Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-05, 16:10
  #433
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907

Grind-scenen när ett dussin-tal soldater står och skjuter på två meters avstånd, alla skott missar! Var en 10 sekunders-sekvens där man ser skotten träffa gallret och inga zombies, liksom zombies överallt hur kan inte någon få till ett headshot i alla fall?

De hade ju en offantlig plotarmor så det blev ju bara drygt.
Citera
2015-10-05, 16:34
  #434
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreakinOAL
Har för mig att man fick reda på att Strand var knarklangare för några avsnitt sedan.

Hmm. Han presenterades väl i förra avsnittet och där nämns det inte iaf.
Citera
2015-10-05, 19:24
  #435
Medlem
Klownfaces avatar
Klar som fan han var naiv och svag och lät soldat-aset gå för att han inte ville åka bil, slog min panna i bordet av ilska när jag såg han fatta det beslutet, vilken idiot men det gick ju som det gick. Roligt att se Travis ta de första stegen mot att "go full Rick" i framtiden. Kan ju säga att jag stör mig något överjävligt på hans tjurige son och hoppas den jäveln dör fort som fan, gärna mördad av hillbillys i clownmasker som åker runt i apokalypsen och plockar upp överlevare för att tortera

edit: knarkarn jag störde mig på i början börjar bli rätt okej, kanske för att alla de andra är såna tattare. negern är helt klart stjärnan hitills
Citera
2015-10-05, 19:44
  #436
Medlem
NirvanAs avatar
Såklaaaart, så gör dom - i sann TWD-anda, otroligt spännande och actionladdade första och/eller sista avsnitt som tvingar kvar tittarna, alla vill ju veta vad som händer härnäst efter vad vi såg i detta avsnitt.

All budget komprimeras ihop, fattigt gjort.

Avsnittets irritationsmoment

Till säsong 2 borde dom också fixa en ordentligt kuslig intro som tvillingserien TWD har.
__________________
Senast redigerad av NirvanA 2015-10-05 kl. 19:46.
Citera
2015-10-05, 21:12
  #437
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Gud vart ska man börja...:

Alicia: Vet ingenting, "alla är sjuka", hon får inte hälsa på sin pojkvän <--- uppgjort att gå åt helvete.
Morsan: Verkar vara på g att mosa hjärnor iallafall. Dock skulle hon nog kunna åka när hon skyddar sin ovetande dotter eller någon annan öht med.
Plastpappan: "You know what I think about guns." Jah men underbart, tala lite med dem och se om de inte biter dig då. Skulle kunna bli riven lite lätt pga sina kramkalas med döingar hittills.
Pundaren: Avtändning, random anfall, random walker, random död. Dock tror jag att han har rätt ok chans att överleva bara ändå pga att han är den enda som "vaknat i tid". Att han har 2 helveten att överleva är uppgjort för att ta sig igenom medan andra som borde överleva lätt kommer stryka med.
Sjuksköterskemorsa: Känns som en karaktär som "de har råd" att göra sig av med. Sonen hatar pappan, gillar morsan = det kommer gå åt helvete för henne.
Sonen: Snorunge som kommer överleva alla bara för att han är en grinig snorunge.

Hur många är del av huvudkaraktärerna då? Latinomamman lär väl kola inne på sängen och starta ett jävla liv en vacker dag där. Speciellt med tanke på att huset är grönat?


2 down, 5(7) to go.

För övrigt "fattade jag inte" slutet. Varför denna fina vy över havet? Förväntade mig kroppar till tusen, men det var väl bara sjögräs? Eller noterade jag inte kroppar bara? Eller är det så simpelt som att det är en hint om att båten var nästa steg? Att havet var en "frizon" typ?

Blir inte klok på denna serie. Kommer väl kolla igenom säs 2, men vette fan om jag kommer vänta på avsnitten vecka efter vecka.
__________________
Senast redigerad av Flyer6 2015-10-05 kl. 21:15.
Citera
2015-10-05, 21:56
  #438
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
2 down, 5(7) to go.

För övrigt "fattade jag inte" slutet. Varför denna fina vy över havet? Förväntade mig kroppar till tusen, men det var väl bara sjögräs? Eller noterade jag inte kroppar bara? Eller är det så simpelt som att det är en hint om att båten var nästa steg? Att havet var en "frizon" typ?

Blir inte klok på denna serie. Kommer väl kolla igenom säs 2, men vette fan om jag kommer vänta på avsnitten vecka efter vecka.
Göra distinktion mot TWD samt visa att kommer vara en del ute till havs i säsong 2
Citera
2015-10-05, 22:12
  #439
Medlem
TheAlamos avatar
Jag var inte imponerad. Men det känns som att det inte går att göra mig imponerad av den här serien heller. Jag tycker egentligen inte att någon av karaktärerna är intressanta. Efter att ha sett alla de här avsnitten så börjar jag tycka att TWD är en bra serie.
Citera
2015-10-06, 19:08
  #440
Medlem
RonnyRasks avatar
Helt okej avsnitt i min mening. Mycket mer intressant än de andra avsnitten.

Visst kan man störa sig på att militären inte kunde skjuta, och att de hade satt upp världens budgetstängsel. Men vafan, såhär funkar varenda zombiefilm/serie. Inget att haka upp sig på allt för mycket.
Citera
2015-10-06, 22:27
  #441
Medlem
TODCDFWBs avatar
Bästa avsnittet hittills, utan tvekan.

Synd att serien fortfarande känns så sjukt billig. Skämskudden åkte fram när Strand visade sin yacht genom teleskopet...
Citera
2015-10-07, 06:58
  #442
Medlem
C0ws avatar
Ett bra sista avsnitt. En ok säsong.

Tycker att de missade en del av det serien egentligen skulle visa, dvs hur allt började och spred sig och hur samhället gick åt helvete osv. De hoppade några steg fram åt gången, så man missade ju en del...

Aja, nu drar TWD säsong 6 igång, så man kommer väl inte sakna FTWD. Men ser iallafall fram emot säsong 2.
Citera
2015-10-07, 14:36
  #443
Medlem
Har gnällt en del i tråden tidigare.

Men det senaste avsnittet var tamefan det jag väntat på. Sen som andra har sagt så var det löjligt att dom stod 10!? soldater och inte en kula träffa dom vid stängslet. Men annars överlag gillade jag det starkt.

Hatar väldigt många av karakätererna men dom som jag tycker är OK är Travis, gubbjäveln och favoriten är Strand.

Är taggad på se fortsättningen.
Citera
2015-10-07, 15:46
  #444
Medlem
Talldwarfs avatar
Ja det är något som saknas i denna serie, som många påpekat. Hade jag varit manusförfattare så hade jag haft personer med olika bakgrund som man får följa under varsitt avsnitt, tex en sjuksköterska som jobbar på akuten då dom får in infekterade och paniken och skräcken som uppstår när de döda vaknar igen.
En soldat och vad som händer när dom blir inkallade att patrullera gator, vad för info dom får från början.

Följa en polisman tex från där på avstängda motorvägen då dom skjuter en bilist när Travis och Madison är ute och åker.
Sen kan ju alla karaktärer sammanflätas med varandra under säsongens gång tills de bildar en grupp.

Nu tycker jag det gick från vad fan händer till jaha dom döda uppstår.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback