2013-10-05, 04:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Amfetamin är också inblandat i denna typens missbruk.

Kamma dig nu, hur vet du det? Här kommer vi bara med fakta, ser du!
Citera
2013-10-05, 04:19
Bannlyst
Citat:
Den misstänkte Jan MIKKO Gustafsson

Ingen häktning ännu i alla fall.

Jösses, du sätter ut ett namn på en som är misstänkt! Tänk om det inte är han nu då? Kanske dags du går å rakar dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag ser fram mot MrsMagoos belägg.
Jag också, men det kommer tyvärr att utebli!
Citera
2013-10-05, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PallasaAthena
Kamma dig nu, hur vet du det? Här kommer vi bara med fakta, ser du!

Mi**o har gripits och dömts för att ha detta i blodet, han har mottagit och förvarat det, hans förra tjej har innehaft och brukat det, också dömd. Det står att läsa i de domar som Borås tingsrätt kan dela med sig av. Tror man finner en del liknande även hos GBG´s tingsrätt.
Citera
2013-10-05, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claes_1978
Mi**o har gripits och dömts för att ha detta i blodet, han har mottagit och förvarat det, hans förra tjej har innehaft och brukat det, också dömd. Det står att läsa i de domar som Borås tingsrätt kan dela med sig av. Tror man finner en del liknande även hos GBG´s tingsrätt.
Så är det säkert, men här gäller fakta! Tror gör man i kyrkan, ser du!
Citera
2013-10-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PallasaAthena
Så är det säkert, men här gäller fakta! Tror gör man i kyrkan, ser du!

Det finns anledning att TRO att det är han, och det finns FAKTA som är anledningen till att vi är flera som tror att det är han.
Citera
2013-10-06, 18:06
Medlem
Var inte så snabba med döma utan fakta och bevis! M.G släpptes lördag 12:00. Efter materiella och tydliga bevis på vad som faktiskt pågick under dagarna så fick han gå fri. oskyldig som han var. Han hade 6 vittnen med sig, och inget samlag hade överhuvudtaget skett som visades i undersökningen.

såhär var det:
J följde med M frivilligt till hans lägenhet på fredagen. Hon stannade frivilligt inne i lägenheten till sen tisdag kväll. Något som inte uppmärksammats är att J går under LVM (lagen om vård av missbrukare) Det var genom drogerna de hade kontakt med varandra.

J hade tagit diverse olika piller självmant och spårat ur. M filmade detta. På filmen ligger hon ner på golvet, är helt bort om sig själv, vrider sig runt och det syns tydligt att hon är grovt drogpåverkad, J skriker att M inte får ringa ambulans ett flertal gånger.

På tisdagskvällen när hon lämnar lägenheten är det sista hon säger "vad fan ska jag skylla på nu, vart ska jag säga att jag varit" sedan sitter hon utanför lägenheten hela natten tills hon på morgonen bestämmer sig för att ljuga ihop en historia om våldtäkt för att skydda själv.

Varför J anmälde M för detta brott är uppenbart nu med facit i hand. Att efter några dagar i en bubbla av diverse droger/mediciner inser hon verkligheten samt oron från hennes föräldrar som anmält henne till Missing People. Hon hade alltså grov ångest av drogintaget samt vätske och sömnbrist. Varför tror ni de la in henne på psyket direkt efter och inte akuten?
Citera
2013-10-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troja69
Var inte så snabba med döma utan fakta och bevis! M.G släpptes lördag 12:00. Efter materiella och tydliga bevis på vad som faktiskt pågick under dagarna så fick han gå fri. oskyldig som han var. Han hade 6 vittnen med sig, och inget samlag hade överhuvudtaget skett som visades i undersökningen.

såhär var det:
J följde med M frivilligt till hans lägenhet på fredagen. Hon stannade frivilligt inne i lägenheten till sen tisdag kväll. Något som inte uppmärksammats är att J går under LVM (lagen om vård av missbrukare) Det var genom drogerna de hade kontakt med varandra.

J hade tagit diverse olika piller självmant och spårat ur. M filmade detta. På filmen ligger hon ner på golvet, är helt bort om sig själv, vrider sig runt och det syns tydligt att hon är grovt drogpåverkad, J skriker att M inte får ringa ambulans ett flertal gånger.

På tisdagskvällen när hon lämnar lägenheten är det sista hon säger "vad fan ska jag skylla på nu, vart ska jag säga att jag varit" sedan sitter hon utanför lägenheten hela natten tills hon på morgonen bestämmer sig för att ljuga ihop en historia om våldtäkt för att skydda själv.

