Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-16, 12:45
  #757
Medlem
Felzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Mja, du har ju rätt. Det står ju längst upp att 4f-pvp tros fungera likvärdigt med α-PVP, som är en NDRI.

Det står ju 'similiar' och inte 'equally', så därför blev jag osäker på om den endast agerar som NDRI.

Citat:
Ursprungligen postat av smokenderive
Dosering för mig verkar vara 1-10mg högre dos ger ej bättre effekt m3n bieffekter. Vilseledande att TT säljer tabbar med 50mg men bara 10mg mipt/malt. Effekterna är fokus och gör mina annars skakiga händer stabila, känns som en väldigt bra studie/arbets drog i låga doser. 4F ger inte mig något skönt rus ens i mkt höga doser. Noterat att jag går på ssri så verkar 4F balansera upp dopaminet och ta bort mina Parkinsons aktiga bieffekter.

Intressant! För mig så är det mest kroppslig stimulering och vid högre doser så blir mina vanligtvis stabila händer skakiga och motoriken sjunker mer och mer. Härligt att höra att det fungerar motvänt för dig!

Man bör ha i åtanke att Oz-tabbarna inducerar surrealism och att 4F inducerar realism. Personligen räcker sällan en rek. dos.
Citera
2014-04-16, 13:15
  #758
Medlem
Felzs avatar
Vad är det för trams om att 4F ska göra ont i näsan? Det påminner om kola enligt mig. Lite söt smak (blir dock vidrig när det börjar droppa från gommen utan tillgång till vätska), "numb"-känslan i borren som är väldigt behaglig. Dra långsamma linor och variera borrarna, eller helt enkelt vänj dem vid att bli stimulerade om ni finner obehag.

Den allra första Oz-tabben var det mest smärtsamma jag någonsin administrerat intranasalt förutom Bk-2c-B om jag minns namnet rätt, vilket var runt 3-4 gånger värre. Köpte sedan hem 10 tabbar Oz och efter 2 dagars bruk, då och då endast 4F i pulverform under typ en vecka tidigare och samtidigt, så kvarstod ej problemen med smärtade inre näsväggar.
Citera
2014-04-16, 13:18
  #759
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felz
Vad är det för trams om att 4F ska göra ont i näsan? Det påminner om kola enligt mig. Lite söt smak (blir dock vidrig när det börjar droppa från gommen utan tillgång till vätska), "numb"-känslan i borren som är väldigt behaglig. Dra långsamma linor och variera borrarna, eller helt enkelt vänj dem vid att bli stimulerade om ni finner obehag.

Den allra första Oz-tabben var det mest smärtsamma jag någonsin administrerat intranasalt förutom Bk-2c-B om jag minns namnet rätt, vilket var runt 3-4 gånger värre. Köpte sedan hem 10 tabbar Oz och efter 2 dagars bruk, då och då endast 4F i pulverform under typ en vecka tidigare och samtidigt, så kvarstod ej problemen med smärtade inre näsväggar.
Tycker det var väldigt smärtsamt! Lukten och smaken påminde dessutom om en MDPV-batch jag hade någon gång. Nostalgi!
Citera
2014-04-16, 15:35
  #760
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felz
Vad är det för trams om att 4F ska göra ont i näsan? Det påminner om kola enligt mig. Lite söt smak (blir dock vidrig när det börjar droppa från gommen utan tillgång till vätska), "numb"-känslan i borren som är väldigt behaglig. Dra långsamma linor och variera borrarna, eller helt enkelt vänj dem vid att bli stimulerade om ni finner obehag.

Den allra första Oz-tabben var det mest smärtsamma jag någonsin administrerat intranasalt förutom Bk-2c-B om jag minns namnet rätt, vilket var runt 3-4 gånger värre. Köpte sedan hem 10 tabbar Oz och efter 2 dagars bruk, då och då endast 4F i pulverform under typ en vecka tidigare och samtidigt, så kvarstod ej problemen med smärtade inre näsväggar.

