Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-01, 23:38
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Algifari
-Kroppsvisitering (söka igenom dina kläder eller väskor), alltid förbjudet om du vårdas frivilligt, med krav på överläkarbeslut om du är intagen på LPT
-Olaga frihetsberövande (om du vårdas frivilligt), t.ex. du vägras att gå ut, du får bara vårdas på avdelningen om du lovar att inte kräva att få gå ut, nekas permission,
-Nekas rätt att använda telefon eller dator
-Nekas rätt att ha vilka saker du vill, t.ex. bälte, mobiltelefon, tändare
Var inlagd "frivilligt" (fick välja mellan frivilligt eller LPT) och de sökte igenom allt, fick inte ha mobil, bälte eller tändare och fick inte gå ut själv. Mobilen fick jag dock använda om jag sa till och stod vid rummet där den låg.

Men jag hade inget problem med något av det. Även om det ibland var tråkigt att inte få gå ut själv när jag ville, men 99% av tiden orkade jag inte ändå. Så är det väl för de flesta att de inte orkar bry sig, det är därför de är där.
Men det var som sagt "frivilligt" men det var samma för de som var där helt frivilligt och ville vara där. Enda skillnaden var att de flesta av dem fick gå ut själva när de ville. Var inlagd i sydvästra Sverige.
Citera
2013-10-02, 00:48
  #14
Medlem
Psykvården och polisen har förstört mitt liv flera gånger. Tack för den Borås.
Citera
2013-10-02, 14:33
  #15
Medlem
Algifaris avatar
Börjar fundera lite på vad begreppet frivillig vård innebär, om det nu är frivilligt med förutsättning att man går med på allt man enligt mänskliga rättigheterna ska vara skyddad från.

Har någon varit med om att "visiteringen", innebar att ni själva var tvungna att visa upp väskans innehåll, utan att skötarna själva rörde i den eller era kläder?
Citera
2013-10-02, 17:14
  #16
Medlem
Jag var så borta så jag hade inte fixat det själv. Hade dock packat väskan helt själv. Hade bla fått med mig 3 tandborstar. Oklart om alla var mina. :P
Citera
2013-10-02, 18:24
  #17
Medlem
Sist fick jag inte vara ifred när jag packade väskan ens. Men packade upp den gjorde jag inte, det gjorde en skötare mycket noggrant.
Citera
2013-10-07, 11:44
  #18
Medlem
Hur kan det kallas att vara inlagd frivilligt när läkaren hotar en med LPT?
Citera
2017-12-12, 11:14
  #19
Medlem
speedygonsalezs avatar
suttit på beroende och psykosen i falköping säkert 15 gånger sedan 2015, sitter nu på rättspsyk.

Suttit både "frivilligt" och med LPT, INGENTING ÄR FRIVILLIGT det är rent skitsnack, sagt MASSOR av gånger att de ska släppa ut mig men de har vägrat och sagt man måste få godkänt av läkaren först.

De har bältat mig trots jag inte varit hotfull vid 1 tillfälle och skrattat(idioten det står om nedan) när jag legat i panik och skrikit släpp mig.

Ofta sätter de in personer "frivilligt" men hotar att om du lämnar avdelningen sätter vi LPT på dig, så det är inte frivilligt det bara står så i papprena.

Måste ändå säga att majoriteten personal är jävligt bra har inte deras fulla namn annars hade de fått endel beröm, vissa är helt sjuka i huvudet också och borde absolut inte jobba med människor öht.

ex på en riktig fitta är ludwig som nu läser till att bli polis, hur i helvete dom kan ta in en sån idiot på polishögskolan förstår jag inte, riktig paragrafryttare, man kan inte ens be om ett glas mjölk efter man tränat, det får man endast vid måltiderna, medans annan personal glädeligen häller upp ett glas, och det är knappast det enda sättet han är dålig på, må idioten brinna i helvetet och träffar jag honom i tjänst kommer han få pisk.
Citera
2017-12-12, 17:37
  #20
Medlem
speedygonsalezs avatar
minns också att personalen fick för sig jag inte åt min medicin och mot min vilja injicierade skiten i röven istället, bra att sätta sprutor i en narkoman.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback