2013-10-06, 18:44
Medlem
Hej!
Jag är 20+ och har flyttat till en ny stad ensam, utan vänner och familj.
Detta för att jag kände att jag ville ha en omstart i livet och inte ville bo kvar i samma tråkiga stad livet ut.
Har nu bott i den nya staden i några månader och har fått lite nya vänner/kontakter..
Har även jobb (heltid). Trivs dock inte alltför bra på jobbet utan letar nytt..
Men, har även börjat känna mig vilsen nu på fritiden... Vet inte vad jag vill göra med mitt liv. Känner mig inte riktigt hemma här i den här staden (än i alla fall). Kanske kommer känslan av "hemma" snart? Eller ska jag söka mig vidare och ex flytta till Norge?
Känner mig ensam även om jag har lite kontakter här..
Vad ska man göra med livet? Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt.
Citera
2013-10-06, 19:21
Medlem
TheShapes avatar
Ingen här kan (eller ska) tala om för dig vad du ska göra av ditt liv. Poängen med din resa är väl att du ska hitta din väg, och att du har valt att bryta bort dig från din comfort zone, är ett bra steg på vägen (som är jävligt lång).

Vi är många som har gjort samma resa som dig. Det är okej att du känner dig vilsen, men du låter rastlös. Allt det där kommer oftast inte över en natt, med umgänge, kontakter och en tillvaro som du kallar för "hemma". Det är mycket möjligt att din nya stad inte är "hemma" för dig. Det kanske är i Norge, eller Borås? (fast ganska osannolikt).

Det enda råd som jag kan ge dig, är att se dig själv till första person. Vad vill du göra? Hur vill du att din tillvaro ska se ut? När du letar efter de svaren, som du kanske inte kommer att ha en lösning på inom det närmaste årtiondet (eller någonsin), så kommer du trots allt alltid att komma lite närmare det än ursprungsläget. Som att löpträna. Varje gång blir du lite bättre, även om du troligtvis aldrig kommer att springa en halvmara under timmen.

Om det är praktiska frågor som du undrar över, så finns det tonvis av trådar och vettiga människor som kan hjälpa dig. Det mesta ordnar sig alltid, bara du tänker förnuftigt och klart.
Citera
2013-10-10, 07:25
Medlem
Du kan resa, springa och göra vad du vill men du kommer aldrig att levande fly från vem du är. Du måste helt enkelt gräva djupare i varför du vill fly. Det kan vara smärtsamt att verkligen gå in i dina djupaste behov och viljor. Ta det varsamt, men se till att sätta fingret på det du känner inom dig. Vilka känslor uppkommer? Sorg, ilska, glädje osv. Time for mindexploring
Citera
2013-10-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Ingen här kan (eller ska) tala om för dig vad du ska göra av ditt liv. Poängen med din resa är väl att du ska hitta din väg, och att du har valt att bryta bort dig från din comfort zone, är ett bra steg på vägen (som är jävligt lång).

Vi är många som har gjort samma resa som dig. Det är okej att du känner dig vilsen, men du låter rastlös. Allt det där kommer oftast inte över en natt, med umgänge, kontakter och en tillvaro som du kallar för "hemma". Det är mycket möjligt att din nya stad inte är "hemma" för dig. Det kanske är i Norge, eller Borås? (fast ganska osannolikt).

Det enda råd som jag kan ge dig, är att se dig själv till första person. Vad vill du göra? Hur vill du att din tillvaro ska se ut? När du letar efter de svaren, som du kanske inte kommer att ha en lösning på inom det närmaste årtiondet (eller någonsin), så kommer du trots allt alltid att komma lite närmare det än ursprungsläget. Som att löpträna. Varje gång blir du lite bättre, även om du troligtvis aldrig kommer att springa en halvmara under timmen.

Om det är praktiska frågor som du undrar över, så finns det tonvis av trådar och vettiga människor som kan hjälpa dig. Det mesta ordnar sig alltid, bara du tänker förnuftigt och klart.

Tack för svar!!
Ja, det är så svårt att klura ut vad jag själv vill. Velar lite fram och tillbaka både vad som gäller boende, stad och jobb. Det var bra det du skrev om hur jag vill att min tillvaro ska se ut. Ska ta mig en funderare agående det.
Kramar till dig!
Citera
2013-10-12, 18:37
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laura01
Tack för svar!!
Ja, det är så svårt att klura ut vad jag själv vill. Velar lite fram och tillbaka både vad som gäller boende, stad och jobb. Det var bra det du skrev om hur jag vill att min tillvaro ska se ut. Ska ta mig en funderare agående det.
Kramar till dig!

Ursäkta det sena svaret. Att vela är naturligt, men låt det inte ta överhand, utan gör en självrannsakan över varför du velar. Ett boende är bara ett boende så länge som du själv bestämmer dig för det. Du har redan fördelen med att ha ett arbete, så inkomsten behöver du inte direkt oroa dig över och har "råd" att vara kräsen därefter.

Har du planer på att studera? Finns det något universitet/högskola i närheten som lockar? Kolla upp det, ett utmärkt sätt att börja ny kula, om du ändå känner dig lite fäst vid staden (även om den inte riktigt känns "hemma" än).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in