2013-09-29, 13:17
Medlem
Tjenare, snart 19 år och skulle vilja få reda på hur mycket pengar jag äger egentligen.

Vet att pappa har sparat en del och när jag blev 18 så skrev jag på en fullmakt så han fortfaranade kunde fixa med mina aktier och fonder.
Så min fråga är inte hur jag tar ut det eller något, bara om man kan ringa någonstans, om typ skatteverket håller koll på vilka tillgångar jag har etc.

Tack på förhand!
Citera
2013-09-29, 14:19
Medlem
dablidobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyboy93
Tjenare, snart 19 år och skulle vilja få reda på hur mycket pengar jag äger egentligen.

Vet att pappa har sparat en del och när jag blev 18 så skrev jag på en fullmakt så han fortfaranade kunde fixa med mina aktier och fonder.
Så min fråga är inte hur jag tar ut det eller något, bara om man kan ringa någonstans, om typ skatteverket håller koll på vilka tillgångar jag har etc.

Tack på förhand!
Skatteverket kan se vilka tillgångar du har skattat för men inte se vad du har för tillgångar på aktie och fond kontot!
Citera
2013-09-29, 14:31
Medlem
Prata med din pappa som sedan visar dig vilka aktier/fonder du har samt så kan du fråga honom vilka planer han har med dina värdepapper? Har du svårt att prata med din pappa?
Citera
2013-09-29, 16:09
Medlem
Bbobis avatar
Logga in på internetbanken?

Vet du inte vad för bank? När jag skaffade internetbank blev de pengar jag hade fått sparat till mig synliga i min internetbank. Sedan hade jag fått pengar sparade i en annan bank också. Det fick jag reda på genom att årsbeskedet kom hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in