Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-26, 08:03
  #13
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
kortfattat: zigenarna har en (o)kultur som uppmuntrar till kriminalitet, bidragsberoende och hedersförtryck som helt enkelt inte passar ibland våra västerländska kulturer. De är Sveriges utan tvekan tyngst belastade etniska grupp, parasiter är ett passande begrepp.

TS kan botanisera bland alla inlägg kring zigenare på Flashback. Om bilaffärer, kriminalitet, tjuveri, bidragsfuskande, stölder, lösdriveri, våld, bedrägerier - behövs listan göras längre ? Eller har TS inte varit observant på rapporteringen de senaste 500 åren...
__________________
Senast redigerad av Mullret 2013-09-26 kl. 08:03. Anledning: felstav
2013-09-26, 09:16
  #14
Medlem
Aghartas avatar
Jag har haft väldigt lite kontakt med zigenare och kan inte uttala mig så mycket. Enda exemplet är från högstadiet där det gick en zigenare som på bussen till skolan kallade en adopterad kille för "japsen". Jag tyckte mest det hela var komiskt eftersom den adopterade killen kunde ha kontrat med att säga "gypsy" men han var nog för väluppfostrad för detta. Annars tycker jag inte det är några större problem. Det är lite synd att det kommer hit utländska zigenare som tigger och plockar bär, dessa personer bryr sig inte om att de får dåligt rykte i Sverige när de ändå tänker åka hem igen.
2013-09-26, 11:51
  #15
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Jag har en liten känsla av att du faktiskt vet men att du låtsas att inte veta. Det kan knappast ha undgått någon hur mycket kriminalitet romer är involverade i.

Jag har nog sett både och. Det finns bra och dåliga personer inom alla folkgrupper. Jag är en ganska optimistisk person så jag föredrar att se det positiva framför det negativa.
Det positiva jag har upplevt med romerna i mitt område (finska romer är de) är följande; trevliga & snälla, de verkar ha tvångstankar när det kommer till smuts. Det ska vara kliniskt rent hemma hos de. Har aldrig upplevt något direkt negativt men å andra sidan så har jag inte några vänner som är romer - , bara grannar som man säger hej till. Föredrar dock att se personen och klasstillhörigheten framför etniciteten. Klasstillhörigheten är mer intressant än det andra.
2013-09-26, 14:33
  #16
Medlem
lousys avatar
Romer är ett påträngande aggressivt folkslag som inte skyr några medel för att kunna leva bevara sin livsstil. Det är vanligt förekommande med organiserat tiggeri; här i London springer de fram vid varje gatukorsning och ska tvätta ens bild med sin trasiga tvättsvamp och en burk med kloakvatten. Betalar man inte för deras "service" rispar de bilen för en. Sen smiter de iväg illa kvikt som en svulstig leprechaun när allt är färdigt. Ju mer söderut i Europa en kommer desto aggressivare är deras tillvägagångssätt och det ryktet följer dem var de än befinner sig.
2013-09-26, 14:40
  #17
Avstängd
Graensbevakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Vet egentligen inte varför vissa hatar romer. Bor en del finska romer här där jag bor, mycket trevliga människor och de har också väldigt rent hemma. Kliniskt rent av någon anledning. Nu tror jag dock inte vanliga svenskar hatar romer, bara internettroll!

De flesta svenskar och andra folk ogillar romer. Mest för att en så stor del av dem är kriminella. Visst finns det undantag, men det är få.
2013-09-26, 14:51
  #18
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Ett annat fall från Lund om varför dessa är så pass hatade som de är:
Alpacino Petrovic, 22, är efterlyst för grov Lundavåldtäkt – svensk media mörkar
http://www.friatider.se/valdtaktsman-internationellt

