Citat:
Ursprungligen postat av
Rutendo
Själv kommer jag köpa guld för alla pengar jag har kvar efter att jag sålt mitt silver med -50% förlust
Om jag var du skulle jag ha behålla silvret. Min första investering i silver gick jag i förlust med för att jag var för ivrig i att köpa silver och köpte när den var på en peak. Men man lär sig av sin läxa och köper sedan när värdet är mindre.
Varför jag säger att du ska behålla silvret är egentligen för att silver, precis som guld, är undervärderat. Ädelmetaller, speciellt silver, har inte hängt med i inflationstakten och bör minst vara värt de dubbla det är idag. Silver idag hålls på har ett visst pris pga att det inte behandlas som en ädelmetall, vilket är precis vad det är. Idag är används det som vilken industrimetall och sedan slängs iväg för att inte återanvändas (menar då specifikt tekniska delar såsom kretskort, eller i kläder för skydd mot bakterier).
Sen att silver komma vara det första ämne som kommer att försvinna från det periodiska systemet kommer öka efterfrågan rejält på silver, långt innan det försvunnit/använts och sedan slängts iväg.
http://moneytalks.net/topics/energy/...e-extinct.html