Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-04, 23:21
  #13
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Ska nog dra till Media Markt imorgon och be dom att göra en ominstallation alt. Fixa windows 8 till CD/USB imorgon. Ifall jag gör alternativ 2 i detta fall, vad exakt behöver jag förs över?
Föra över? Från vad? ...har du ingen fungerande hårddisk längre så kan du inte föra över något alls ifrån datorn.
Citera
2013-10-04, 23:23
  #14
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Föra över? Från vad? ...har du ingen fungerande hårddisk längre så kan du inte föra över något alls ifrån datorn.
Nu pratar jag självklart om en överföring från en väns dator. Exempelvis att jag skulle föra över en film, fast ett operativsystem. Vad exakt är det i så fall jag skulle behöva överföra?
Citera
2013-10-04, 23:28
  #15
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Nu pratar jag självklart om en överföring från en väns dator. Exempelvis att jag skulle föra över en film, fast ett operativsystem. Vad exakt är det i så fall jag skulle behöva överföra?
Du har ingen nytta av ett OS från en annan dator, så jag förstår inte vad du menar.
Citera
2013-10-05, 04:24
  #16
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Du har ingen nytta av ett OS från en annan dator, så jag förstår inte vad du menar.
Självklart måste jag kunna använda ett annat OS. Exempelvis skulle jag kunna pirata ett win 8 på en kompis dator, ladda över det till ett USB och använda det i rebooten. Det bör väl funka? Annars får du gärna förklara mer detaljerat, hur jag ska gå tillväga. Återställningen som föreslogs i manualen fungerade inte (dock osäker ifall jag tog rätt model).

Jag är någorlunda onykter, så du får ursäkta min kanske omogna approach

EDIT: Tror inte jag har nämnt detta, men jag bryr mig faktiskt inte ifall det förslag du skulle lägga fram skulle ta väck all sparad data som finns på datorn.
Citera
2013-10-05, 08:30
  #17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara PC + rensad på skitinlägg.

//Mod
Citera
2013-10-05, 14:17
  #18
Medlem
Skadat godss avatar
Att gå till Media Markt låter som den bästa lösningen för dig. Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback