2013-10-05, 13:54
Medlem
Har genom åren stött på diverse tjejer som jag utan problem kan slänga in i en och samma kategori. Söta tjejer, klär sig gärna propert och fint, har rosa som en av sina favoritfärger, äger oftast ett husdjur eller två och är överlag båda blyga och försiktiga av sig.

Är det någon som känner igen sig i det här?

Minns att jag exempelvis dejtade en tjej för bra många år sedan. Hon bodde fortfarande hemma hos sin mamma. Lyssnade på en viss typ av musik. Och sen hade hon två kaniner, en katt och ägde även ett akvarium. Hennes rum var i femton olika nyanser av rosa och hon personligen var väldigt flickig och faktiskt tråkig.

Hur skulle ni beskriva en sån tjej? Dvs, det känns som att det numera finns namn och kategorier till alla typer av människor.

Men dessa, vad skulle ni kalla dem? Och är det någon som känner igen detta?

Noterbart är att detta alltså även kan vara tjejer i alla olika typer av åldrar.
Citera
2013-10-05, 13:57
Medlem
526s avatar
Familjeflicka kanske. Eller "vanlig tjej".
Citera
2013-10-05, 13:57
Medlem
Hmm, individ kanske.
Citera
2013-10-05, 13:58
Medlem
LeonVances avatar
flicka
Citera
2013-10-05, 14:03
Medlem
Ficcos avatar
Jag kallar dem just söta tjejer. Alternativt flickvänsmaterial.

Men jag tycker inte du ska låta skenet bedra, de kan vara lika manipulativa som vem som helst och brukar bära på en annan sort av emotionellt baggage än deras motpol ''the raging whore''.
Citera
2013-10-05, 14:19
Medlem
Sereenas avatar
"Rosa Sessan" (dvs kvar i "söta prinsessan" stadiet)
Citera
2013-10-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ficco
Jag kallar dem just söta tjejer. Alternativt flickvänsmaterial.

Men jag tycker inte du ska låta skenet bedra, de kan vara lika manipulativa som vem som helst och brukar bära på en annan sort av emotionellt baggage än deras motpol ''the raging whore''.

Haha så jävla sant
Citera
2013-10-05, 14:57
Medlem
Blanzeflors avatar
Alla kvinnor är manipulativa. Män måste inse att det är piskan som behövs..Inte tofflorna.
Citera
2013-10-05, 15:15
Medlem
Ficcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanzeflor
Alla kvinnor är manipulativa. Män måste inse att det är piskan som behövs..Inte tofflorna.

Inte för att gå offtopic och in på en annan diskussion, men män är också manipulativa.. Särskilt dominanta män. Kvinnor har generellt sett bara lättare att komma undan med det både offentligt och sinnesmässigt, och göra mycket större ''skada'' med det.

Skulle tro att det är just snälla, rara tjejer som är allra mest skyldiga till det. + Kultur såklart. Som sagt, skenet kan bedra.
Citera
2013-10-05, 16:51
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Barn. Brukar kalla dem barn.

Citera
2013-10-05, 17:14
Medlem
Hrus avatar
Läskiga. En motsvarighet till ''jättebabyn'', ''rosa sessan'' var bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in