Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-14, 12:03
  #577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Framför allt så menade jag att vi redan har gjort om konceptet en gång. Och som sagt, kalla gärna en dansk för svensk och se hur uppskattat det är.
De är legitimt mer svenskar än valfri somalie, ja de är danskar, men det är fortfarande ett faktum att ni PKister ska kalla somalier och andra icke-vita för svenskar till höger och vänster medan ni beskriver danskar med svenskt medborgarskap som just danskar.
Hur ofta beskrivs Colin Nutley som svensk?

Olsenbanden äri övrigt norskt från början.
Citera
2019-01-14, 15:21
  #578
Avstängd
Osteopats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Snyggt försök, men sådana som du klagar ju i vanliga fall över whitewashing och vikten av att svarta ska få bevara sin rasliga eller etniska identitet.

Nejdå, jag skulle tycka att det vore lika intressant med en vit i en svart roll. Oavsett om det blir en katastrof eller succé, får man tänka efter.

Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Nej, det finns negrer som är svenska medborgare.
Svenskar är vita, sluta försöka dekonstruera den svenska etniciteten.

Möjligen spelar generna en roll i vilken personlighet man får, men jag tror att den är försvinnande liten. Det som betyder något är uppväxten, delvis från föräldrarna, delvis från skolkamraterna, delvis från resten av samhället.
Citera
2019-01-15, 08:02
  #579
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Olsenbanden äri övrigt norskt från början.

Å fan du. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Olsen-banden_(filmserie)
Citera
2019-01-15, 08:39
  #580
Medlem
Jag laddade i alla fall hem ett antal Olsen-banden från Piratebay för 6 år sedan och de talade danska.
Första filmen 1968
https://www.youtube.com/watch?v=6dqLhPvD7Ag
Visste inte att den fanns på norska också.

Att man satt en neger som huvudskådespelare är som sagts bara ett politiskt tvång genomdrivet av globalistiska aktivister. Varifrån kommer pengarna till inspelningen. Följ pengarna så kanske ni hittar orsaken.
Fiasko garanterat för PK-folket har inte den typ av humor så att de kan tillgodogöra sig Jönssonligan på anat sätt än som ett rasistiskt spektakel.
Är det livstidsförsörjda "kulturpersonligheter" som genomdrivit det här så har de i alla fall gjort den nyttan att fler arbetarröster hamnar hos SD och AfS.
Man rör inte den folkliga kulturen ostraffat.
Citera
2019-01-15, 11:30
  #581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Jag laddade i alla fall hem ett antal Olsen-banden från Piratebay för 6 år sedan och de talade danska.
Första filmen 1968
https://www.youtube.com/watch?v=6dqLhPvD7Ag
Visste inte att den fanns på norska också.
Den norska är bättre än den danska tycker jag
Citera
2019-01-15, 16:02
  #582
Medlem
Rebali179s avatar
Har inte sett den nya versionen av Jönssonligan
Är den något att hänga i julgranen eller bara låta den vara.
De gamla filmerna har man ju sett många gånger
Citera
2019-01-16, 15:24
  #583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Har inte sett den nya versionen av Jönssonligan
Är den något att hänga i julgranen eller bara låta den vara.
De gamla filmerna har man ju sett många gånger

Den nyaste filmen med Jönssonligan, alltså den från januari 2015, är inte samma sak som dom tidigare på 80-talet. I den nya finns det ingen karaktärsutveckling.
Citera
2019-01-16, 15:38
  #584
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Har inte sett den nya versionen av Jönssonligan
Är den något att hänga i julgranen eller bara låta den vara.
De gamla filmerna har man ju sett många gånger

Nya Jönssonligan är mer som en svensk "Oceans Eleven" än en klassisk eller ens "unga" Jönssonligan. Jag tyckte filmen var katastrof om jag ska vara ärlig. Alldeles för amerikaniserad och väldigt lite personlighet och charmig. Det som gör en del svenska filmer till klassiker är mest deras charm. Det är knappast effekter och smarta handlingar. Det här är ingen film man behöver se.
Citera
2019-01-17, 11:41
  #585
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Nya Jönssonligan är mer som en svensk "Oceans Eleven" än en klassisk eller ens "unga" Jönssonligan. Jag tyckte filmen var katastrof om jag ska vara ärlig. Alldeles för amerikaniserad och väldigt lite personlighet och charmig. Det som gör en del svenska filmer till klassiker är mest deras charm. Det är knappast effekter och smarta handlingar. Det här är ingen film man behöver se.

Då blir det att hålla sig borta ifrån den med andra ord.
Det verkar vara ren skit med andra ord.
Citera
2019-01-18, 21:56
  #586
Medlem
Merwinnas avatar
...även Little John är numera neger. Enligt kommentarer på IMDB (jag har inte sett filmen själv) dessutom en handikappad neger:

https://www.imdb.com/title/tt4532826/

Alltså, vem tror filmmakarna att de lurar? Det vi måste göra är att rösta med fötterna, d.v.s. inte titta på de här filmerna. (Det känns i och för sig inte så jättesvårt att låta bli...)
Citera
2023-09-26, 17:07
  #587
Avstängd
grungewhores avatar
Jag hoppas den här filmen når samma höjder som Seanafrika och Reine&Mimi i fjällen.

Är SF på något sätt finansierat via skattemedel?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback