Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-04, 21:55
Medlem
Smuldegarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutendo
Själv kommer jag köpa guld för alla pengar jag har kvar efter att jag sålt mitt silver med -50% förlust

Om jag var du skulle jag ha behålla silvret. Min första investering i silver gick jag i förlust med för att jag var för ivrig i att köpa silver och köpte när den var på en peak. Men man lär sig av sin läxa och köper sedan när värdet är mindre.

Varför jag säger att du ska behålla silvret är egentligen för att silver, precis som guld, är undervärderat. Ädelmetaller, speciellt silver, har inte hängt med i inflationstakten och bör minst vara värt de dubbla det är idag. Silver idag hålls på har ett visst pris pga att det inte behandlas som en ädelmetall, vilket är precis vad det är. Idag är används det som vilken industrimetall och sedan slängs iväg för att inte återanvändas (menar då specifikt tekniska delar såsom kretskort, eller i kläder för skydd mot bakterier).

Sen att silver komma vara det första ämne som kommer att försvinna från det periodiska systemet kommer öka efterfrågan rejält på silver, långt innan det försvunnit/använts och sedan slängts iväg. http://moneytalks.net/topics/energy/...e-extinct.html
Citera
2013-10-04, 21:57
Medlem
Smuldegarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Det kommer inte bli någon krasch på ett bra tag. På tok för många som väntar sig en krasch för att det ska bli någon.

Allt tyder på att det kommer bli en krasch inom en snar framtid. Det man gjorde vid 2008 var inte att lösa problemet och sedan lämna det bakom sig, man sköt fram det. Man tryckte mer pengar och sedan var det "löst".
Citera
2013-10-04, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smuldegarn
Allt tyder på att det kommer bli en krasch inom en snar framtid. Det man gjorde vid 2008 var inte att lösa problemet och sedan lämna det bakom sig, man sköt fram det. Man tryckte mer pengar och sedan var det "löst".

Då får du gärna berätta för mig vad som tyder på det.
När till och med "krisen" i USA styr börsen uppåt så är det knappast något bekymmer.
Citera
2013-10-04, 22:22
Medlem
AnaheimDuckss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuldegarn

Förklara gärna hur finansmarknadens utnyttjande av subprimelån och CDO's är relevant till dagens situation.

Att USA har ett budgetunderskott är ingen nyhet varken för privatpersoner eller börsen i helhet. Så nej, allt tyder inte på att det kommer bli en krasch. Allt tyder på att det är dags för den rikaste procenten av USA att börja betala skatt och ge fan i att ha krig som större nöje än sunday football.
Citera
2013-10-04, 23:05
Medlem
Om man inte vet när fallet kommer ska man köpa långa räntefonder då behåller du upside potentional med de aktierna du har, medans om du köper xact bear eller dylikt så begränsar du vinsten då skulle du lika gärna kunna sälja hela ditt innehav. Och om du nu säljer hela ditt innehav så kan du ganska säkert placera dina pengar i långa räntefonder då risken att dom ska falla mycket inte är så stor medans i xact bear kan din förlust bli oändlig innan börsen faller. Samma sak gäller guld som du absolut inte kan säga vad fan som kommer hända med.
Citera
2013-10-05, 19:16
Medlem
Gå lång i VIX-indexet annars
Citera
2013-10-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ass-turd
Gå lång i VIX-indexet annars
Problemet med vix är att det konstant förlorar i värde, det vill säga att att gå lång vix kan man bara göra en kort stund för annars kommer du förlora värde det är bara kolla på utvecklingen i VXX en vix ETF.

Här är en bild som visar utvecklingen på VXX resp. VIX http://bayimg.com/KAAbmAAFI
Citera
2013-10-06, 11:30
Medlem
Inverterade ETFer som säkra? Skärp er nu, sämre nybörjartips kan man knappt ge. De går upp når börsen gå ner, ja, men de år värdelöst konstruerade där volatiliteten äter upp vinsten.

Det säkraste kortet är korta räntefonder. De kommer inte att gå upp mycket, men de kommer aldrig att gå ner.
Citera
2013-10-06, 12:04
Medlem
Finns inverterade ETF:er utan hävstång. dom fungerar som en vanlig passiv index fond fast omvänt. Går även lika bra att köpa eller sälja OMXS30-terminer lång löptid utan hävstång, det blir samma sak.
Citera
2013-10-06, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Finns inverterade ETF:er utan hävstång. dom fungerar som en vanlig passiv index fond fast omvänt. Går även lika bra att köpa eller sälja OMXS30-terminer lång löptid utan hävstång, det blir samma sak.
Det som nämnts tidigare går det inte säga att det är säkert att bara ta en kort position då antingen du har ett innehav som du hedgar och då avger dig upp sidan eller så går du bara kort och du kan omöjligt veta var toppen är så du kan förlora massor pengar på vägen. Det vill säga räntefonder är mycket bättre, korta räntefonder är säkrast men långa räntefonder har du större uppsida.
Citera
2013-10-06, 13:18
Medlem
Köp säljoptioner på OMXS30. Lång volla, kort index.
Citera
2013-10-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freelunch
Köp säljoptioner på OMXS30. Lång volla, kort index.
Kostar en del premium dock men visst du kan definiera din risk på ett annat sätt då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in