Känner inte av någon smärta, däremot så triggar 4f host/nysreflexen väldigt lätt hos mig. Trots att jag drar så långsamt jag absolut kan så hamnar pulvret på fel ställe och irriterar. Finns inte en chans att jag kan dra långa linor, får istället lägga upp ett gäng korta och dra/boota om för varje. Men, det är väl individuellt antar jag.
Behagligaste sättet att få i sig 4f upplever jag ändå som med nässpray, dock gör återdoseringsbehovet att det blir lite besvärligt eftersom man blir j*vligt sölig i snoken med tiden.
Citera
2014-04-17, 18:25
  #761
Medlem
Presentpappers avatar
Har haft ett gram av 4F-PVP liggandes utan intresse att röra det, dragit ned i princip helt och hållet på min tidigare konsumtion av droger sedan jag tog mig i kragen för några månader sedan.
Bestämde mig i alla fall för att köra lite och jämföra från tidigare testade batchen innan påsen går till en polare.

Svagare kick, dock är det inga stora doser vi talar om. Annars likt mina tidigare upplevelser av substansen, lite mindre motivation men socialt och bra fokus.
Mildare biverkningar, åtminstone psykiskt. Inte alls samma oro och sug för mer när dosen går ur.
__________________
Senast redigerad av Presentpapper 2014-04-17 kl. 18:33.
Citera
2014-04-17, 18:34
  #762
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Har haft ett gram av 4F-PVP liggandes utan intresse att röra det, dragit ned i princip helt och hållet på min tidigare konsumtion av droger sedan jag tog mig i kragen för några månader sedan.
Bestämde mig i alla fall för att köra lite och jämföra från tidigare testade batchen innan påsen går till en polare.

Svagare kick, dock är det inga stora doser vi talar om. Annars likt mina tidigare upplevelser av substansen, lite mindre motivation men socialt och bra fokus.
Menar du att du får mindre motivation av att ta den här drogen? Skumt…
Citera
2014-04-17, 18:46
  #763
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Menar du att du får mindre motivation av att ta den här drogen? Skumt…

Lät lite fel, menar att jag upplever mindre ökad motivation jämfört med tidigare testad batch vad jag minns. Motivationen är annars större än normalt, som sig bör.
Citera
2014-04-20, 07:00
  #764
Medlem
Hur blir pupillerna på denna och andra tecken som syns utåt?
Citera
2014-04-20, 12:48
  #765
Medlem
Sjograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmojn
Hur blir pupillerna på denna och andra tecken som syns utåt?
Pupillerna är i stil med andra stimulanter, dvs gigantiska på mig i alla fall. I övrigt blev jag väldigt skakig på händerna, mer än någon annan drog jag testat, kändes lite i stil med en alkis som inte fått i sig dagens sprit än.
Citera
2014-04-20, 13:27
  #766
Medlem
slavdrivarens avatar
Några flummare som söndags snackar?
Citera
2014-04-20, 13:47
  #767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Pupillerna är i stil med andra stimulanter, dvs gigantiska på mig i alla fall. I övrigt blev jag väldigt skakig på händerna, mer än någon annan drog jag testat, kändes lite i stil med en alkis som inte fått i sig dagens sprit än.

Ja fyfan, skakningarna är helt hemska. Särskilt efter första linan, sedan tycker jag att de lägger sig lite för varje återdosering.
Pupillerna har jag inga problem med på den här, men får nästan aldrig större pupiller så det är la olika för alla.
Citera
2014-04-20, 16:25
  #768
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Pupillerna är i stil med andra stimulanter, dvs gigantiska på mig i alla fall. I övrigt blev jag väldigt skakig på händerna, mer än någon annan drog jag testat, kändes lite i stil med en alkis som inte fått i sig dagens sprit än.

Det håller jag med dig om. De flesta valerofenonerna är tämligen utstående på denna punkt men just 4F-PVP går ytterligare ett steg längre. Detta är även ihållande ett tag efter att man brukat mycket om man har kört stora mängder.

Fenomenet kallas drogintroducerad tremor och framkallas av många olika mediciner och droger; i synnerhet stimulantia.

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/e...cle/000765.htm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback