Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-28, 21:40
  #1
Medlem
dokoalseleds avatar
Är det normalt att gå på stand up-komedi ensam? Vart ska man gå om man är intresserad av djup och meningsfull komedi med ett budskap mer än man är intresserad av själva skrattandet i sig?
Citera
2013-09-28, 21:44
  #2
Medlem
Gresks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Är det normalt att gå på stand up-komedi ensam? Vart ska man gå om man är intresserad av djup och meningsfull komedi med ett budskap mer än man är intresserad av själva skrattandet i sig?
Skulle personligen inte gå ensam, men vet att det finns endel som gör det.
Citera
2013-09-28, 22:03
  #3
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gresk
Skulle personligen inte gå ensam, men vet att det finns endel som gör det.
Varför skulle du inte gå själv?

TS självklart kan man gå själv. Brukar göra det en par gånger per år. När man som jag gillar stand-up väldigt mycket och har en... ganska konstig smak som mina kompisar inte gillar så mycket. Så ibland får man gå ensam helt enkelt. Inget fel med det.

Skriver från mobilen och ber o ursäkt om inlägget är rörigt.
Citera
2013-09-28, 22:36
  #4
Medlem
BaLLs avatar
djup och meningsfull komedi med ett budskap

Vart hittar du det i Sverige? Ända jag kan tänka mig ha den kalibern är Peter Wahlbeck men han kör inte så mycket längre då han har tröttnat. Och när han väl kör så är det mest lite lättsamt. Intulektuell humor existerar inte. Skulle inte funka i dagens läge då det inte finns någon marknad för det
Citera
2013-09-28, 23:03
  #5
Medlem
Raxbahns avatar
Tror som de andra i tråden att det är svårt att hitta bra ståuppare. TS får gärna komma med rekommendationer om hen hittar något intressant.
Annars finns det en del intellektuell humor i bokform. Rådfråga i bokhandeln/biblioteket så hittar du nog nåt som passar dig. (själv gillar jag Paasilinna)
Citera
2013-09-28, 23:18
  #6
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxbahn
Tror som de andra i tråden att det är svårt att hitta bra ståuppare. TS får gärna komma med rekommendationer om hen hittar något intressant.
Annars finns det en del intellektuell humor i bokform. Rådfråga i bokhandeln/biblioteket så hittar du nog nåt som passar dig. (själv gillar jag Paasilinna)
Min favoritkomiker just nu är Steve Hughes. Han var i Sverige förut men han verkar bara vara i Storbritannien för tillfället.
Citera
2017-10-30, 16:43
  #7
Medlem
Lite gammal tråd men jag kör ändå.

Jag kommer om ett par veckor att bli av med min standup-oskuld men känner mig lite osäker gällande platser.

Finns det vanligtvis ställen där man som ensam person kan sitta och se showerna eller är det bättre om man hänger i baren?

Kanske skiljer väldigt mycket från klubb till klubb?
Citera
2017-11-17, 03:30
  #8
Medlem
Anberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Är det normalt att gå på stand up-komedi ensam? Vart ska man gå om man är intresserad av djup och meningsfull komedi med ett budskap mer än man är intresserad av själva skrattandet i sig?

Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
djup och meningsfull komedi med ett budskap

Vart hittar du det i Sverige? Ända jag kan tänka mig ha den kalibern är Peter Wahlbeck men han kör inte så mycket längre då han har tröttnat. Och när han väl kör så är det mest lite lättsamt. Intulektuell humor existerar inte. Skulle inte funka i dagens läge då det inte finns någon marknad för det

Hahaha! Nog det sjukaste jag läst på flashback. Det enda budskapet eller djupa och meningsfulla man kan ta med sig från Peter Wahlbecks komedi är väl att vi uppenbarligen inte på långt när har tillräckligt bra vård för psykiskt sjuka i Sverige. Synd om killen fan.
Citera
2017-12-12, 20:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Är det normalt att gå på stand up-komedi ensam? Vart ska man gå om man är intresserad av djup och meningsfull komedi med ett budskap mer än man är intresserad av själva skrattandet i sig?
Kan vara värt att kolla upp Oslipat. Finns i Stockholm, Malmö och några städer till. Typ sån meningsfull skit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback