Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-05, 21:31
  #1
Medlem
OleYellers avatar
Peaky Blinders.

Citat:
Plot

A gangster family epic set in Birmingham just after World War I, based on the historic Peaky Blinders gang. The story centres on a gang who sew razor blades in the peaks of their caps (hence the title), and their ambitious and highly dangerous boss Tommy Shelby. The gang come to the attention of Chief Inspector Chester Campbell, a detective in the Royal Irish Constabulary who is sent over from Belfast to Birmingham to clean up the city and purge it of the gangs.

Cillian Murphy, Sam Neill m.fl.

Trailer: http://youtu.be/6WGbooyyt5k

Fyra avsnitt har sänts. Är det någon som tittar? Vad tycks?
Citera
2013-10-05, 21:41
  #2
Medlem
mishimas avatar
Jag har sett de två första avsnitten och temat är okej. Lite uttjatat med historisk serie om gangsters, men fungerar. Det som gör att jag inte vet om jag ska fortsätta är att de förstör serien med den usla musiken. Det fungerar inte med modern rockmusik i en sådan här serie. Det sabbar allt och stör bara.
Citera
2013-10-05, 21:44
  #3
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har sett de två första avsnitten och temat är okej. Lite uttjatat med historisk serie om gangsters, men fungerar. Det som gör att jag inte vet om jag ska fortsätta är att de förstör serien med den usla musiken. Det fungerar inte med modern rockmusik i en sådan här serie. Det sabbar allt och stör bara.

Suck, vilket onödigt grepp. Jag ska tugga i mig ett par avsnitt och se om man fastnar.
Citera
2013-10-20, 11:25
  #4
Medlem
Wittgensteins avatar
Efter att ha sett första avsnittet så får jag väl hålla med om att musiken känns malplacerad. Annars verkar det vara en helt okej serie, sådär typiskt brittisk med bra skådespelare och fina miljöer. Ska nog avverka resten senare.

Blev för övrigt lite chockad över att Sam Neill har blivit så gammal.
Citera
2013-10-20, 15:23
  #5
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
bra skådespelare

... fast efter att ha sett mer av serien så måste jag säga att han som spelar Winston Churchill är rätt kass. Å andra sidan så kanske skådespelaren försöker härma det antagligen rätt forcerade sätt att tala som Winston bör ha haft för att lägga band på sitt stammande.

Hur som helst, klart sevärd serie.
Citera
2014-10-29, 20:15
  #6
Moderator
skunkensunes avatar
Lite förvånande att den här tråden inte är mer aktiv. Gissar att det beror på att serien inte kommer från Amerikat. Men som de flesta brittiska serier är den väldigt välproducerad med lika bra skådespelare. Har plöjt igenom första säsongen och och alla hittills sända avsnitt av tvåan och den är helt klart beroendeframkallande. Om man gillade Boardwalk Empire är det här ett garanterat val.

Jag tycker ändå musiken fungerar. Visst det hade kanske fungerat med mer tidstypisk musik, men att använda samtida musik är inte något som förstör.
Citera
2014-11-06, 19:18
  #7
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Lite förvånande att den här tråden inte är mer aktiv. Gissar att det beror på att serien inte kommer från Amerikat. Men som de flesta brittiska serier är den väldigt välproducerad med lika bra skådespelare. Har plöjt igenom första säsongen och och alla hittills sända avsnitt av tvåan och den är helt klart beroendeframkallande. Om man gillade Boardwalk Empire är det här ett garanterat val.

Jag tycker ändå musiken fungerar. Visst det hade kanske fungerat med mer tidstypisk musik, men att använda samtida musik är inte något som förstör.

Ja, jag förstår inte heller hur denna tråd inte kan vara mer aktiv. Utmärkta skådespelare och välproducerad håller jag med om.

Svenskar verkar bara konsumera det som kommer från USA, synd är det för då missar man mycket.

Musiken fungerar men hade jag själv varit den som lagt på musik så hade jag nog valt lite andra låtar ibland.

Men fortfarande, oj oj oj vilken serie. Rekommenderas.
Citera
2014-11-07, 19:46
  #8
Medlem
Förnyad Säsong3

http://seriable.com/peaky-blinders-r...-season-3-bbc/
Citera
2014-11-10, 09:56
  #9
Moderator
skunkensunes avatar
Stackars Sam Niells rollfigur...
Citera
2014-11-12, 12:09
  #10
Medlem
Kaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Stackars Sam Niells rollfigur...

Citera
2014-11-15, 14:02
  #11
Medlem
Börjat på Netflix nyligen?
Citera
2014-11-15, 20:06
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
Börjat på Netflix nyligen?

"Peaky Blinders, the BBC Two period crime saga to which the The Weinstein Co acquired U.S. TV and VOD rights last year, is getting a stateside home. Netflix will run the first two seasons exclusively beginning September 30 with Season 1 and adding the second season in November."

http://deadline.com/2014/11/peaky-bl...wo-1201283608/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback