2013-10-04, 15:57
Medlem
CockneyRejects avatar
hon är ju sjuk i huvet, hon propagerar för mer tolerans etc etc men..... "Ja, ni är troligen censurerade. Om du gått in och skrivit en kommentar med syfte att trycka ner mig, då har jag troligen tagit bort den. Jag har extremt låg toleransnivå." människor nuförtiden.....
Citera
2013-10-04, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskrade
Jag har inte sett Debatt än. Däremot är jag på förhand tämligen övertygad om att sakfrågan inte handlade om det var synd om flickan eller inte, utan snarare om hur rättsväsendet har agerat och hur lagen ska tolkas, framför allt om den har tolkats på rätt sätt. Du illustrerar det jag tog upp i förra inlägget, när du gör någon sorts selektiv analys som slutar i att männen egentligen struntade i flickan och att lagen, som är skriven av män, är bra som den är eftersom den ger män något sorts priveligum. Typ något sånt, eller hur?

Vad fint du avslutar ditt sista stycke när du konstaterar att det inte bara är sjuka monster som våldtar, utan vem som helst (underförstått män som grupp). Om du ska göra sådana statistiska tolkningar kan vi i princip konstatera vad som helst, t ex:
  • Svarta har lägre IQ än vita.
  • Vänsterväljare har lägre IQ än högerväljare.
  • Det finns en korrelation mellan antalet födda barn och antalet storkar.

Det här är ingenting jag står för givetvis, men det visar min poäng.

Kolla på avsnittet så förstår du vad jag menar. Folk försvarar killarna. De försvarar våldtäkt och säger att flickan ljuger för att hon inte har bevis.
Citera
2013-10-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treb.Walker
Så bara för att du umgås med kvinnoförtryckande feministiska vänster-män, som dessutom inte pratar känslor, innebär det inte att alla män är kvinnoförtryckare. Du borde snarare fundera på att byta manligt umgänge...och pojkvän.

Är en i ett förhållande ska en väl hjälpas åt att dra det känslomässiga lasset och inte bara lasta på allt ansvar på den ena parten? Jag ska alltså, som kvinna, tvingas byta partner och umgänge, istället för att min partner och mitt umgänge (och de flesta svenska männen, som alltid blir så jävla kränkta och gråter över att feminismen existerar) istället för att hjälpa sina kvinnliga medmänniskor att få en lite mer dräglig vardag?
Citera
2013-10-04, 17:00
Medlem
Muertosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delfinglitter
Är en i ett förhållande ska en väl hjälpas åt att dra det känslomässiga lasset och inte bara lasta på allt ansvar på den ena parten? Jag ska alltså, som kvinna, tvingas byta partner och umgänge, istället för att min partner och mitt umgänge (och de flesta svenska männen, som alltid blir så jävla kränkta och gråter över att feminismen existerar) istället för att hjälpa sina kvinnliga medmänniskor att få en lite mer dräglig vardag?

Varför valde du att bli tillsammans med någon som förtrycker, förminskar och kränker dig? Varför ska han (som man, varför måste du påpeka att du är kvinna?) ändra sig för att han inte är som du tycker att han ska vara. Det borde du väl märkt redan innan? Inser att det är meningslöst att kritisera för det kommer ändå bara klassas som kvinnohat och härskartekniker som någon sa här men det verkar ju som du sökt upp en situation som uppfyller det du tror om alla män.
Citera
2013-10-04, 17:13
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Alla män förtrycker kvinnor, ja. Alla kanske inte våldtar och slår kvinnor, men i vardagen blir en ofta förtryckt på ett eller annat sätt av alla män. I en relation får kvinnan oftast bära den känslomässiga bördan på så vis att män (generellt) inte pratar känslor, vilket resulterar i att kvinnan får bära det åt honom.

Är du kvinna och diskuterar med en man, även om mannen i fråga är en feminist i sig, kan du vara helt säker på att han använder härskartekniker, förminskar dina åsikter och tar sig tolkningsföreträde i det du säger (vilket många män i den här tråden har gjort mot Fanny).

