2013-10-06, 21:38
Medlem
Bennermanns avatar
Gäsp.. Ännu en tråd över kränkta människor som måste följa regler..
Citera
2013-10-06, 21:46
Medlem
hayduts avatar
Denna bjussar-mentalitet som verkar finnas i många människor är något av det vidrigaste jag vet. Regler är till för att följas för fan.
Jobbar inom ett yrke där jag tar betalt av människor och fakturerar dem osv och hela tiden stöter jag på idioter som TS, som tycker jag är osjyst som inte skippar avgifter och avrundar nedåt etc etc.
Att bjuda på avgifter osv kanske funkar på Roy & Rogers mack men inte på banker för helvete!
Citera
2013-10-07, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, det är nog just det som ÄR frågan om de bara gör sitt jobb?
Som jag skrivit om tidigare inlägg här.

Hade de varit ok i sitt bemötande så hade inte TS skrivit här. Är min förmodan.

Nu vet vi ju inte hur bemötandet, empatin, professionalismen såg ut i mötet med kunden. TS skriver inte om den. Gör det!

Det kan ju ha varit så att TS uppförts sig grinigt och att bankkillen velat sätta honom på plats via formalia?

Dom måste följa de här reglerna så att de inte kan bli dömda i rätten, tyvärr är det så.
Citera
2013-10-07, 10:01
Medlem
inevahs avatar
troligen hade du oturen att få en riktigt äcklig jävel i servicen.
Citera
2013-10-07, 12:16
Medlem
Det är alldeles för få som förstår att dryga kommentarer, klagande på avgifter och chefernas löner i banken eller annat klagande, innan man fått hjälp med sitt ärende kan ha inverkan på vilken service man får tillbaka.

Självklart hjälper man kunderna ändå, men jag tror de flesta inom serviceyrken är mer benägna att se mellan fingrarna för en trasig id-handling, stå för avgiften, göra pappersarbete åt kunden osv, om kunden är trevlig.
sen vet vi ju, som tidigare inlägg påpekat, inte hur det var i det här specifika fallet.
Citera
2013-10-07, 23:10
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Att ta betalt för plastkassar av folk som spenderar tusentals kronor i din butik per månad är bondfångeri. Att vi svenskar är dumma nog att acceptera detta är skrämmande.

Jag köper miljö aspekten men då borde avgiften gå till välgörande ändamål.

Vid frågan till en kassörska i USA om de tar betalt för plastpåsarna.

- Charge for plastic bags, are you crazy?

Ska påpekats att den vänliga kassörskan även packade påsen till mig.

Du kan ju ta rullpåsar gratis i alla svenska mataffärer också om du vill. Att hon packade din påse har med att lönerna i USA är mycket lägre. Där tjänar de kanske 60-70 kronor i timmen, medan en svensk butiksanställd tjänar det dubbla (nu räknar jag inte ens in arbetsgivaravgifter m.m.) och dessutom har bra OB. Det är för dyrt att anställa någon som packar påsar i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av ilimor
Det är alldeles för få som förstår att dryga kommentarer, klagande på avgifter och chefernas löner i banken eller annat klagande, innan man fått hjälp med sitt ärende kan ha inverkan på vilken service man får tillbaka.

Självklart hjälper man kunderna ändå, men jag tror de flesta inom serviceyrken är mer benägna att se mellan fingrarna för en trasig id-handling, stå för avgiften, göra pappersarbete åt kunden osv, om kunden är trevlig.
sen vet vi ju, som tidigare inlägg påpekat, inte hur det var i det här specifika fallet.

Exakt. Folk är fan dumma i huvudet som tror att man vill vara snäll och hjälpa en otrevlig jävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in