Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-09-27, 12:27
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozak
Har starkt funderat på att avsluta mitt liv. All ångest och
Alla måsten är bara för mycket. Har tre barn som jag har misslyckats med i min faders roll.har tömt ut alla möjligheter till att försöka må bättre utan större framgång . Vill bara få frid i mitt sinne och ser självmord som en väg ut från allt elände.

Nu till frågan.
Vilket sätt är smidigast att ta sitt liv på. Ska vara smärtfritt och gå fort. Tacksam för svar

Du tänker inte klart. Livet är fullt av möjligheter och du har förmodligen bara snuddat vid en bråkdel av dessa. Döden erbjuder inga möjligheter alls.
2013-09-27, 12:31
Medlem
frozaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Nej, det är inte helt smärtfritt.

Finns bl.a. en självmordsklinik i Schweiz du kan besöka, man måste dock skicka ett brev till dom först.

http://www.dignitas.ch/index.php?opt...mid=44&lang=en

Tack ska läsa igenom sidan. Det hade varit det ultimata sättet att avsluta livet. Kan vem som helst begå självmord där?
2013-09-27, 12:35
Medlem
alrajts avatar
Citat:
Har starkt funderat på att avsluta mitt liv. All ångest och
Alla måsten är bara för mycket. Har tre barn som jag har misslyckats med i min faders roll.har tömt ut alla möjligheter till att försöka må bättre utan större framgång . Vill bara få frid i mitt sinne och ser självmord som en väg ut från allt elände.

Nu till frågan.
Vilket sätt är smidigast att ta sitt liv på. Ska vara smärtfritt och gå fort. Tacksam för svar

Börja ät medicin bara så ordnar det sig. Finns en rad olika mediciner som garanterat kommer hjälpa.
2013-09-27, 12:40
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Tack ska läsa igenom sidan. Det hade varit det ultimata sättet att avsluta livet. Kan vem som helst begå självmord där?
Nästintill, dom riktar sig främst till folk som har obotliga sjukdomar som t.ex. leukemi, cancer, allvarliga psykiska besvär etc., men det gäller att man lyckas övertyga att man har övervägt alla andra alternativ sen borde det gå. Man dricker en vätska som gör att man sover sig till döds, smärtfritt ska det vara också.

Värt att tillägga att man måste betala runt 50 000 för en kremering, något som du annars kan låna från banken.
Medlem
latexxxsss avatar
Om du älskar dina barn, så gör inget självmord! Det blir värre för dina anhöriga! Snälla, ring 112! Ge det en chans!
Medlem
Kobolds avatar
Citat:

Det beror på vad du menar med "vem som helst". Du kommer förstås få prata med någon först, så att de kan fastställa att du är vid dina sinnens fulla bruk.
2013-09-27, 13:03
Medlem
latexxxsss avatar
Snälla! Ring någon av dessa nummer! Det finns hjälp att få!

Nationella hjälplinjen 020-22 00 60
Jourhavande präst 112
Jourhavande medmänniska 08-702 16 80
Jourhavande kompis 020-222 444
Föreningen för Suicidprevention och Efterlevandestöd - SPES 08-34 58 74
2013-09-27, 13:26
Medlem
Gantz92s avatar
Har man barn så har man i mina ögon förverkat någon som helst "rätt" att ta sitt liv. Du kanske känner att deras liv skulle bli bättre utan dig men det är inte sant. Det är aldrig försent att förnya sig själv och bli den far som dina barn förtjänar.
Bara för ett par dagar sedan kände jag själv för att ge upp då jag trodde att jag aldrig skulle komma ur den skit som jag hade försatt mig i. Men när det väl kom till att ta kål på mig själv så tänkte jag på min familj och vad det skulle innebära för dom om jag verkligen gjorde det. Det gav mig styrka att kämpa vidare och inse att självmord aldrig kommer vara ett alternativ så länge jag har en familj som älskar mig.
2013-09-27, 14:06
Medlem
ThotmesIIIs avatar
Hur kan det ha gått så långt att du tagit detta drastiska beslut?
Har själv flera barn.
Alla mår dåligt i perioder i sina liv, men det som inte dödar dej gör dej bara starkare.
Du mår nog bara dåligt just nu (inte så bara, jag vet...) men det blir bättre! Det blir det alltid!
Speciellt om man varit nere på botten.
Våran skitvärld kan vi inte göra så mycket åt, men dej själv bestämmer du över.
Tänk efter, gör inte slag i saken.
Ta kontakt med: http://www.manscentrum.se/ innan du gör något annat.
Tänk på dina barn!!!!
Som medmänniska ber jag dej att tänka om.
2013-09-27, 15:13
Medlem
Zoms avatar
Självmordstrådar är inte tillåtna. Vill du diskutera eller få hjälp med dina problem är du välkommen att starta en ny tråd som inte går ut på att begå självmord.

Flashback är inte rätt ställe att söka akut hjälp på.

Först och främst, kontakta er närmaste psyk- eller akutpsykmottagning (öppet 24/7). Det är absolut inget att skämmas över. Du finner numret på ditt landstings hemsida. Du kan ringa till akutpsyk och få ett bedömningssamtal per telefon, alltså om hur pass allvarligt det är och om de tycker att du behöver bli inlagd eller ej.

Om du bara vill prata om problemen så finns också andra alternativ:
Vill man prata med någon på forumet istället så finns också en tråd för detta.

Nästan nio av tio tillfrisknar från sin depression om behandlingen kombineras med samtalsterapi och antidepressiva läkemedel. Depression är inte heller något ovanligt, ej heller något man behöver skämmas för.

Sök hjälp på rätt sätt. Lås på.

/mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in