Citat:
Ursprungligen postat av
sportitvsoffan
Att ta betalt för plastkassar av folk som spenderar tusentals kronor i din butik per månad är bondfångeri. Att vi svenskar är dumma nog att acceptera detta är skrämmande.
Jag köper miljö aspekten men då borde avgiften gå till välgörande ändamål.
Vid frågan till en kassörska i USA om de tar betalt för plastpåsarna.
- Charge for plastic bags, are you crazy?
Ska påpekats att den vänliga kassörskan även packade påsen till mig.
Du kan ju ta rullpåsar gratis i alla svenska mataffärer också om du vill. Att hon packade din påse har med att lönerna i USA är mycket lägre. Där tjänar de kanske 60-70 kronor i timmen, medan en svensk butiksanställd tjänar det dubbla (nu räknar jag inte ens in arbetsgivaravgifter m.m.) och dessutom har bra OB. Det är för dyrt att anställa någon som packar påsar i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
ilimor
Det är alldeles för få som förstår att dryga kommentarer, klagande på avgifter och chefernas löner i banken eller annat klagande, innan man fått hjälp med sitt ärende kan ha inverkan på vilken service man får tillbaka.
Självklart hjälper man kunderna ändå, men jag tror de flesta inom serviceyrken är mer benägna att se mellan fingrarna för en trasig id-handling, stå för avgiften, göra pappersarbete åt kunden osv, om kunden är trevlig.
sen vet vi ju, som tidigare inlägg påpekat, inte hur det var i det här specifika fallet.
Exakt. Folk är fan dumma i huvudet som tror att man vill vara snäll och hjälpa en otrevlig jävel.