Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-09-26, 13:19
  #1
Avstängd
Jag håller på lag i flera olika europeiska ligor, i Italien håller jag på Roma, i Spanien håller jag på Real Madrid, i Tyskland på Bayern, i England på United osv. Detta för att det blir roligare att följa en liga om man sympatiserar med ett lag och vill att det ska gå bra för laget.

Är det någon fler som gör likadant här? Vad är era åsikter om sådant supporterskap?
Citera
2013-09-26, 13:37
  #2
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Samma här. Men kallar mig inte för t.ex Real-supporter när jag bara kollar på ett par matcher och följer resultaten.
Citera
2013-09-26, 13:42
  #3
Avstängd
Bundesligas avatar
Jag håller alltid på de regerande mästarna i respektive land. Som exempel är Elfsborg mitt hjärtelag numera i Sverige.

Är även trogen kund hos de större tv-bolagen som sänder respektive liga och gillar nästan allt som läggs upp på facebook. Ett plus här är att de större lagen är rätt aktiva på Facebook. Knappt så man hänger med!

Även om ekonomin tar rejält med stryk försöker jag inhandla så mycket halsdukar och tröjor som möjligt. Detta gör att det är rätt svårt att följa lagen på plats. Men jag har i alla fall ett omslagsfoto på Bayern München på min fejja!

Har även tillägnat en alldeles speciell högpresterande kamera så jag kan fota så mycket som möjligt när jag väl är på plats och dela med mina vänner på facebook.
Har även en rad heta diskussioner över internet och i real life över hur lagen ska formeras och vilka värvningar som ska göras.
Citera
2013-09-26, 14:08
  #4
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bundesliga
Jag håller alltid på de regerande mästarna i respektive land. Som exempel är Elfsborg mitt hjärtelag numera i Sverige.

Är även trogen kund hos de större tv-bolagen som sänder respektive liga och gillar nästan allt som läggs upp på facebook. Ett plus här är att de större lagen är rätt aktiva på Facebook. Knappt så man hänger med!

Även om ekonomin tar rejält med stryk försöker jag inhandla så mycket halsdukar och tröjor som möjligt. Detta gör att det är rätt svårt att följa lagen på plats. Men jag har i alla fall ett omslagsfoto på Bayern München på min fejja!

Har även tillägnat en alldeles speciell högpresterande kamera så jag kan fota så mycket som möjligt när jag väl är på plats och dela med mina vänner på facebook.
Har även en rad heta diskussioner över internet och i real life över hur lagen ska formeras och vilka värvningar som ska göras.

Så alla dina Bayern Munchen halsdukar blir värdelösa för en säsong om säg Dortmund skulle gå och vinna ligan? För övrigt förstår jag inte vad resten har med topic att göra.

Själv har jag ett favoitlag, Manchester United, vilket jag skulle vilja säga att jag är suporter till. Sen är det klart att man gillar andra lag i andra ligor. Men jag skulle inte vilja påstå att jag är suporter till dessa.
Citera
2013-09-26, 14:17
  #5
Avstängd
Bundesligas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Righted
Så alla dina Bayern Munchen halsdukar blir värdelösa för en säsong om säg Dortmund skulle gå och vinna ligan?
Nej.

Bästa lagen vinner igen senare. Bara plocka fram det igen.
Citera
2013-09-26, 15:10
  #6
Medlem
Germanofils avatar
Inget fel med det men grymt tråkiga lag du håller på förutom Roma. Hade varit klart intressantare med typ Norwich, Mainz och Real Betis.
Citera
2013-09-26, 16:59
  #7
Medlem
IceEyess avatar
Följer och sympatiserar enbart med Chelsea utanför Sveriges gränser
Citera
2013-09-26, 20:51
  #8
Medlem
knibens avatar
Håller på DIF och Valencia stenhårt och kommer aldrig kunna hålla på ett annat lag...
Citera
2013-09-27, 09:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kniben
Håller på DIF och Valencia stenhårt och kommer aldrig kunna hålla på ett annat lag...

Stora Valla är en klassisk anläggning. Kanske kan vulkanerna gå upp.
Citera
2013-09-27, 21:55
  #10
Avstängd
Steel-Gardens avatar
Jag har hållt på dessa:

Tyskland: Dortmund
Frankrike: Marseille
Italien: Juve, Lazio
England: United, Chelsea, City
Skottland: Rangers
Sverige: Helsingborg, Mjällby AIF
Spanien: Barca, Valencia

12 lag är det.

OIF räknas inte då de spelar i lägre division som Div 5 och Div 6.

Kanske Div 4 nästa säsong via kval upp.
Citera
2013-09-27, 22:24
  #11
Medlem
Håller också på flera lag runt om i Europa.
Sverige: Hammarby
England: Liverpool
Tyskland: Bayern München
Italien: Napoli

Kanske inte så många lag men det är de ligorna jag följer åtminstånde.
Citera
2013-09-28, 02:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steel-Garden
Jag har hållt på dessa:

Tyskland: Dortmund
Frankrike: Marseille
Italien: Juve, Lazio
England: United, Chelsea, City
Skottland: Rangers
Sverige: Helsingborg, Mjällby AIF
Spanien: Barca, Valencia

12 lag är det.

OIF räknas inte då de spelar i lägre division som Div 5 och Div 6.

Kanske Div 4 nästa säsong via kval upp.

United, Chelsea och City? De största rivalerna de senaste åren i England (City bara ett par år dock)... Går inte att hålla på dessa samtidigt och inte heller att byta runt. Då förstår man inte innebörden av att vara en supporter och kan inte kalla sig för supporter (medgångssupporter på sin höjd), finns inga som helst argument mot detta. Punkt.

För egen del finns bara ett lag, Arsenal. Dock liten crush på Ajax.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback