Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 15:04
  #217
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Fan. Blev lite sugen på att köpa en Elvis-skiva, men ingen Greatest Hits. Om man är ute efter annat än bara största hitsen. Vilka skivor borde man ge en chans?
Varför inte hans sista! Gillade den då mycket, fortfarande bland hans bästa tycker jag. "moody blue"
https://www.youtube.com/watch?v=Yya6H2AJxf8
Citera
2018-03-18, 15:34
  #218
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Fan. Blev lite sugen på att köpa en Elvis-skiva, men ingen Greatest Hits. Om man är ute efter annat än bara största hitsen. Vilka skivor borde man ge en chans?

"I´m 10,000 Years Old - Elvis Country"
är ett mästerverk som alltför ofta glöms bort.
Citera
2018-04-05, 13:49
  #219
Medlem
Geomeisters avatar
Tack för tips. Ska köpa dessa när dom dyker upp. Att hitta vanliga Elvis Presley skivor är svårare gjort än sagt. Borde väl vara hur enkelt som helst? Nästan allt jag hittar är Greatest Hits och Greatest Hits.. Men som Tony Irving skulle säga! Jag har nu hittat From Elvis In Memphis. Visserligen innehöll versionen både In The Ghetto och Suspicious Minds som är bland största hitsen, men dom är så bra att det får gå ändå. Gillade skivan även om en del låtar kunde varit lite längre
Citera
2018-07-04, 20:05
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Tack för tips. Ska köpa dessa när dom dyker upp. Att hitta vanliga Elvis Presley skivor är svårare gjort än sagt. Borde väl vara hur enkelt som helst? Nästan allt jag hittar är Greatest Hits och Greatest Hits.. Men som Tony Irving skulle säga! Jag har nu hittat From Elvis In Memphis. Visserligen innehöll versionen både In The Ghetto och Suspicious Minds som är bland största hitsen, men dom är så bra att det får gå ändå. Gillade skivan även om en del låtar kunde varit lite längre

Du har hittat skivan med låtarna där Elvis är som bäst. Gamla smöriga countryballader som han förvandlar till magi. Grattis.
Citera
2018-07-05, 11:31
  #221
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurdy
Du har hittat skivan med låtarna där Elvis är som bäst. Gamla smöriga countryballader som han förvandlar till magi. Grattis.



Har hittat tre skivor nu!

From Elvis In Memphis
Moody Blue
Elvis's Christmas Album
Citera
2018-07-05, 14:57
  #222
Medlem
lampross avatar
Elvis var ju den störste.

Mina något udda favoriter av de låtar han sjöng är:

. An American Trilogy (Micky Newbury skrev och gjorde den första inspelningen av låten. Den var bra i hans version men är ännu bättre i Elvis'. Vilket patos).

. How Great Thou Art (den svenska andliga sången "O store Gud" i långsamt tempo, verkligen "slowly with expression").

. Put Your Hand in the Hand of the Man from Galilee (svängig gospelpop från 70-talet).

. Guitar Man (i comeback-TV-showen från 1968 spelar Elvis i detta nummer på en Hagström-gitarr).
Citera
2018-07-25, 21:49
  #223
Medlem
Isnatts avatar
Hörde ett Elvis-coverband idag. Det var lite slarvigt och så vidare och blir ju lite udda när många av Elvis sånger i sin tur var covers. Så säger dom att dom spelar Elviscovers när det i själva verket är en annan artists musik dom spelar.
I alla fall, jag kom att tänka på att trots att Elvis varit död i 45 år så är det ingen, trots att dom haft honom som 'facit', gjort låtarna bättre, pampigare eller med mer själ. Ingen är ju ens i närheten med nåt enstaka undantag på nån låt.
Däri ligger en av Elvis storheter, hans totala överlägsenhet.
https://www.youtube.com/watch?v=ZkQhI0MC95A

Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Elvis var ju den störste.

Mina något udda favoriter av de låtar han sjöng är:

. An American Trilogy (Micky Newbury skrev och gjorde den första inspelningen av låten. Den var bra i hans version men är ännu bättre i Elvis'. Vilket patos).

. How Great Thou Art (den svenska andliga sången "O store Gud" i långsamt tempo, verkligen "slowly with expression").

. Put Your Hand in the Hand of the Man from Galilee (svängig gospelpop från 70-talet).

. Guitar Man (i comeback-TV-showen från 1968 spelar Elvis i detta nummer på en Hagström-gitarr).
Kanske skulle du även gilla I washed my hands in muddy water, en rökare
https://www.youtube.com/watch?v=euzKlNlc3ps
Citera
2018-07-26, 02:15
  #224
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Kanske skulle du även gilla I washed my hands in muddy water, en rökare
https://www.youtube.com/watch?v=euzKlNlc3ps
Tack. Han kunde sina saker ännu på 70-talet.
Citera
2018-07-26, 02:33
  #225
Medlem
Folkpisss avatar
Inte i texterna vad jag vet men han uttryckte och visade utåt (och ingen brydde sig för han var en kändis) att det var okej att vara pedofil då han blev tillsammans med Priscilla när hon var 14 år och han 24. Priscilla har sagt att när hon började dejta Elvis så bodde det redan yngre tjejer hos honom. Natalie Wood har berättat att när hon var 18 år och intresserad av Elvis så svarade han henne med att hon var för gammal för honom, han var då 21 år. Andra har berättat om att han tog in så unga fans som 12-åringar till hans sovrum, som han sedan var ensamma med länge.

Love me tender...
Citera
2018-08-07, 03:03
  #226
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Buddy Holly skulle egentligen varit den riktiga kungen... Just sayin
Citera
2018-11-17, 20:15
  #227
Medlem
Isnatts avatar
Vem är det som 'äger' varumärket Elvis och ger ut skivor i hans namn?
Kollade på spotify och fann en ny skiva med Elvis från 2018 som inte alls var bra, bara som en karaokeversion av hans låtar med URTRIST komp.
Varför skicka ut sån skit när det finns bra saker av Elvis?

Hade Elvis fler musiker i kulissen är vad som syns på scen på hans stora uppträdanden?
Citera
2019-01-15, 14:55
  #228
Medlem
Rebali179s avatar
Har lyssnat lite mera på hans Gospel Skivor.
Helt makalöst måste jag erkänna.

Han var en gigant som aldrig mera kommer att finnas igen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback