Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-27, 21:48
  #1
Medlem
Meritiuss avatar
Hejsan!

Idag kom jag och några polare hem ifrån Tallinn. Vi spenderade två dagar i Estland, och syftade enbart åt UE. Första stället var ju självfallet Paldiski, mycket fint att se där.

Andra dagen, samma dag som vi skulle resa hem igen, så gick vi upp tidigt för att undersöka några övergivna hus. Vi var i området Kopla, och där hittade vi ett hus som såg rasfärdigt ut, och vi gick in genom ett fönster. Det var ett tvåvåningshus, och vi undersökte allt noga... tillslut hörde vi ett skrik, och någon tände lampan. Någon bodde i huset, och det var en alkoliserad man med sin fru, som nu stod kastade en flaska mot min polare som träffade honom i ryggen.

Vi sprang mot dörren, fick inte upp den, men tillslut så kom vi ut.
Behöver jag nämna att vi la benen på ryggen? Vi hörde även sirener, men såg ingen polisbil...
Citera
2013-09-27, 22:05
  #2
Medlem
godboys avatar
Tja, det är sånt som kan hända. Läskigt! Man tror det är övergivet, men så bor där någon trasig stackare, eller ännu värre något psyko.
Citera
2013-09-27, 22:10
  #3
Medlem
Meritiuss avatar
Om dom ringde polisen, och har bevis mot oss.. kan vi bli dömda då, om vi bor i Sverige?
Citera
2013-09-27, 22:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meritius
Om dom ringde polisen, och har bevis mot oss.. kan vi bli dömda då, om vi bor i Sverige?

Hur skulle dom bevisa att det var ni? äh, glöm det där!
Citera
2013-09-28, 03:09
  #5
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meritius
Om dom ringde polisen, och har bevis mot oss.. kan vi bli dömda då, om vi bor i Sverige?
Dom har nog inga bevis, sa ni att ni är från Sverige? Nej det tror jag inte...
Citera
2013-09-28, 16:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meritius
Om dom ringde polisen, och har bevis mot oss.. kan vi bli dömda då, om vi bor i Sverige?
För att kunna dömas vid svensk domstol för brott begångna utomlands krävs att vissa aspekter är uppfyllda. De som är aktuella i ditt fall:

Du är svensk medborgare, check.
Dubbel straffbarhet, att gärningen är straffbelagd både på platsen där den begicks och enligt svensk rätt. Check. (Annars om det handlar om vissa sexualbrott kan man straffas i Sverige ändå).

Så du kan nog dömas vid svensk domstol men i realiteten så är det givetvis väldigt osannolikt att det tas upp här. Inte heller lägger man resurser på att få en utlämning till stånd för ett sådant "bagatellbrott".
Du kan simma lugnt!
Citera
2013-09-28, 18:23
  #7
Medlem
godboys avatar
Ni blev ju inte gripna så vitt jag fattar det. Då är det ju i princip stört omöjligt att veta att det var just i som var i farten, såvida ni inte lämnade några ID-handlingar på vägen ut.
Citera
2013-10-02, 21:57
  #8
Medlem
Meritiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ni blev ju inte gripna så vitt jag fattar det. Då är det ju i princip stört omöjligt att veta att det var just i som var i farten, såvida ni inte lämnade några ID-handlingar på vägen ut.

Det var bara det att min polare tappade sitt körkort där..
Citera
2013-10-03, 01:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meritius
Det var bara det att min polare tappade sitt körkort där..

Ja och där saboterade du tråden. Mycket troligt att han tappade körkortet ur plånboken just i detta hus? Antar att vargas kommer efter er nu.

OT: I vanliga fall kommer ej något att hända. Ingen kommer lägga ner resurser.
Citera
2013-10-03, 16:24
  #10
Medlem
9852178523698741s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meritius
Det var bara det att min polare tappade sitt körkort där..
Anmäl körkortet stulet. Ni har knappast något att oroa er för.
Citera
2013-10-06, 11:00
  #11
Medlem
Hollizinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meritius
Det var bara det att min polare tappade sitt körkort där..

Ja, då är han körd. Ryska maffian älskar att jaga rätt på svenska UEare för en relativt låg slant så det är ingen idé att försöka gömma er, de kommer leta reda på er och sätta er i arbetsläger i 40år.

Allt detta pga att din polares körkort fick kalla fötter och bestämde sig för att hoppa ur fickan just där och då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback