• 1
  • 2
2013-10-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
¨

Att lyssna på en sk bankman är det värsta man kan göra. Hon/han vill bara sälja bankens egna fonder som har höga förvaltningsavgifter. Även om du kommer in med 500k kr eller 1 mille så kommer de att sälja saker som de kommer tjäna pengar på. De är ett företag och vill ha vinst.

Ja absolut vill banken tjäna pengar!

Men samtidigt så vill dom gärna ha dina pengar hos dem då dom tjänar på varje öre.
Alla fondmäklare/rådgivare tjänar på att hjälpa dig, du har inte tänkt på att det är så världen fungerar?

Alla vill ha dina pengar.
Det enda Du kan göra är att hitta de bästa alternativen för Din fortsatta förmögenhet.

Ont: Ta kontakt med din bank, eller flera. Få fram de bästa siffrorna via telefon och mail och sortera sedan ut mellan dessa.
Att ta kontakt med en opartisk rådgivare är ju även ännu bättre, men då får du nog betala ur egen ficka.
Citera
2013-10-06, 12:55
Medlem
8 oktober 2003 stod omxs30 i 600 så till idag har alltså index ökat med mer än 100%.
Citera
2013-10-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokiplast
8 oktober 2003 stod omxs30 i 600 så till idag har alltså index ökat med mer än 100%.

Vad har detta med saken att göra?
Om den har vuxit 100% under 10 år, betyder det inte att den kommer fortsätta med 100% under de närmsta 10 åren.
Citera
2013-10-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkakommapanamn
Vad har detta med saken att göra?
Om den har vuxit 100% under 10 år, betyder det inte att den kommer fortsätta med 100% under de närmsta 10 åren.

Det är väl ingen som har påstått det heller?

Jag skrev dessa siffror eftersom ts skrev att hans mäklare påstod att han hade slagit index.

Citat:
Ursprungligen postat av KurK
Jag har pratat med förvaltaren själv, han påstår att han slår index, även om det gått ner. Vilket index? Vill erinra mig om att han sa "index har gått ner 25% men dina har gått ner 15% vid ett tillfälle".
Citera
2013-10-06, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokiplast
Det är väl ingen som har påstått det heller?

Jag skrev dessa siffror eftersom ts skrev att hans mäklare påstod att han hade slagit index.

Helt irrelevant.
#1 OMXS30 är ett prisindex, det är inget du använder vid jämförelse för en portföljs utveckling.
#2 Du vet inget om inriktningen på den diskretionära förvaltningen. Det är väldigt få som endast har en svensk portfölj då det är för lite riskspridning. Alltså är ett jämförelseindex baserat på stockholmsbörsens utveckling helt irrelevant. Du fick även en hint att han hade exponering mot tillväxtmarknader i form av Skagen Kon-Tiki, alltså inte endast svenska bolag.
Citera
2013-10-06, 23:03
Medlem
Ställ samma frågor till han som förvaltar pengarna som du ställt här och så meddelar du oss svaret!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in