Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-04, 10:55
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Det tror inte jag

Vad har du för anslutning mellan datorn och TVn?

Har du provat med en vanlig datorskärm?

Har du DirectX installerat (och uppdaterat) på systemet?

Har du uppdaterat systemet fullt ut med Windows Update?

HDMI kabel, en modern sådan som har ett ojämnt USB uttag åt båda hållen.
nej, har ingen, den gamla jag hade kastade jag och körde med lcd skärm sedan des med gamla grafikkortet utan problem.

Laddade ned directx 9.0C nu och det hjälpte ingenting.

ja, det bör jag ha gjort åtminstone. försökte även med sp3. Laddar även ner uppdateringar nu. Men det här är efter en total ominstallation av XP. När jag satte i grafikkortet hade jag alla senaste drivrutiner och uppdateringar.

edit: En annan sak som inte fungerar korrekt är bildskärmsinställningarna. Varje gång jag startar om datorn måste jag själv gå in i catalyst center (ATI programmet för grafikkortet) och välja upplösningen. Windows vanliga inställningar funkar ej. Dessutom har jag plug and play installerad och det visas upp för 2 skärmar, ena inaktiverad. Fastän jag bara har en.
__________________
Senast redigerad av Kopparbergaren 2013-10-04 kl. 11:21.
Citera
2013-10-04, 12:01
  #14
Medlem
Skadat godss avatar
Prova med vanlig datorskärm innan du går vidare med detta, och gör det även med annan anslutning än HDMI.
Citera
2013-10-04, 12:04
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Prova med vanlig datorskärm innan du går vidare med detta, och gör det även med annan anslutning än HDMI.

Jag har ingen. Varför inte HDMI? det är det som behövs till att koppla ihop datorn med TV?
Citera
2013-10-04, 14:16
  #16
Medlem
Jag fattar verkligen ingenting. När jag avaktiverar den andra skärmen och startar om datorn så får jag fram att jag inte har några hdskärmsinställningar för denna hd skärm. Men mitt förra grafikkort som var mycket sämre i prestanda så hade jag aldrig dessa problem.
Citera
2013-10-04, 15:13
  #17
Medlem
Skadat godss avatar
Officiella tråden dator till TV - TV till dator / hemutrustning
Citera
2013-10-04, 19:58
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Prova med vanlig datorskärm innan du går vidare med detta, och gör det även med annan anslutning än HDMI.

Den enda anslutningen jag har till tv:n är genom en HDMI kabel..
Citera
2013-10-05, 01:19
  #19
Medlem
Jag gav upp och la in det gamla grafikkortet istället. Funkar perfekt. Vad jag inte fattar är hur ett grafikkort som är på 210 (typ mycket sämre), kan fungera bättre än ett grafikkort på HD4800 nivå.
Citera
2013-10-09, 01:55
  #20
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparbergaren
Jag gav upp och la in det gamla grafikkortet istället. Funkar perfekt. Vad jag inte fattar är hur ett grafikkort som är på 210 (typ mycket sämre), kan fungera bättre än ett grafikkort på HD4800 nivå.

Nåt som är knas med drivare/kompatibilitet. Har inget med kortens prestanda att göra. Kolla om du kan testa kortet i en annan burk och/eller låt en polare titta på grejerna
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback