera
2015-08-26, 08:52
  #191
Medlem
Nu är det ett tag sen jag skrev här. Det som hände sen..
Jo grannen åkte dit för misshandel av frugan. Som vi anmält så många år. Olika tillfällen. Han sitter inspärrad, frugan han är borta. Huset sålt och kamerorna plockats bort av nya grannarna. Helt enkelt fick han sitt straff. Dock kom vi ingenstans med anmälningarna med kamerorna för ingen instans visste vems ansvar det var. Polisen sa länsstyrelsen och de sa något annat. Men allting gott slutet gott. svinet fick sitt straff
Citera
2015-08-26, 22:56
  #192
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redhanna
Nu är det ett tag sen jag skrev här. Det som hände sen..
Jo grannen åkte dit för misshandel av frugan. Som vi anmält så många år. Olika tillfällen. Han sitter inspärrad, frugan han är borta. Huset sålt och kamerorna plockats bort av nya grannarna. Helt enkelt fick han sitt straff. Dock kom vi ingenstans med anmälningarna med kamerorna för ingen instans visste vems ansvar det var. Polisen sa länsstyrelsen och de sa något annat. Men allting gott slutet gott. svinet fick sitt straff

Skönt för er! Grattis. Men visst fasen är det länsstyrelsen som har ansvar för kameror...?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback