Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-28, 22:37
  #169
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Jag kan tänka mej att den här serien kommer skilja sig en aning från TWD. Annars är det ju liksom ingen vits med att göra en helt ny serie. Frågan är hur den kommer vara annorlunda? Gissar på att dom kommer dra ut på själva "utbrottet" eftersom det är nått vi inte fick se i TWD. Men frågan är hur länge det håller? En säsong? Sedan är det ju risk för att den ganska snabbt halkar in i samma hjulspår som TWD och jag vet inte hur intresserade publiken är av två medelmåttiga zombieserier. Så nått nytt måste nog denna serie bidra med annars blir den nog inte så långlivad.


Den är ju bara planerad till 2 säs. med 6+15 avsnitt så...
Citera
2015-08-29, 16:34
  #170
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Den är ju bara planerad till 2 säs. med 6+15 avsnitt så...

Har dom uttalat sig och specifikt sagt att det bara kommer bli två säsonger?

Det är väldigt sällan en serie är planerad ens två säsonger från början. Vanligtvis görs ju en säsong och sedan utvärderar man utifrån hur stort intresse serien får. Så enkelt är det. Får det dålig tittning så visst kanske den läggs ner men får den bra tittning kommer dom nog köra på. Det var ju knappast så att TWD var planerad 7 säsonger från början.
Citera
2015-08-29, 17:51
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Den är ju bara planerad till 2 säs. med 6+15 avsnitt så...

Denna och en andra säsong är grönlyktad hittills... Kommer säkerligen bli fler om siffrorna är positiva
Finns inget som säger att det bara blir två säsonger.
Citera
2015-08-29, 18:02
  #172
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Har dom uttalat sig och specifikt sagt att det bara kommer bli två säsonger?

Det är väldigt sällan en serie är planerad ens två säsonger från början. Vanligtvis görs ju en säsong och sedan utvärderar man utifrån hur stort intresse serien får. Så enkelt är det. Får det dålig tittning så visst kanske den läggs ner men får den bra tittning kommer dom nog köra på. Det var ju knappast så att TWD var planerad 7 säsonger från början.
Med tanke på att premiären hade rekordpublik så lär man bli oerhört förvånad om det inte blir en till säsong, särskilt när första bara är ynka 6 avsnitt.
Citera
2015-08-30, 21:15
  #173
Medlem
DennisOlofs avatar
NirvanA, jo det är klart.

Hur dåligt det än är i början, med tittarsiffror som är "monster" så fortsätter man ändå. Men jag är rätt säker på att dom vet att dom har tittare. Då kan dom kosta på sig att starta långsamt och verkligen arbeta fram en bra story, karaktärer osv.

Det blir nog bra tror jag.

Jag måste ju få min månatliga dos av zombies på TV, så jag tittar ändå.
Citera
2015-08-30, 23:19
  #174
Medlem
canadianresourcess avatar
Hade nästan hellre sett att dom la ner ordentligt med krut på att göra en jävligt bra serie istället för två som är "bara okej". Men det funkar väl inte så kanske. Två helt olika produktioner förmodligen. Men man får ändå känslan av att dom vill rida på vågen efter TWD och krama ur så mycket som möjligt ur den. Hoppas inte detta påverkar originalserien allt för mycket bara, nu när det någorlunda har ryckt upp sig igen.
Citera
2015-08-31, 14:29
  #175
Medlem
Flyer6s avatar
Har ni sett senaste avsnittet?

Fan vad förbannad jag blir Det värsta med början i dessa sorters serier är att alla är så handlingsförlamade. KILL IT WITH FIRE


Intressant som tidigare skrivit om att det verkar ha börjat med/kring "the flu" och vaccinationerna. Eller jah, det har man ju nada belägg för, för hur många i Sverige (om man ska vara realistisk ) vaccinerar sig årligen? Å andra sidan, om alla som inte vaccinerade sig "turns" behöver det ju inte vara på samma gång, därav att det är så jävla många i städerna (förutsatt att inte alla är puckon i storstäder och blir biten ändå, eller vad säger du, Kinberg-Batra? ).
Citera
2015-08-31, 14:45
  #176
Medlem
C0ws avatar
Väldigt bra och händelserikt avsnitt. Men hur jävla svårt ska det vara för dem att berätta för Alicia vad fan det är som händer? Skitkul att de säger typ 100 gånger att något är på gång, nåt är fel, gå inte ut ur huset, håll dig borta från folk osv. Eller när nick skriker att hennes snubbe kommer döda henne. Inte ens när hon själv ser genom fönstret vad som händer vill hennes mamma berätta
Citera
2015-08-31, 15:14
  #177
Medlem
kanelipullas avatar
mmm.. nu börjar vi snacka! Förra veckan så hade jag lagt 5/10 i betyg inne på IMDb. Efter avsnitt nummer 2.. så har betyget höjts, nu ligger mitt betyg på 7/10. Fear the Walking Dead har äntligen börjat ordentligt och gillade det va jag såg i avsnitt 2.
Citera
2015-08-31, 15:51
  #178
Medlem
Klownfaces avatar
Kommer nog bli en bra serie, bra att det började ta fart nu i avsnitt 2. Jag stör mig däremot på alla dumma jävlar som inte bara kan öppna käften och förklara för familjemedlemmar kortfattat vad som sker, utan klämmer ur sig grejer som "noo dont go out" och sånt, men dumma karaktärer och brist på kommunikation får man ju ta när det kommer till zombie serier/filmer Älskade TWD och den här kommer nog bli jävligt bra också, iallafall för oss som älskade TWD
Citera
2015-08-31, 16:42
  #179
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=I76rnbYH2PE

FEAR THE WALKING DEAD Season 1 Episode 3 PREVIEW CLIP The Dog
Citera
2015-08-31, 17:14
  #180
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
https://www.youtube.com/watch?v=I76rnbYH2PE

FEAR THE WALKING DEAD Season 1 Episode 3 PREVIEW CLIP The Dog

mmm.. såg riktigt bra ut det där..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback