Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-04, 19:50
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLuvMoney
E- sport är helt klart påväg upp. För varje år växer scenen och även tillväxt-takten ökar. Jämför idag med 2010 exempelvis... Eller varför inte jämföra årets LOL vm med förra årets. Det är betydligt större publiksiffror.

Sen har du givetvis en viktig poäng i att det är en (växande) minoritet av folket som spelar. Men det är också en minoritet som exempelvis spelar tennis. Så det är inte riktigt ett argument för att e- sporten inte skulle ha potential att bli lika stor som exempelvis tennis.

Problemet är att esport kommer att nå ett tak av popularitet.

Tröskeln för att förstå esport är högre än alla andra idrotter, tillochmed flera idrotter gemensamt. Inte bara måste du sätta dig in i en helt ny underhållningsgenre, du måste lära dig ett nytt språk och helt nya "idrotter". Tennis handlar om att tjonga en boll fram och tillbaka under simpla förhållningsregler, att du inte ser tröskelskillnaden gentemot all form av esport visar väl mer än något annat att du har blivit bekväm i din egna kunskap och att du eventuellt rör dig i en smal krets.
Citera
2013-10-05, 20:24
  #14
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Kul att sitta med 15 nördar och stirra på en skärm. Blir som The Big Bang theory minus tjejerna.
Det är många tjejer på barcraft skall jag tala om för dig och det är inga lönnfeta och fula damer vi talar om utan det är riktigt fina skapelser.
Sedan är de bra mycket mer lössläppta än fjortisarna man träffar ute på krogen.

Givetvis finns det också feta och finniga tjejer där, men de är i minoritet.

Citat:
Ursprungligen postat av Vanson
Problemet är att esport kommer att nå ett tak av popularitet.

Tröskeln för att förstå esport är högre än alla andra idrotter, tillochmed flera idrotter gemensamt. Inte bara måste du sätta dig in i en helt ny underhållningsgenre, du måste lära dig ett nytt språk och helt nya "idrotter". Tennis handlar om att tjonga en boll fram och tillbaka under simpla förhållningsregler, att du inte ser tröskelskillnaden gentemot all form av esport visar väl mer än något annat att du har blivit bekväm i din egna kunskap och att du eventuellt rör dig i en smal krets.
Jag har fått flera utav mina vänner som var helt ointresserade utav både e-sport och spel från början, till att förstå både starcraft2 och dota2.
Givetvis på en basic nivå, men de hänger med i vad som händer med hjälp från vad de redan vet, samt duktiga kommentatorer.
__________________
Senast redigerad av Graver 2013-10-05 kl. 20:27.
Citera
2013-10-05, 20:36
  #15
Medlem
TheAlamos avatar
E-sport växer hela tiden och som redan skrivits så är det väldigt många som bara följer scenen utan att själva spela speciellt mycket eller spela alls. På så sätt så är scenen större än vad man kan tro. Jag bidrar själv med att streama starcraft och försöka snacka och lära ut vad jag gör, till ganska många tjejer som får nån form av intresse till det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback