Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-26, 18:25
  #1
Medlem
Hejsan Flashback!

Under en tid har jag gått och funderat över att påbörja en Dansk Webshop.

Finns det något intresse för Danska varor i Sverige? Jag har planerat att lancera Flæskesvær från min lokala slaktare här i Danmark, samt en rad andra delikata tilltugg och övriga livsmedel.

Mina priser skall kunna konkurera med alla större kedjor.


Jag tar ett exempel: http://www.online-kiosken.dk/kim-s-s...eskesvaer.html


Detta paket kostar motsvarande 34,89,- Sek. Jag skall sälga det för under 30,- Sek.

Det är alltså meningen att jag både skall sälga från min lokala slaktare, samt Kim's svålar och något än billigare. Dom två sista som ett billigt alternativ till slaktaren's, som kommer att kosta ungefär 30 Sek per 100 Gram, räknar jag med.

GLÖM(!) at jag NÅGONSIN kommer att ta i det ni kallar fläsksvålar(ens med tång!)! Detdär fnösktorra cementblandningsmaterialet från Lyka osv. är det värsta tänkbara, och inte ett hån, men en regelrätt avrättning av riktiga fläsksvålars 'identitet'!

Jag skall även sälga danskt typiskt godis som; Carletti Skumbananer, . Även olika bakverk, både köpkakor och så skall jag se om jag kan sälga wienerbröd från mitt lokala bageri med sånna där luftstenar i förpakningen. Ni vet sånna som man även har i medicinförpackningar och i locket på vitamin- brustabletter. Detta är enbart för att få wienerbröden och rundstycken att hålla sig krispiga och frasiga under transport.

Även hade jag tänkt mig att sälga FaxeKondi-Drickan(som för övrigt är världens bästa Cannabis-kur(Ja, man är väl trots allt ändå Flashbackare ) och Cult Energidryck. OCH hör-och-häpna Christianiatröjor Online(Christiania är ett ställe som jag har spenderat mååånga timmar i). Och mycket mycket mera...

Sååå... Vad tror ni? Er det godt nok?


Jag vill även 'edit'a' att; jag vet att det ju självklart hade varit mycket mer tilltalande för folk att tillhanda sig en Christinia-tröja vid ett besök i Christiania. - Som en souvenir. Men då man inte alltid har vägarna förbi Danmark, så tänkte jag sälga tröjan, egentligen för att det är något jag kan stå för att jag sälger(Jag behöver ju inte köpa mera än ett par till att börja med, då den tröjan inte direkt är något som går "ur mode"). Jag tycker om principen Christiania, och tröjorna skall väl hur som helst sälgas, så om jag köper Christianias tröjor för vidaredistribution är inget som bara jag vinner på, utan även Christiania. Så med andra ord är (om det ligger i ditt intresse eller inte) så är varje köp ett litet stöd för Christiania's framtid.

- En framtid UTAN poliser och UTAN motorcykelklubbar och kriminella gäng, gärna!
Citera
2013-09-26, 18:43
  #2
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerksamLivsstil
Jag skall även sälga danskt typiskt godis som; Carletti Skumbananer, . Även olika bakverk, både köpkakor och så skall jag se om jag kan sälga wienerbröd från mitt lokala bageri med sånna där luftstenar i förpakningen. Ni vet sånna som man även har i medicinförpackningar och i locket på vitamin- brustabletter. Detta är enbart för att få wienerbröden och rundstycken att hålla sig krispiga och frasiga under transport.
Carlettis produkter säljs ofta på ÖoB och Coop för 10 kr/st så de är inte ovanliga i Sverige. Alltså grejen med wienerbröd är att de är en färskvara. Transporten till Sverige tror jag inte gör dem goda.

Det känns som att fläsksvålar mest är populära här i Skåne och vill man ha äkta vara kan man bara ta sig över Öresundsbron. Jag är halvdansk och saknar förvisso Faxe kondi, men tydlingen importeras de av Sanjogruppen så de borde finnas i Sverige. Jag har sett Carlsberg soda (Faxe kondi-kopia) i butiker i Malmö i alla fall.

Personligen tror jag att det är mer lönsamt att öppna en dansk liten mataffär i Malmö eller Stockholm där man kan erbjuda danska färskvaror än online.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback