• 3
  • 4
2013-10-08, 16:44
Medlem
Rebelxs avatar
Om du försöker snåla på utgifter kanske du inte ska äta lunch ute.
För de 80kr en lunch kostar i genomsnitt nuförtiden i Stockholm så kan du nog få både middag och lunch för, hemlagat.

Om du ändå måste äta ute så finns det massor av buffeer runt stan där det också oftast kostar ca 80kr, där du kan trycka i dig så mycket du bara klarar av och sedan slippa äta någon större middag.

Sedan finns det vissa pissiga områden inne i stan där det är svårt att hitta vettiga luncher men du ska nog inte äta ute överhuvudtaget låter det som.
Citera
2013-10-08, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UffeEss
Stockholm är ingen "storstad" så du kan hyra en lägenhet i Södertälje sedan så har du bara 3.5 mil till Stockholms central...

Eller närliggande förort.
Citera
2013-10-08, 20:42
Medlem
Bartix12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiverad
k
Hoppas inte det är något dammsuge/reningssystemförsäljarejobb
Citera
2013-10-09, 15:58
Medlem
Flyttade till Stockholm för 2 år sedan, boendet äter upp halva inkomsten, men tycker att staden är värt det.
Citera
2013-10-10, 21:23
Medlem
docktorhexs avatar
Upplands Väsby

32 000brutto lön

hyra 4000.-
el 333.-månad
fack avf 750.- ca
Mat 3000.-
Krogen 10 000.-
Citera
2013-10-13, 13:06
Medlem
trixigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Hur kan din matkostnad ligga på 1700 kr när du äter minst 12-24 kg svenskt ekologiskt odlat kött per månad??

1kg benfri valfri benfri bit från svensk gris ~ 49 kr/kg.. Inte ekologiskt odlat, dock.

Jag köper även eko-kött direkt från gård för ca 60-100 kr/kg, men det äter jag inte i lika stor utsträckning Utöver köttet så försöker jag hålla mig till ekologiskt i de fall där det är möjligt, t.ex. eko-bananer etc.

Och utifall någon vill klaga; Jag köper eko för att åtminstone ha en chans att minska andelen gifter i min föda.. huruvida det bär frukt eller ej är svårt att säga.
Senast redigerad av trixigt 2013-10-13 kl. 13:08.
Citera
2013-10-13, 14:29
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trixigt
Och utifall någon vill klaga; Jag köper eko för att åtminstone ha en chans att minska andelen gifter i min föda.. huruvida det bär frukt eller ej är svårt att säga.

Ekologisk föda är inte nyttigare i näringssynpunkt. Men mindre gifter innehåller den.

Inget att klaga på bara de som påstår att det är nyttigare med ekologiskt som får mothugg då den maten dessutom fraktats över hela världen vilket är dåligt ut miljösynpunkt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in