Varför J anmälde M för detta brott är uppenbart nu med facit i hand. Att efter några dagar i en bubbla av diverse droger/mediciner inser hon verkligheten samt oron från hennes föräldrar som anmält henne till Missing People. Hon hade alltså grov ångest av drogintaget samt vätske och sömnbrist. Varför tror ni de la in henne på psyket direkt efter och inte akuten?

Bra jobbat! Nu får tråden lite liv igen. Möjligen att hon hamnade hos honom på fredagen. Men hon stannade inte inne i lägenheten till sen tisdag kväll. Hon måste avvikit och sedan återvänt.
Citera
2013-10-06, 18:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

såhär var det:

Men han va alltså anhållen för våldtäkt i några dagar och släpptes alltså i lördags?
I så fall kan tråden stänga ner det finns inget brott om man nu ska lita på vad du säger dvs.

Du har inget underlag att lägga upp på att misstänkte är oskyldig till misstanke?

Här är det så att den som sitter anhållen och misstänks läggs också in i ämnet det är inte ovanligt alls.

Låter som en trasig tjej, och hon du får det att låta som en falskanmälan.
Då undrar jag vad som sker efter detta med att hon då anmält falskt`?

Citat:
M filmade detta. På filmen ligger hon ner på golvet, är helt bort om sig själv, vrider sig runt och det syns tydligt att hon är grovt drogpåverkad, J skriker att M inte får ringa ambulans ett flertal gånger.

Varför filmar han henne? Av vilken anledning låter han bli att ringa ambulans om det är så pass illa?
Hon ser inte ut som en missbrukare direkt utan ser ganska välbevarad ut.

Han däremot ser inte ut att ha skött sitt liv, så det finns en hel del att undra över fortfarande.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-06 kl. 18:49.
Citera
2013-10-06, 19:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

såhär var det:

Välkommen till Flashback!

Det du berättar är sannolikt sant. Borås Tidning har inte rapporterat om någon häktningsframställan eller häktningsförhandling. Tidningar brukar skriva det även under veckoslut.

Men så fort domstolen vaknar i morgon bitti kan vi kontrollera.
Citera
2013-10-06, 19:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Välkommen till Flashback!

Det du berättar är sannolikt sant. Borås Tidning har inte rapporterat om någon häktningsframställan eller häktningsförhandling. Tidningar brukar skriva det även under veckoslut.

Men så fort domstolen vaknar i morgon bitti kan vi kontrollera.

Och för att inte förringa tjejens anmälan, så är det fortfarande så att hon inte kan ha tagit tillbaka sin anmälan utan åklagaren avgör om han ska vara kvar eller inte.
Han ska upp för fler brott dessutom, så inget är klarlagt om vad som skett här ännu.

Även om han då fick gå så anser sig nog offret vara våldtagen det ska man kontrollera också. Dessutom låter postarens historia sinnesförvirrad med filmning och annat.
Det är väl så här att man kan ju undra varför han filmar en som är nerdrogad om hon nu va detta dvs.
LVM påstår postaren också vilket får ytterligare funderingar på om vad det här är för historia.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-06 kl. 19:12.
Citera
2013-10-06, 19:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och för att inte förringa tjejens anmälan, så är det fortfarande så att hon inte kan ha tagit tillbaka sin anmälan utan åklagaren avgör om han ska vara kvar eller inte.
Han ska upp för fler brott dessutom, så inget är klarlagt om vad som skett här ännu.

Även om han då fick gå så anser sig nog offret vara våldtagen det ska man kontrollera också. Dessutom låter postarens historia sinnesförvirrad med filmning och annat.
Det är väl så här att man kan ju undra varför han filmar en som är nerdrogad om hon nu va detta dvs.
Om åklagaren anser att tjejen inte är våldtagen och låter den misstänkte gå, så är det nog så. Det finns ingen anledning att tro att han fortfarande är misstänkt för våldtäkten. Övriga misstankar föranledde inte frihetsberövande.
Citera
2013-10-06, 19:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Om åklagaren anser att tjejen inte är våldtagen och låter den misstänkte gå, så är det nog så. Det finns ingen anledning att tro att han fortfarande är misstänkt för våldtäkten. Övriga misstankar föranledde inte frihetsberövande.

Åklagaren kan inte anse om någon är våldtagen eller inte, men däremot anse att det saknas bevisning.
Det är inte riktigt samma sak som om att sopa en våldtäkt under mattan.

LVM är alltså tvångsvård, så då borde hon inte varit ute, så jag anser att postaren har en del att svara på. Det ser väldigt luddigt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in