Här är en annan företeelse:
Polisvarning: Stockholm har invaderats av spökutklädda zigenare som stjäl
http://www.exponerat.info/polisvarni...are-som-stjal/

går vi ut i Europa så finns det många intressanta företeelser såsom:
Louvre forced to close as workers walk off job in protest at Romanian gypsy children pickpocketing tourists at gallery
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...s-gallery.html
Hundreds of armed police guard Paris tourist attractions after influx of criminal gangs from eastern Europe
Citat:
It follows rise in beggars and pickpockets from Romania and Bulgaria
The Louvre has 20 permanent uniformed officers patrolling its galleries
Staff went on strike over attacks by youngsters stealing from visitors
Eiffel Tower, Sacre-Coeur and Pompidou Centre also heavily guarded
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...rn-Europe.html

man måste alltså ha 20 poliser som vaktar Louvren på grund av zigenare.
Tydligen har zigenarplågan blivit så allvarlig att t.o.m. sossarna som nu styr Frankrike t.o.m. de PK dårarna har fått nog av zigenarplågan:
Fransk minister: ”Romerna ska skickas hem”
http://www.friatider.se/fransk-minis...ka-skickas-hem

Var någon som skrockade om att även barn "registrerats" men det är inte så konstigt då
zigenare lär upp barnen tidigt till att bli kriminella då det är deras livsstil, de är livsstilskriminella precis som muslimer som följer gangstern Muhammad ( https://mackquigley.wordpress.com/20...-reject-islam/ ):
How Gypsy gangs use child thieves
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8226580.stm
The modern-day Oliver Twists: Child beggars as young as FOUR making £100,000 a year each for gypsy gangs
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...psy-gangs.html
2013-09-26, 14:52
  #19
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graensbevakarn
De flesta svenskar och andra folk ogillar romer. Mest för att en så stor del av dem är kriminella. Visst finns det undantag, men det är få.

Har nog aldrig träffat på så många svenskar som ogillar romer, de jag har "träffat" har jag träffat på internet. Däremot har jag träffat en del araber och turkar i verkligheten som ogillar romer.
2013-09-26, 15:03
  #20
Avstängd
Graensbevakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Har nog aldrig träffat på så många svenskar som ogillar romer, de jag har "träffat" har jag träffat på internet. Däremot har jag träffat en del araber och turkar i verkligheten som ogillar romer.

Du kanske aldrig har frågat eller det kanske aldrig kommit upp? Tror väldigt många ogillar romer, inklusive jag själv. Hade väl som yngre en del fördomar men efter som man ärt sig lite om folket, kulturen och vad de ställt till med kan jag inte säga annat än att det är en fantastiskt uppfinninsrik grupp kriminella.

Det finns en anledning till att Polisen fört register över dem, precis som ungdomsgäng i förorterna.
2013-09-26, 15:05
  #21
Medlem
OedipusRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Har nog aldrig träffat på så många svenskar som ogillar romer, de jag har "träffat" har jag träffat på internet. Däremot har jag träffat en del araber och turkar i verkligheten som ogillar romer.

75% av alla anmälningar till DO görs av Zigenare. Så antingen ljuger de eller så är det så att de trakasseras mer än andra. Vad tror du?
2013-09-26, 15:19
  #22
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graensbevakarn
Du kanske aldrig har frågat eller det kanske aldrig kommit upp? Tror väldigt många ogillar romer, inklusive jag själv. Hade väl som yngre en del fördomar men efter som man ärt sig lite om folket, kulturen och vad de ställt till med kan jag inte säga annat än att det är en fantastiskt uppfinninsrik grupp kriminella.

Det finns en anledning till att Polisen fört register över dem, precis som ungdomsgäng i förorterna.

Jodå, det har kommit upp. Känns lite rasistiskt att säga att svenskar generellt ogillar romer.
Har aldrig märkt att de är kriminella, där jag bor är oftast brottsligheten gjord av överklassens svenskar i högsta toppen och invandrarungdomar ifrån Västasien i botten.

Det bor bara finska romer här. Är det någon skillnad på öststatsromer och finska romer?
2013-09-26, 15:20
  #23
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OedipusRex
75% av alla anmälningar till DO görs av Zigenare. Så antingen ljuger de eller så är det så att de trakasseras mer än andra. Vad tror du?

Kan tänka mig att de trakasseras av andra invandrargrupper tex. turkar, araber och afrikaner.
2013-09-26, 15:24
  #24
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Det bor bara finska romer här. Är det någon skillnad på öststatsromer och finska romer?
Så som jag ser det är de finska helt okej människor medan de mer asienliknande är det värsta sociala avskum jag har sett.

Kriminella, tjuvaktiga och luktar illa.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback