Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-29, 11:37
  #85
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Jag skulle snarare säga att Elvis medvetet ändrade texten för att skoja till det! Det är precis efter den textraden som skrattattacken börjar. En otroligt härlig inspelning att lyssna på är det hur som helst, och man kan inte annat än att börja skratta själv.


Jag har för min del oerhört lätt att hålla mig för skratt. Härlig eller inte, man har ju hört låthelvetet lite väl många gånger.

Mitt nyårslöfte får bli att liksom SafleBouge antyder, hävda att det är en fake.
Citera
2009-12-31, 01:13
  #86
Medlem
Geomeisters avatar
Finns det någon artist med fler kopior än Elvis? Har ni sett någon ni tycker är riktigt bra?
Citera
2009-12-31, 02:57
  #87
Medlem
Rocket-Queens avatar
Har varit i Memphis och i Sun Studios, har gitarrplektrum därifrån
Däremot är jag inte så stort fan direkt. Men farsan har spelat han mycket genom åren så helt borta är jag inte! Shake that little tambourine!
Citera
2009-12-31, 03:05
  #88
Medlem
elektronikfreaks avatar
Elvis är The King! Har samlat på mig mängder med vinyl under åren. Har även sett honom en gång Live i Las Vegas 1970. En konsert man verkligen minns. Åren efter hans död sörjde jag honom verkligen, på samma sätt som jag gjorde med Jimi Hendrix o John Lennon.
Citera
2009-12-31, 03:20
  #89
Medlem
Riesenschnauzers avatar
Har varit i USA, men inte i Memphis. Inget som lockar, men om jag har vägarna förbi någon gång så kanske...

Han var en av artisterna mina föräldrar lyssnade på när jag växte upp=jag fick det "gratis". Vilka som är favoriter bland låtarna brukar växla, men ett exempel är Burning Love.
Citera
2009-12-31, 13:40
  #90
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Elvis är The King! Har samlat på mig mängder med vinyl under åren. Har även sett honom en gång Live i Las Vegas 1970. En konsert man verkligen minns. Åren efter hans död sörjde jag honom verkligen, på samma sätt som jag gjorde med Jimi Hendrix o John Lennon.

häftigt. !! 1970 också ..
Citera
2009-12-31, 16:35
  #91
Medlem
Trucks avatar
Jo för fan, Elvis är bra.
Hound dog, Jailhouse rock, I got stung å en jävla massa andra låtar
Citera
2009-12-31, 17:11
  #92
Medlem
Kassmachins avatar
Elvis är grym och snygg. Det är väl han och MJ som är musikens två största renodlade ARTISER. Geni på många sätt, framför allt på kontraster. För just det var Elvis kung på ... konstraster.

If I Can Dream med Elvis är enligt mig en av tidernas bästa låtar. Ska man höra något live så ska man öga på Unchained Melody under sin sista konsert. Nära till gråt. Så starkt och vackert är det!

Gott pojkar!
Citera
2010-01-01, 13:15
  #93
Medlem
TheRockerss avatar
Elvis Presley är en av två artister (den andra är Bruce Springsteen) som har följt mig hela vägen genom min musikaliska resa genom livet. Min första cd skiva jag nånsin köpte var på just Elvis

Favoritlåt med Elvis är,
http://www.youtube.com/watch?v=VejztsaQEeQ Memphis Tennessee
Citera
2010-01-08, 18:28
  #94
Medlem
J.R.s avatar
Elvis 75 år!

I dag fyller den störste artisten av dom alla 75 år, tycker att han om nån förtjänar en tråd. Bör fyllas med material om vad ni tycker denne superstjärna gjort bra eller dåligt för den delen. Kom igen och skriv lite.
Själv firar jag med mycket fet mat och alkohol i bästa elvis stil, On stage från 1970 liras på hög volym.
Citera
2010-01-08, 18:40
  #95
Avstängd
FLASHBRACKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
I dag fyller den störste artisten av dom alla 75 år, tycker att han om nån förtjänar en tråd. Bör fyllas med material om vad ni tycker denne superstjärna gjort bra eller dåligt för den delen. Kom igen och skriv lite.
Själv firar jag med mycket fet mat och alkohol i bästa elvis stil, On stage från 1970 liras på hög volym.


Han slutade för gott med att fylla år för 30 år sen vännen.
Han är DÖD!
Citera
2010-01-08, 18:41
  #96
Medlem
Seriously.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBRACK
Han slutade för gott med att fylla år för 30 år sen vännen.
Han är DÖD!

Var inte så tråkig nu!

Vet inte om tråden har något som kommer få folk att vilja diskutera något, men fan, grattis, Kungen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback