Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-03, 21:46
  #1
Medlem
lillefisks avatar
Vad jag uppfattat så är ingen tråd ännu startad för programmet "Jansson och Wester i P4" som för övrigt just nu är aktuellt! Du kan lyssna på din radio kl 13.05-15:00 i P4 på fredagar

eller så kan du lyssna på programmet på Sveriges radios hemsida

eller på iTunes eller i applikationen "podcaster" för iPhones

Jag tycker programmet är värd en tråd! Diskutera gärna innehållet eller själva programmet i sig!

Själv tycker jag att det är det absolut skönaste radioprogrammet att lyssna på än så länge i mitt liv. Deras humor och enkelhet gör programmet mycket behagligt att lyssna på! Jag ser fram emot att diskutera med er här i tråden vidare om programmet!

//Lillefisk
Citera
2013-10-03, 22:04
  #2
Medlem
Alltid igång i mina lurar på jobbet, tur att Christer är ganska tråkigt på fredagar.

Som sagt klockren humor!
Citera
2013-10-03, 22:10
  #3
Medlem
lillefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Alltid igång i mina lurar på jobbet, tur att Christer är ganska tråkigt på fredagar.

Som sagt klockren humor!

Håller helt klart med! I och för sig är det synd att Christer ska lägga ner! Vi får hoppas på det nya!
Citera
2013-10-04, 13:31
  #4
Medlem
superflash2s avatar
Förjädra bra radioprogram! Sköna människor och skön humor! Lyssnar på det nu
Citera
2013-10-05, 19:15
  #5
Medlem
lillefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superflash2
Förjädra bra radioprogram! Sköna människor och skön humor! Lyssnar på det nu

Jag kan inget annat än hålla med! Det jag tycker är bäst är att programmet verkligen är kul för alla åldrar. Barn - pensionär. Det är verkligen en målgrupp som är svår att nå, åtminstone allihopa! Det är inte många som lyckas med det! Antingen så är det P1 för pensionärer eller P3 för ungdomar, ja det är i alla fall svårt att göra ett program som passar alla men det tycker jag verkligen de har lyckats med i den här produktionen! Svårt att tycka illa om det!
Citera
2013-10-06, 15:00
  #6
Medlem
Bemwindos avatar
Prenumererar på podden eftersom jag inte lyckas lyssna live och älskar verkligen programmet. Förgyller alltid tillfällena man lyssnar, även Uggla i P4 är riktigt bra den delen av året det går/gick

Hon kvinnan som var med i två avsnitt var lite jobbig att lyssna på inledningsvis då hon försökte ha det mer som en stå-uppshow men anpassade sig bättre senare i programmen.
__________________
Senast redigerad av Bemwindo 2013-10-06 kl. 15:05.
Citera
2013-10-07, 19:41
  #7
Medlem
Detta program och även Uggla när det sändes gör att jag slår om från p3 som jag alltid lyssnar på annars och gör att fredagen går väldigt snabbt! Skulle vara kul att se lyssnarstatistik om det finns p3 vs p4 på fredagseftermiddagarna
Citera
2013-10-10, 00:14
  #8
Medlem
graowls avatar
Blev orimligt glad när jag såg att de börjat köra radio igen. Tycker detta program slår allt som produceras inom svensk radio idag. Deras personkemi ger otrolig timing. De levererar även utan att komma med plumpa sexskämt (svenska komiker-sjukan).

För att inte verka som random psyko finner jag mig själv försöka kväva mitt skratt många gånger när jag sitter på vagnen/går på stan och lyssnar på programmet. Det brukar utmynna i det där ljudet som låter som en blandning mellan en snarkning och slutsteget av en nysning (ungefär som en häst "protj").
Om någon missat så rekomenderar jag Morgonpasset de gånger då Anders Jansson är på besök, samt när han medverkar i podden NÖRD:IGT (för de som är film/spel-intresserade).

Favoritiserar Jansson bland de två, tycker han har ett subtlit minspråk som är förjäkla finurligt. Fast ser dem helst tillsammans, såklart.
Citera
2013-10-11, 10:07
  #9
Medlem
lillefisks avatar
Kul att läsa att det är så många som uppskattar programmet lika mycket som jag! Det är verkligen ett behagligt program att lyssna på i vilket tillstånd man än befinner sig i. Jag hoppas också att det kommer ut någon ny säsong av "hipp hipp" snart! Jag tycker Anders och Johan är Sveriges bästa komiker på grund utav att de inte behöver ta till en massa sex-skämt eller prata nedsättande om folkgrupper eller andra personligheter. (håller alltså med andra ord med ovanstående) Det är verkligen talang då jag tycker att många komiker tar till det för att få "billiga" skratt. Johan Glans och David Batra är två jag också tycker håller måttet när det gäller ståuppkomik.
Citera
2013-10-11, 10:17
  #10
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramerkramer
Detta program och även Uggla när det sändes gör att jag slår om från p3 som jag alltid lyssnar på annars och gör att fredagen går väldigt snabbt! Skulle vara kul att se lyssnarstatistik om det finns p3 vs p4 på fredagseftermiddagarna
Ugglas program var ju sjukt tråkigt och överspelat. Jansson&Wester däremot...
Citera
2014-04-02, 20:07
  #11
Medlem
lillefisks avatar
Jag är sent på bollen men vad tyckte ni om Anders Janssons prestation i melodifestivalen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback