2005-07-01, 23:28
Medlem
zappzapps avatar
Så här ligger det till. Nu under sommaren har jag börjat träffa en trevlig tjej som det varkar kunna bli allvar med. Nu förslog hon en trevlig picnic på den skånska slätten i nästa vecka en dag när vi båda var lediga. Grejen var den att jag åkte på att ordna med matten. så vad tar man med sig på en picnic?? vegetariskt skall det vara till på köpet.

Jag tänkte pastasallad men är inte så haj på akllmat, lite hjälp med det och allt annat som krävs hade varit trevligt.
Citera
2005-07-02, 00:16
Medlem
Thoss avatar
Ett par klasar vindruvor
Citera
2005-07-02, 00:47
Medlem
onits avatar
På den här sidan finns en del goda recept på bl a pastasallad:

http://www.fruktogront.se/

Lägg till lite öl/vin (el annan valfri dryck), samt bröd. Mycket mer behövs nog inte..

Till efterrätt, om det önskas någon, går det ju med jorddgubbar ("som de är", annars blir det lätt joxigt) t ex.
Citera
2005-07-02, 09:19
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onit
På den här sidan finns en del goda recept på bl a pastasallad:

http://www.fruktogront.se/

Lägg till lite öl/vin (el annan valfri dryck), samt bröd. Mycket mer behövs nog inte..

Till efterrätt, om det önskas någon, går det ju med jorddgubbar ("som de är", annars blir det lätt joxigt) t ex.

tackar
Citera
2005-07-02, 23:10
Medlem
cosmic_dancers avatar
som sagt pastasalld. Sen kan du göra mackor. Köp baguetter, ciabatta eller något annat bra bröd som man kan göra en "cafeémacka" utav. tror det är pågen som gör ett bröd som ser ut som trekanter och som är supergoda.

Gör en salami och brimacka, och ha även på lite hackad rödlök, hackade svrta oliver och soltorkade tomater. Eller kanske någon macka med mozarella och parma.
Citera
2005-07-03, 12:41
Medlem
Pettans avatar
en tub räkost o några frallor, en påse med iskalla sofiero, ett paket marlboro light.. det är min picnic.... testa detta så får du se om det är dej hon vill ha eller bara bli bjuden på en picnic
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in