Alla... kanske ... inte våldtar och slår

Låt mig gissa, du vill nog mena att din förtryckande kille är en av de finare?

Du får välja ditt umgänge bättre för bland normala människor förekommer inget av detta.

Förövrigt, dumpa honom, det finns miljarder män, då måste man inte ty sig till de sämsta.
Citera
2013-10-04, 17:53
Medlem
Muertosans avatar
https://twitter.com/sinoes/statuses/386118002317737984

Nja, "tar debatten" är väl att ta i...
Citera
2013-10-04, 18:03
Medlem
avskrades avatar
Citat:
Kolla på avsnittet så förstår du vad jag menar. Folk försvarar killarna. De försvarar våldtäkt och säger att flickan ljuger för att hon inte har bevis.

Nu har jag sett avsnittet:
  • Ingen försvarade killarna, däremot diskuterade man rättsäkerheten ur bägges perspektiv.
  • Ingen försvarade våldtäkt, vem gjorde det?
  • Ingen påstod att flickan ljög, vem gjorde det?

Det som däremot diskuterades i Debatt är målet i en strikt juridisk mening; flera lyfter fram att lagen är för snäv och att den från 1 juli har justerats på grund av detta. Det är ingen som försvarar händelsen i sig, som du vill tro för att ge stöd åt din patriarkala världsbild och hatet mot män.
Citera
2013-10-04, 18:10
Medlem
avskrades avatar
Citat:

Men herregud, så på grundval att du har ett förhållande där du känner känslomässigt lastad av din kille så drar du slutsatsen att alla andra kvinnor befinner sig i samma situation? Du tror att det finns någon slags konspiratorisk patriarkal kraft hos män, som gör att vi känslomässigt förtrycker kvinnorna i vårt förhållande? Du tror inte att de allra flesta förhållanden sker ömsesidigt och kommunikativt mellan män och kvinnor?

Den som är kränkt här är uppenbarligen du, och du väljer att ta ut det på män som grupp.
Citera
2013-10-05, 11:57
Medlem
FJLGs avatar
Förstod att Delfinglitter var en kompis till Fanny.

https://twitter.com/sinoes/status/386118002317737984
Citera
2013-10-05, 14:12
Medlem
Muertosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Förstod att Delfinglitter var en kompis till Fanny.

https://twitter.com/sinoes/status/386118002317737984

https://twitter.com/sinoes/statuses/386213275437760512

Det gick ju väldigt bra för Delfinglitter... Antar att det är lättare när man skriver kommentarer på en blogg där bara de som håller med får göra sig hörda.

"Patriarkatet", "Förtryckt", "Kränkt", "Härskartekniker" är väl ungefär de "argument som brukar framföras. Sen när någon ber om konkreta exempel på hur de har blivit förtryckta så blir det tyst eller nåt om att ALLA kvinnor är förtryckta, det är inbyggt i systemet.

Jag har lite tjock mage... det har jag en aning komplex för men inte fan skyller jag det på alla andra. Alla känner så ibland, män som kvinnor. Det är väl ungefär på den nivån deras fruktansvärda upplevelser ligger. Sluta vara kvinnor och var människor som ansvarar för er själva för fan. Sitta och gnälla att en pojkvän/flickvän/whatever var dum en gång och nu är alla dumma löser ju inget.

AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH!
Citera
2013-10-05, 19:06
Medlem
starbounds avatar
Varför i HELVETE har Fanny inte fått kulturbidrag för sin slidkonst?

Jävla skitsamhälle vi bor i!
Citera
2013-10-05, 20:11
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treb.Walker
Vem fan är det som stoppar fem-kronor i Fannys dekolletage???

http://i39.tinypic.com/2i95qbp.jpg

Lägg av med det.
Känns som arschlet skulle vara lite mer försiktigt än att anklaga Silbersky för våldtäkt. Han ägde ju debatten på svt. En liten ful feminizt sa åt honom tyst nu pratar jag, Silbersky ägde och fortsatte. Sliddjuret tystnade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in