2013-09-25, 20:57
Medlem
kezz89s avatar
Hej!

Sitter i funderingarna på att ev. köpa en nyproducerad bostadsrätt nästa år när de kommer ut till försäljning.

Det jag sitter lite i funderingarna på är "välj pris" med Peab bostad.

Man kan ofta välja att köpa lägenheten för att lägre pris och då gå in med lägre insats och få en höjd månadsavgift.

"När du köper en lägenhet i ett projekt med Välj Pris-möjlighet kan du välja mellan tre olika prisalternativ. Förutom vårt grundpris kan du välja att köpa din lägenhet till ett lägre pris och istället betala en högre månadsavgift, eller ett högre pris som ger en lägre månadsavgift. Ditt val av pris påverkar inte månadsavgiften för någon annan i föreningen."

Vad hade ni gjort i detta läget? Tagit ett lägre pris och då även få ett mindre lån stående på sig eller kört på grundpriset?
Citera
2013-09-25, 21:03
Medlem
avestas avatar
Den dagen du ska sälja lägenheten så måste den vara mer lättsåld om du har billigare månadskostnad?
Hur mycket skiljer det i månadskostnad / pris?
Citera
2013-09-26, 12:00
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avesta
Den dagen du ska sälja lägenheten så måste den vara mer lättsåld om du har billigare månadskostnad?
Hur mycket skiljer det i månadskostnad / pris?

Det har inte kommit ut några priser ännu på det boendet jag kollar på.

Men är kan du se på ett ungefär hur det ser ut med priserna http://www.peabbostad.se/PageFiles/3...0prislista.pdf sidan 22.

Skulle tro att priserna kommer ligga på ungefär samma, troligtvis något billigare på det jag kollar på.
Citera
2013-09-26, 14:44
Medlem
tgv23000s avatar
högre pris, lägre avgift och lägre andel av föreningens lån, eller t.o.m. obelånat är ju jättebra om man har cash och ska bo där 10 år....... men det liknar ägarlägenheter som blivit ett fiasko, så du får svårt att få igen pengarna på kort sikt om du väljer detta alternativ, tyvärr och konstigt nog.

Välj mittemellan-nivån, med en avgift på ca 3.400.- för 50m2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in