Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-05, 14:00
  #1
Medlem
Hej Flashback!

Jag fick tidigare i veckan en ny dator som kompensation för en annan som jag köpt tidigare i år.
Datorn ifråga är en Asus X550CA och har bara ett 3,5mm uttag/ingång för hörlurar och mikrofon.

När jag försöker köra ett Razer headset via en adapter (Gör två 3,5mm till en, för både mik och hörlurar) genom den utgången så blir ingångsljudet väldigt lågt.
När jag drar upp mikrofon boosten till mac (+36dB) så hörs det lite lite grann, men fortfarande alldeles för dåligt för att kunna användas över Skype, Teamspeak och liknande.

Även den förra datorn en X56C hade samma setup, men där fungerade det fint.

Jag kör Windows 8 och headsetet är ett Carcharias från Razer.
Det interna ljudkortet är ett Realtek kort och jag har installerat om drivrutinerna utan framgång.
Jag funderar på om det kan vara ett impedansproblem? Men hur rättar jag till det, för jag kan väl inte ändra spänningsmatningen?

Vad kan jag göra för att kunna använda både mik och lurar?
__________________
Senast redigerad av Pipkin 2013-10-05 kl. 14:02.
Citera
2013-10-05, 18:16
  #2
Medlem
Mycket frustrerande.

Bump.
Citera
2013-10-06, 11:57
  #3
Medlem
Det kan du inte, utan det enda du kan göra åt detta problem är att kontakta Asus och be om en ny dator. Alternativt att dom reparerar den till dig.

Dassh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback