Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-31, 19:54
  #217
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Hej haterz. Här är sista delen i storyn: http://www.metro.se/veronika/sparen-...!FRuWhPY9z1n2/

Som ni märkt har jag haft koll på tråden. Jag har dock tagit beslutet att hittills inte gå in och besvara de som högljuddast bett om min omedelbara avgång. Men har ni frågor, så ställ dem.


Bra story bro, om än lite av ett Västra Götalandsklimax. Vadå Steven, säg vem de fakking va!
Citera
2013-10-31, 20:59
  #218
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Bra story bro, om än lite av ett Västra Götalandsklimax. Vadå Steven, säg vem de fakking va!

Tack. Kan inte. Kalla mig pressetiksturken.
Citera
2013-10-31, 21:09
  #219
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Tack. Kan inte. Kalla mig pressetiksturken.


Men du valde Steven för att det liknar hans riktiga namn? Stephen? Zevon?
Citera
2013-11-01, 08:20
  #220
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men du valde Steven för att det liknar hans riktiga namn? Stephen? Zevon?

Nope, jag valde det för att det var ett fullständigt annat.
Citera
2013-11-01, 10:13
  #221
Medlem
swimp78s avatar
Jag tror egentligen "Steven" var en kvinna. Men Jerkus ändrade det eftersom han inte ville bli genus-trashad för det i grunden omoraliska i projektet att han som vit medelklasskille stalkar och pressar en okänd anonym kvinna vars enda brott är att drömma ihop ett liv hon inte har

En annan teori är att Steven är afroamerikan eller rasförrädare. Eller att Jerkus är bög alternativt själv är "veronica". Vilket vore bögigt.
Citera
2013-11-04, 22:10
  #222
Medlem
Hmm.. Steven var skolbibliotekarie, en av IP-adresserna ledde till en lärare och en skolreceptionist på samma skola betedde sig skumt. Är det Veronica ett projekt som hela skolan var med på, mån tro? Vore kul i så fall
Citera
2013-11-05, 22:48
  #223
Medlem
Randomloves avatar
Så fort jag såg namnet: second life i artikel visste jag direkt att denna så kallade "Veronica ", ÄR EN MAN.
Majoriteten av de påstådda kvinnor på second life är i själva verket MÄN... Och majoriteten av de påstådda män, är, KVINNOR!!!

Och de döljer sin identitet genom att använda andras bilder, innan jag slutade spela skit spelet så satte vi dit en "tjej" som alltid försökte "hänga" med oss men som ALDRIG använde voice. Det vissade sig vara en desperat äldre man på 50+.....

Vi hittade hans facebook och den stackars tjej som han hade snott bilderna ifrån var även vän med honom via Facebook....Så berättade det för henne och hon var INTE glad kan jag tala om för er. Det är helt rätt att sätta dit sådana svin som snor andras identitet och bilder.

Jag kan även tillägga för er som undrar hur denna "Steven" kunde prata via mic med en kvinnlig röst, så har han gjort det, precis så som de andra på second life gör, de använder sig av en så kallade: voice changer. Som ändrar tonläget på din röst så du kan alltså låta som en kvinna om du är en man och låta som en man när du är en kvinna.

På sl (second life) kryllar det med pedofiler, catfishes, trannys och shemales. Spelet borde ta mig fan kallas för CIRCUS LIFE. End of discussion.
__________________
Senast redigerad av Randomlove 2013-11-05 kl. 22:54.
Citera
2013-12-18, 23:26
  #224
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelle
Hmm.. Steven var skolbibliotekarie, en av IP-adresserna ledde till en lärare och en skolreceptionist på samma skola betedde sig skumt. Är det Veronica ett projekt som hela skolan var med på, mån tro? Vore kul i så fall

Den enda som har gjort någon form av projekt av det är väl den patetiske Jack själv. Han har kokat soppa på en spik hela tiden och när han drar in den amerikanska militären i det hela, slår han alla rekord i idioti.

Men jag hoppas verkligen att Jack har hittat på alltihop, från första till sista bokstav. Oerhört tragiskt om han verkligen har lagt ner så mycket tid som han påstår på den här totalt ointressanta jakten, och har han uppburit lön för det är det skandal. Men förhoppningsvis har han bara lagt några enstaka timmar på att skriva lite påhittad text, och då är det ju ett ganska roligt litet spratt han har spelat Metro.
Citera
2014-03-20, 13:25
  #225
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomlove
Och de döljer sin identitet genom att använda andras bilder, innan jag slutade spela skit spelet så satte vi dit en "tjej" som alltid försökte "hänga" med oss men som ALDRIG använde voice. Det vissade sig vara en desperat äldre man på 50+.....

Vi hittade hans facebook och den stackars tjej som han hade snott bilderna ifrån var även vän med honom via Facebook....Så berättade det för henne och hon var INTE glad kan jag tala om för er. Det är helt rätt att sätta dit sådana svin som snor andras identitet och bilder.


Jag kan även tillägga för er som undrar hur denna "Steven" kunde prata via mic med en kvinnlig röst, så har han gjort det, precis så som de andra på second life gör, de använder sig av en så kallade: voice changer. Som ändrar tonläget på din röst så du kan alltså låta som en kvinna om du är en man och låta som en man när du är en kvinna.

På sl (second life) kryllar det med pedofiler, catfishes, trannys och shemales. Spelet borde ta mig fan kallas för CIRCUS LIFE. End of discussion.


Var aldrig riktigt intresserad av virtual reality spel då liksom dom människorna som dålde sig bakom avatarerna levde ganska patetiska liv. De få jag tog kontakt med idoliserade mig för att mitt liv & utseende ändå påminde om min avatar....

Håller helt med dig om att huvudanledningen för att sätta dit personen ifråga är för att de kapar någon annans bilder & identitet, har man själv i någon mån utsetts för catfishing eller fått sin bilder kapade av en catfish vet man hur kränkande det är.

Det oetiska i det hela är ju att en person som Tiffany (i Veronikas fall) eller tjejen som du berättar om aldrig bett eller godkänt om att få sina bilder kapade av dessa weirdos....
Citera
2014-03-23, 18:04
  #226
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Den enda som har gjort någon form av projekt av det är väl den patetiske Jack själv. Han har kokat soppa på en spik hela tiden och när han drar in den amerikanska militären i det hela, slår han alla rekord i idioti.

Men jag hoppas verkligen att Jack har hittat på alltihop, från första till sista bokstav. Oerhört tragiskt om han verkligen har lagt ner så mycket tid som han påstår på den här totalt ointressanta jakten, och har han uppburit lön för det är det skandal. Men förhoppningsvis har han bara lagt några enstaka timmar på att skriva lite påhittad text, och då är det ju ett ganska roligt litet spratt han har spelat Metro.

Antar att Guldspadejuryn inte konsulterade dig innan de i går kväll gav mig ett hedersomnämnande för "Vem är Veronika". Synd, borde ha tipsat dem om det. Du verkar ju ha koll.
Citera
2014-03-23, 18:22
  #227
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Antar att Guldspadejuryn inte konsulterade dig innan de i går kväll gav mig ett hedersomnämnande för "Vem är Veronika". Synd, borde ha tipsat dem om det. Du verkar ju ha koll.

Du grävde säkerligen mycket... MEN, till vilket resultat?

Vem ÄR Veronika Jack?
Citera
2016-12-05, 21:38
  #228
Medlem
Secondlifes avatar
Hur har det gått med Veronika ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback